ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 خرداد 1391     |     کد : 37931

ائمه(ع) نقش بسزايی در كتابت قرآن داشته‌اند

سیدمحمد حسینی، توجه و پرداختن به شخصيت عبدالمجيد طالقانی را خواستار شد و گفت: پرداختن به شخصيتهای برجسته هنر اسلامی ترغيب جوانان را به هنر كهن اسلامی به‌دنبال خواهد داشت.

سیدمحمد حسینی، توجه و پرداختن به شخصيت عبدالمجيد طالقانی را خواستار شد و گفت: پرداختن به شخصيتهای برجسته هنر اسلامی ترغيب جوانان را به هنر كهن اسلامی به‌دنبال خواهد داشت.
سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه، 20 خردادماه در آيين اختتاميه دومين دوسالانه بين‌المللی خوشنويسی در قزوين با بيان اينكه پيش از انقلاب تنها ۶۷ خوشنويس ممتاز در كشور فعال بودند اظهار کرد: رشد فزاينده و مثبت خطاطان در كشور نشان‌دهنده توجه و اهتمام نظام اسلامی به هنر خوشنويسی در كشور است.
وی با بيان اينكه نام قزوين به عنوان پايتخت خوشنويسی در شورای فرهنگ عمومی كشور نيز ثبت خواهد شد افزود: اينگونه نامگذاری‌ها بايد با خروجی و اقدامی سازنده همراه باشد و نبايد صرفا به يك نامگذاری بسنده كرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام به كتابت و خط نگاری را مربوط به زمان صدر اسلام دانست و تصريح كرد: ائمه به عنوان اولين خط نگاران اسلامی نقش بسزايی در كتابت قرآن داشته‌اند.
محمدحسن ابوترابی، نائب رئيس مجلس شورای اسلامی نيز در اين مراسم با بيان اينكه انقلاب اسلامی تولد دوباره ايران را رقم زد افزود: قدرت سياسی، دفاعی و علمی ايران اسلامی نشان از حركت رو به جلو كشور است.
ابوترابی نسل امروز را وارثان عالمانی بزرگ دانست كه آثار و بركات بزرگی را خلق كرده‌اند و خاطرنشان كرد: نظام، رهبر انقلاب و مسئولان نظام به‌دنبال بازيابی قدرت علمی و هنری ارزشهای والای انسانی است.
وی قزوين را دارای تاريخی ۱۰هزار ساله دانست كه با هنر ايرانی ـ اسلامی پيوندی ناگسستنی دارد و تصريح كرد: تلاش قزوين برای هويت‌بخشی به خط امروز، به خوشنويسی كشور معنا و مفهوم بخشيده است.
ابوترابی حضور سياست در متن ديانت را به معنای تجديد حيات دوباره اسلام و ايران دانست و گفت: شايسته است در همه عرصه‌ها ارتباطی عقلانی با سياست ايجاد شود تا بتوانيم راه عزت را طی كنيم.
احمد عجم، استاندار قزوين نيز در اين مراسم در سخنانی كوتاه با بيان اينكه ظرفيت‌های خوبی در استان برای ترويج و گسترش هنرخوشنويسی وجود دارد افزود: آموزش همگانی خوشنويسی توسط انجمن خوشنويسی كشور در حال اجراسات و اين امر می‌تواند ظرفيت خوبی در تثبيت قزوين به‌عنوان پايتخت خوشنويسی در كشور ايجاد كند.


نوشته شده در   دوشنبه 22 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode