ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 4 تير 1391     |     کد : 38556

قاري اهوازي و حافظ اصفهاني،ایران را بر قله نشاندند

دست پروردگان جمهوری اسلامی ایران، در بيست و نهمين دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم...

دست پروردگان جمهوری اسلامی ایران، در بيست و نهمين دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم؛

شب گذشته در حاليكه حلقه رقابت‌ها به شدت تنگ و تنگ‌ترشده بود و تعداد داوران خارجی دعوت شده از كشورهای مختلف، در اين رقابت جهانی از تعداد داوران ايرانی بيشتر بود. با رقابت شانه‌به شانه 5 قاري برگزيده؛ از ایران، مصر، بحرین، بنگلادش، و اندونزی با برتري قاسم مقدمي، قاري اهوازي، نماينده ايران اسلامي، در رشته قرائت، این دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران، و همچنين در مصاف حافظان برگزيده، مهدی خير البليل، از كشور سودان، عين العارفين از كشور بنگلادش، عبدالله عمرحامد از كشور ليبی، حسين معتمدی از جمهوری اسلامی ايران و عبدالمالك محمدرحيم از كشور افغانستان به رقابت پرداختند و حسين معتمدی، حافظ قرآن از اصفهان، افتخار يافت ايران را صدرنشين اين رقابت كند.
مرحله نهائي از ساعت 16 ديروز آغاز و مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر بعد از اذان مغرب انجام شد و عین‌العارفین از بنگلادش، عبدالله عمر حامد از لیبی، مهدی خیرالبلیل از سودان، عبدالمالک محمد رحیم از افغانستان مقام‌های دوم تا پنجم بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم را کسب کردند.
و در رشته قرائت عزت‌السید راشد از مصر، محمود سلمان علی از بحرین، نجم‌الدین الحسن از بنگلادش، عبدالرحمان صبرالدین از اندونزی مقام‌های دوم تا پنجم بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کسب کردند.
قاسم مقدمی، متولد سال 1363 در خوزستان است و در رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی تحصیل کرده‌ است.
این قاری قرآن کریم، سال گذشته بعد از پنج سال شرکت متوالی در مسابقات کشوری و راه یافتن به فینال آن، موفق به کسب رتبه نخست شد تا نماینده شایسته‌ کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم باشد.
حسین معتمدی متولد 1365 در شهر قم و ساکن شهر اصفهان و در حال حاضر مشغول تحصیل در سال هشتم دروس حوزوی است.
معتمدی، مي‌گويد: در یک ماه اخیر با خواندن با خواندن روزانه 5 جزء قرآن آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات را کسب کرد.
این حافظ کل قرآن کریم به فارس گفت: پس از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مهم‌ترین هدفش تدریس و تربیت حافظان قرآن است.
اختتاميه بيست‌و‌نهمين دوره
مسابقات بين‌المللی قرآن امشب برگزار ‌شد
مراسم اختتاميه بيست ‌و نهمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم شب گذشته، دوم تيرماه، با معرفی نفرات برتر اين دوره از مسابقات برگزار شد.
مراسم اختتاميه بيست ‌و نهمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم شب گذشته، جمعه، دوم تيرماه بعد از نماز مغرب و عشاء، با حضور علی لاريجانی، رييس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمين علی محمدی، نماينده ولی‌فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امورخيريه در سالن همايش‌های بين‌المللی برج ميلاد برگزار شد.
مرحله نهايی بيست ‌و نهمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم در رشته‌های قرائت و حفظ كل قرآن كريم ديروز، از ساعت سه و نيم بعد از ظهر آغاز شد و تا اذان مغرب ادامه داشت، سپس اختتاميه اين دوره از مسابقات بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد و برگزيدگان دو رشته حفظ و قرائت معرفي شدند.
اختتاميه اين دوره از مسابقات با تلاوت آياتی از قرآن كريم توسط نفر اول در رشته قرائت كلام‌الله مجيد اين دوره از مسابقات آغاز شد، سپس سرود جمهوری اسلامی ايران پخش شد.
در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين علی محمدی، نماينده ولی‌فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امورخيريه سخنرانی كرد، سپس نفرات برتر بيست ‌و نهمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم معرفی و به آنان لوح تقدير و هدايايی اهداء شد.
ديگاه‌هاي ناظر بيست و نهمين دوره مسابقات قرآن:
ناظر بيست و نهمين دوره مسابقات قرآن، گفت: به پيشنهاد كميته فنی و داوری ستاد عالی مسابقات قرآن به منظور جلوگيری از حضور قاريانی با تلاوت ضعيف به سالن مسابقات اين دوره از مسابقات در سه مرحله انجام شد.
وی درباره وظيفه ناظر در مسابقات قرآن، گفت: بحث نظارت بر عملكرد هيئت داوران مسابقات در دوره‌های پيش نيز مطرح بود. در مواردی كه امتيازهای دو داور، اختلاف فاحشی داشته و دور از هم باشد، ناظر با توجه به قوانين آئين‌نامه سعی در نزديك كردن اين نظرات خواهد داشت. در اين مسابقات يك مورد پيش آمد كه با شور، داوران به اجماع رسيدند.
دولتی گفت: يكی از ويژگی هيئت داوران مسابقات بين المللی قرآن ايران با ديگر كشورها در اين است كه پيش از مسابقات، آئين نامه از طريق ايميل در اختيار داوران خارجی قرار می گيرد و قبل از آغاز مسابقات نشست‌هايی بين داوران برپا می شود تا نظرات خود را مطرح كرده و ديدگاه‌هايشان را به يكديگر نزديك سازند.
اين حافظ كل قرآن كريم با اشاره به تلاش هيئت نظارت برای حداقل شدن اختلافات و سلايق در بين داوران گفت: خوشبختانه هرساله شاهديم كه تعداد داوران خارجی دعوت شده در اين رقابت جهانی از تعداد داوران ايرانی پيشی می گيرد. در بين داوران خارجی به جزء دو داور مصری باقی از كشورهای مختلف هستند. حتی متسابقانی از اين كشورها در مسابقات حضور دارند اما شاهد كوچكترين بی عدالتی نبوده ايم.
عضو هيئت نظارت بر رقابت های بيست و نهمين دوره مسابقات بين المللی قرآن، تصريح كرد: ديگر اعضای هيئت نظارت شامل استادان عبدالرسول عبايی،علی اكبر حشمتی، ياراحمدی، دبير اين دوره از مسابقات و ابراهيم اصلالج عبدالكريم از مصر است.
وی نظر خود را درباره كيفيت تلاوت حفاظ و قراء چنين بيان كرد: متسابقان به هنگام تلاوت در سالن اصلی مسابقات، اشكالات فنی زيادی نداشتند بلكه بيشترين نمراتی كه از آنها كسر شد به دليل اشتباهاتشان(اشتباهات آئين نامه‌اي) بود به طور نمونه قاری مصری، تلاوت زيبايی داشت، اما بايد تا انتهای آيه 14 می‌خواند كه تلاوتش را تا پايان آيه 15 ادامه داد و برطبق آئين نامه از وی امتياز كسر شد.
55 قاری در مرحله اول و 26 نفر نيمه نهايی و پنج برگزيده
دولتی افزود: تا دوره قبل، مسابقات در بخش قرائت تحقيق در دو مرحله مقدماتی و نهايی انجام می‌شد و فقط حفظ سه مرحله‌ای بود، به منظور جلوگيری از حضور قاريانی با تلاوت ضعيف به سالن مسابقات با پيشنهاد كميته فنی و داوری، در اين دوره، سه مرحله ای انجام شد. تعدادی از نمايندگان با حضورشان در ايران به دليل تغيير آب و هوا دچار بيماری شدند و از گردونه مسابقات خارج شده و در مجموع 55 قاری در مرحله اول، شش سطر تلاوت داشتند كه 26 نفر به نيمه نهايی راه يافتند و 10 سطر خواندند و در نهايت تعداد پنج نفر نيز به فينال راه يافتند.
حفاظ، سطح بالاتری نسبت به قاريان داشتند
وی تلاوت دو نماينده جمهوری اسلامی ايران را خوب ارزيابی كرد و ادامه داد: امسال حفاظ در مقابل قراء، سطح بالاتری داشتند.
شيوه پذيرش داوطلبان خارجي براي رقابت
البته در بيست و نهمين دوره برای گزينش و دعوت از نمايندگان هر كشور، دقت بيشتری صورت گرفت كه اين افراد يا گواهی شركت در رقابتی بين المللی، يا گواهی مركز قرآنی شناخته شده و يا امضای يك استاد قرائت قرآن را داشته باشند. البته تعدادی نيز تلاوت های خود را به ايران ارسال كردند و اگر قابل قبول بود، دعوت شدند.
شركت بينندگان مسابقات بين المللی قرآن در انتخاب نفرات برتر
بينندگان بيست و نهمين دوره مسابقات بين المللی قرآن كريم می توانند نفرات برتر را از ديدگاه خود انتخاب كنند.
مخاطبان مسابقات قرآن می توانند نفرات برتر خود را در مرحله فينال در دو رشته حفظ قرآن كريم و قرائت تحقيق قرآن كريم با ارسال پيامك به شماره 10000114114 انتخاب كنند.
علاقه مندان بايد فقط شماره شخص مورد نظر را به شماره مذكور ارسال كنند. به عنوان مثال اگر نفر سوم در بخش حفظ مورد نظر است، بايد عدد 3 را انتخاب كند.
در بخش حفظ در اين مرحله به ترتيب مهدی خير البليل، شركت كننده كشور سودان، عين العارفين از كشور بنگلادش، عبدالله عمرحامد از كشور ليبی، حسين معتمدی از جمهوری اسلامی ايران و عبدالمالك محمدرحيم از كشور افغانستان به رقابت می پردازند.
در بخش قرائت در اين مرحله به ترتيب عبدالرحمن صبرالدين از كشور اندونزی، محمود سلمان علی از كشور بحرين، نجم الحسن از كشور بنگلادش، عزت السيد راشد از مصر و قاسم مقدمی از جمهوری اسلامی ايران به رقابت می پردازند.


نوشته شده در   يکشنبه 4 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode