ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 خرداد 1391     |     کد : 37452

رقابت 3 روزة‌ قرآنيان شركت گاز ايران

مرحله سراسری پنجمين دوره مسابقات قرآن كريم و نهج‌البلاغه ويژه كاركنان شركت ملی گاز ايران و همسران آنان (يادواره ولايت و امامت) ديروز، ۹ خرداد در هتل شادی سنندج آغاز شد ...

مرحله سراسری پنجمين دوره مسابقات قرآن كريم و نهج‌البلاغه ويژه كاركنان شركت ملی گاز ايران و همسران آنان (يادواره ولايت و امامت) ديروز، ۹ خرداد در هتل شادی سنندج آغاز شد كه در آن 160 بانو و 170 آقا؛ با داوريِ هفت نفر بانو و 6 نفر آقا و به مدت سه روز به رقابت می‌پردازند.
محمدمهدی مهدوی، مدير عامل شركت گاز استان كردستان، در مراسم افتتاحيه مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه كاركنان شركت ملی گاز ايران که 9 خرداد ماه د رسنندج برگزار شد گفت: در اين دوره از مسابقات 160 بانو و 170 آقا از خانواده شركت ملی گاز ايران شركت و به مدت سه روزبا هم به رقابت می‌پردازند.
وی اظهار كرد: اين تعداد شركت‌كننده از ميان يك هزار و 700 نفر از كاركنان شركت گاز استانی، مناطق عملياتی انتقال گاز، شركت‌های پالايش گاز، شركت‌های ستادی و نفرات برتر مرحله مقدماتی و استانی به مرحله سراسری اين دوره از مسابقات راه يافته‌اند انتخاب شده‌اند.
مهدوی افزود: اين مرحله از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهيم قرآن و نهج‌البلاغه، حفظ دو جزء، سه جزء، پنج، 10، 15، 20 و حفظ كل قرآن كريم برگزار خواهد شد.
وی با بيان اينكه در اين مسابقات از تمامی قاريان و حافظان يك آزمون كتبی نيز به عمل می‌آيد، بيان كرد: همچنين قاريان و حافظان از مقاله ای كه از قبل آماده شده است سخنرانی هفت دقيقه ای ارائه خواهند داد.
مدير عامل شركت گاز استان كردستان با اشاره به اينكه داوری اين دوره از مسابقات بر عهده هفت نفر بانو و 6 نفر آقا است، افزود: مسابقات قرآن و نهج البلاغه فرزندان كاركنان شركت ملی گاز ايران نيز شهريور ماه جاری در كرمانشاه برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری اين دوره از مسابقات را انس و الفت هر چه بيشتر خانواده شركت گاز ايران با مفاهيم قرآنی و آشنايی هر چه بيشتر با معارف اسلام و نهج البلاغه و كاربرد آن در زندگی فردی و اجتماعی عنوان كرد.
نماينده ولی فقيه در كردستان:
پيروی از آموزه‌های قرآن
زندگی سالم را تضمين می‌كند
نماينده ولی فقيه در استان كردستان با اشاره به اينكه زندگی انسان اگر بر اساس قرآن و تعاليم پيامبر(ص) بنا شود سعادت در دنيا و آخرت را برای بشر به دنبال دارد، گفت: پيروی از آموزه‌های قرآن زندگی سالم را تضمين می‌كند.
حجت‌الاسلام و المسلمين حسينی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان در مراسم آغاز پنجمين دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ويژه كارمندان و همسران شركت ملی گاز ايران كه روز سه‌شنبه، نهم خرداد برگزار شد با اشاره به جايگاه قرآن و نهج‌البلاغه بين مسلمانان، اظهار كرد: قرآن و نهج‌البلاغه حاوی مطالب و نكاتی است كه در هيچ منبع ديگری يافت نمی‌شود.
وی قرآن و نهج‌البلاغه را راهنمای زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها خواند و گفت: توجه مستمر به اين كتب تذكری برای بهبود وضعيت زندگی انسان است.
حجت‌الاسلام شاهرودی با اشاره به اينكه اين دوره از مسابقه‌ها با ماه مبارك رجب همزمان شده، اظهار كرد: ماه رجب ماه اميرالمومنين خوانده شده و درباره فضيلت‌ها، اعمال و مباركی آن فراوان گفته شده است.
نماينده ولی فقيه در منطقه كردستان بيان كرد: امروز با وجود مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی زمينه‌ساز حكومت الهی در جهان است.
وی با بيان اينكه رجب ماهی است كه در آن بندگان و مؤمنان را برای شركت در مهمانی بزرگ خداوند خود را آماده می‌كنند افزود: در اين ماه انسان‌ها بايد با زدودن غبار تيرگی روح و جان ماه تمرين حضور و توجه بيشتر به معنويات و ماه بندگی و فرمان‌بری و در نهايت سرآغاز انس و الفتی جانانه به پروردگار هستی بخش است خود را آماده کنند.
نماينده ولی فقيه در استان كردستان با اعلام اينكه رجب ماه بزرگى است كه خداوند در آن ماه پاداش‏ها را دو چندان و گناهان را پاك می‌كند، ادامه داد: آفتاب رجب، گرمی بخش دلهای اهالی آن است و مهتابش نوازش دهنده ديدگان نجواكنندگان و ستاره‌های آن، آيات تفكر و تأمل انديشمندان است.
حجت‌الاسلام حسينی شاهرودی در ادامه مردم كردستان را دوستداران اهل بيت(ع) عنوان و بيان كرد: مردم اين استان به دليل اينكه مردمانی با اعتقادات دينی بالا هستند، همواره نسبت به اهل بيت(ع) ارادت خاصی دارند.
نماينده ولی فقيه در استان كردستان با اعلام اينكه ارتباط بين قرآن و نهج‌البلاغه بسيار زياد است، اضافه كرد: بايد با پيروی از آموزه‌های اين دو كتاب دينی زمينه را برای داشتن زندگی سالم را فراهم كنيم.
حجت‌الاسلام شاهرودی با اشاره به اينكه نهج‌البلاغه ترجمه‌ای از كلام خالق است، عنوان كرد: نهج‌البلاغه يكی از معجزات قرآن كتاب آسمانی يعنی قرآن كريم است.
وی در پايان به دو كلام خدا يعنی قرآن كريم و احاديث قرآنی اشاره كرد و يادآور شد: نهج‌البلاغه نيز در كنار اين دو كلام خدا هم از لحاظ ساختاری و هم از لحاظ محتوا كامل و جامع است.


نوشته شده در   پنجشنبه 11 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode