ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 خرداد 1391     |     کد : 37631

ممنوعیت راه‌اندازی مؤسسه قرآنی در روستاها لغو شد

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌ الکریم از حذف ممنوعیت راه‌اندازی مؤسسات قرآنی روستایی از آئین‌نامه تأسیس این مراکز خبر داد.

با امضای تفاهم‌نامه‌ بين سازمان‌دارالقرآن و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور؛

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌ الکریم از حذف ممنوعیت راه‌اندازی مؤسسات قرآنی روستایی از آئین‌نامه تأسیس این مراکز خبر داد.
«حسین بهبودی» مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم، ضمن اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ میان سازمان‌دارالقرآن و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور به فارس گفت: در جهت تحقق وظایف سازمان دهیاری‌ها و شهرداری مبنی بر توسعه پایدار روستاهای کشور و وظیفه‌ سازمان دارالقرآن‌الکریم مبنی بر توسعه‌ فرهنگ قرآنی در سطح کشور، تفاهم‌نامه‌ای در جهت توسعه پایدار روستاهای کشور، تفاهم‌نامه راه‌اندازی خانه‌های قرآن روستایی امضا شد و امروز حدود 2 هزار و 200 خانه روستایی در سطح کشور با مجوز سازمان تبلیغات در حال فعالیت هستند.
وی با تمجید از زحمات سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در راستای تحقق این تفاهم‌نامه در رابطه با تنظیم مجدد آن گفت: با هدف تأکید و تجدید این موضوع، سعی در جذب کمک بیشتر استاندارها و دهیارها در جهت توسعه فرهنگ قرآنی در روستاها شد که با توجه به محرومیت و فقر شدید فرهنگی و شناسایی استعدادهای بالا در این زمینه، از سال گذشته درصدد تجدید و تأکید این تفاهم‌نامه برآمدند و این تفاهم‌نامه‌ هفته گذشته به امضاء رؤسای دو سازمان رسید و به کلیه استان‌ها ابلاغ شد.
بهبودی در رابطه با هدف آموزشی این طرح گفت: با توجه به چهارچوب پیش‌بینی شده، بیشتر فعالیت‌ها بر پایه آموزش‌های عمومی قرآن و بخشی به صورت فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در حد نیاز روستاها در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه افزود: آموزش‌های تخصصی در فعالیت‌های خانه‌های قرآن روستایی قابل گنجایش نیست که البته برای رفع این مشکل، در سال جاری محدودیت تشکیل مؤسسه قرآن در روستاها از آئین‌نامه ساماندهی تشکل‌های قرآنی حذف شد؛ زیرا استعدادهای خوبی در زمینه قرآن‌آموزی و مدیریت فضای قرآنی در روستاها وجود دارد.


نوشته شده در   سه شنبه 16 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode