ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 تير 1391     |     کد : 38790

استقرار تانك‌هاي ارتش تركيه در مرز سوريه

به دنبال اقدام سوريه در سرنگوني جنگنده تركيه به منظور دفاع از حريم‌هوايي خود، آنكارا تانك‌ها و ساير ادوات نظامي خود را به مرز سوريه اعزام كرد.

 به دنبال اقدام سوريه در سرنگوني جنگنده تركيه به منظور دفاع از حريم‌هوايي خود، آنكارا تانك‌ها و ساير ادوات نظامي خود را به مرز سوريه اعزام كرد.

به گزارش فارس، خبرگزاري «دوگان» گزارش داد كاروان حفاظت شده‌اي كه از شهر دياربك حركت كرده، شامل 15 تانك زرهي و ساير ادوات نظامي است.

از سويي رجب طيب اردوغان نخست‌وزير تركيه گفت كشورش از اين پس با دولت سوريه رفتار متفاوتي خواهد داشت و در آينده با هرگونه تهديد امنيتي از جانب آن كشور مقابله نظامي خواهد كرد.اردوغان با توصيف سوريه به عنوان يك تهديد فوري تاكيد كرد عمل سوري‌ها در ساقط كردن هواپيماي تركيه را تلافي خواهد كرد.

از سويي بشار اسد رئيس جمهوري سوريه گفت: در شرايط جنگي تمام عيار به سرمي‌بريم بنابراين همه سياست‌ها و توجه همه بخش‌ها بايد در راستاي پيروزي در اين جنگ باشد. اسد در مراسم اداي سوگند اعضاي كابينه جديد دولت، بخش كشاورزي و توليد برخي محصولات را راهبردي خواند و افزود: هيچ بخشي با اين بخش قابل مقايسه نيست زيرا زندگي بسياري از اقشار جامعه سوريه و بخش عمده اقتصاد اين كشور مبتني بر كشاورزي است. رئيس جمهوري سوريه توجه به مسائل اجتماعي را اساس ثبات سياسي و امنيتي دانست و افزود: بايد در عرصه‌ اقتصادي ديدگاه روشني داشته باشيم زيرا شهروندان مطالبات بر حقي دارند.

در اين حال شوراي امنيت سازمان ملل براي چندمين بار متوالي طي هفته‌هاي اخير: پشت درهاي بسته درباره آخرين تحولات مربوط به سوريه نشست اضطراري برگزار كرد.

از سويي در حالي كه جديدترين برآورد اطلاعاتي آمريكا از عدم وجود شكاف ميان نزديكان اسد و وفاداري ارتش سوريه به دولت خبر مي‌دهند، كاخ سفيد مدعي شد اسد در حال از دست دادن قدرت خود در سوريه است و بايد كناره‌گيري كند.

در تحولي ديگر يك روزنامه روسي گزارش داد توليد كننده اصلي تسليحات روسيه قرار داد خود با سوريه براي تامين سيستم‌هاي موشكي اس ـ 300 را به حال تعليق در آورده است.

خبر ديگر اينكه رئيس نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل به شوراي امنيت اعلام كرد از سرگيري ماموريت ناظران اين سازمان در سوريه در شرايط فعلي بسيار خطرناك است ولي احتمال شروع مجدد ماموريت در زمان ديگر وجود دارد.از سويي يك ديپلمات ارشد در مقر سازمان ملل متحد در ژنو اعلام كرد مقامات قدرت‌هاي بزرگ شنبه آينده در اين شهر گردهم مي‌آيند تا در ارتباط با راه‌هاي پايان بخشيدن به خشونت‌ها در سوريه گفت و گو كنند.

وزير خارجه آمريكا حضور خود در نشست بين‌المللي درباره سوريه را به توافق شركت كنندگان با لزوم انتقال قدرت در دمشق مشروط كرد.

خبر ديگر اينكه پارلمان سوريه پيش‌نويس قانون جديد مبارزه با تروريسم را به كميسيون قانون اساسي ارجاع داد تا در آن بازنگري و قانون جديدي درباره ترور و تروريسم تدوين شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 8 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode