ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 تير 1391     |     کد : 39228

جشنواره سراسری قرآنی دانش‌آموزی سما عصر ديروز در مشهد آغازشد

مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره سراسری قرآنی سما عصر ديروز با حضور جمعی از معاونان و مدیران سما دانشگاه آزاد اسلامی، دانش آموزان دانشجویان و کارکنان سما کشور به میزبانی سما واحد مشهد در محل سالن همایش‌های مرکز تربیت معلم شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.



مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره سراسری قرآنی سما عصر ديروز با حضور جمعی از معاونان و مدیران سما دانشگاه آزاد اسلامی، دانش آموزان دانشجویان و کارکنان سما کشور به میزبانی سما واحد مشهد در محل سالن همایش‌های مرکز تربیت معلم شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.
پیام رئیس دانشگاه آزاد
در پیام فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که توسط حسین مخیران، دبیر جشنواره سراسری قرآنی طرح قدس سما در افتتاحیه این مسابقات قرائت شد آمده است: چه نیکوست که دوباره بنگریم و بیندیشیم، با این کتابِ برتر و برتری آفرین (قرآن) می‌توان به برتری رسید و برتری‌ها آفرید.
دانشجو در این پیام می‌افزاید: قرآن، این کریمانه‌ترین کتابی که هم‌اکنون در دستان درایت و دینداری ماست، همان ماندگارترین معجزه مکتوب ومیراث وحیانی ما هم هست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این پیام آورده است: کتاب و کلامی یکتا و بیتا از پروردگاری یکتا و بیتا، که هیچ کتاب و کتابی را، در هیچ زمان و زمانه و زمینه‌ای، به آن اندازه و بزرگی، نه می‌توان یافت و نه می‌توان دریافت؛ این کتاب حیاتیِ «جهان»، بهترین فرصتِ مطالعاتیِ «انسان «در ازنایِ «زمان» است.
تا که شاید، از راه مطالعه‌های موضوعی و پیگیری فصل‌ها و سوره ها و آیه‌های عمیق این کتاب کریم ، به فضیلت‌ها و فهم‌ها و فکرت‌های بلیغ‌تر و بالنده‌تر ، بتوانیم فرا رسید.
دانشجو در این پیام خطاب به بیدار دلان قرآنی گفت: « خواندن » و « نوشتن» و « قلم راندن » ، قانون قطعی قرآن است. نمی‌شود نخواند، و از قرآن سر درآورد، نمی‌شود ننوشت، و با کتاب و کتابت ارتباط داشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نگرش، ریشه نگارش است،ادامه داد: باید بفهمیم دنیا دست کیست ؟!باید بدانیم، دستاورد کارها و کردارها، به کجا می‌انجامد؟!
در این پیام با اشاره به اینکه ما نیاز به اندیشیدن و دوباره اندیشیدن داریم، آمده است: این واکاوی و بازنگری تاریخیِ جغرافیاییِ « جهان » ست که می‌تواند « نگرش انسان » را ، بازنگاری و بازپردازی کند.
رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد
قرآن‌خوانی و قرآن‌باوری لازمه فرهنگ اصیل قرآنی است
رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد مشهد گفت: قرآن‌خوانی و قرآن‌باوری لازمه فرهنگ اصیل قرآنی است.
علی معظمی در اين مراسم افتتاحیه اظهار کرد: توجه به سه اصل»قرآن خوانی»،»قرآن دانی» و « قرآن‌باوری» لازمه پیاده شدن فرهنگ اصیل قرآنی در جامعه است.
معظمی ادامه داد: ریشه‌کن شدن انحرافات و کجروی‌ها در جامعه اسلامی و دست یافتن به جامعه آرمانی در سایه توجه و عمل به قرآن کریم است.
در ادامه این مراسم، دبیر جشنواره حسین مخیرزاده همچنین ارتقا سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی،تقویت و توسعه فضای معنوی در مدارس،ارج‌گذاری به فعالیت های قرآنی وشکوفایی و شناسایی استعدادهای برجسته قرآنی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست.
معاون آموزشی فرهنگی و پژوهشی سازمان سما نیز در این مراسم، ضمن اشاره به جایگاه مبنایی قرآن در تربیت دینی افزود:در صورتی که به کارگیری فن‌آوری و روش‌های مناسب در چارچوب فلسفه تربیتی مبتنی بر تربیت قرآنی باشد می‌توان ادعا کرد که نظام تربیتی نظام قرآن و دارای تفکر اسلامی است.
محمد پیشوا تصریح کرد: بدیهی است که اجرای طرح قدس «قرآن در سما» زمینه ترویج فرهنگ و تفکر قرآنی را در میان دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان سمایی آماده‌تر می‌سازد.
تعداد 330نفر شرکت کننده در بخش کتبی و شفاهی مسابقات قرآنی سما طرح قدس در مشهد حضور دارند و این جشنواره به مدت سه روز ادامه می‌یابد.



نوشته شده در   يکشنبه 18 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode