ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 خرداد 1391     |     کد : 37448

تحقق آرمان‌هاي انقلاب مستلزم وحدت بر محور خط امام و رهبري است

آيت‌الله مهدوي كني با صدور بيانيه‌اي به مناسبت سالگرد ارتحال‏‎ ‎حضرت امام خميني(ره) و قيــام 15 خرداد يادآور شد كه دشمنان اسلام همواره در راه همگرايي ملت،‎ ‎نخبگان، روشنفكران و روحانيون اخلال مي‌كنند و از اين راه مي‌كوشند نقشه‌هاي شوم‎ ‎خود را اجرا كنند‎.‎

آيت‌الله مهدوي كني با صدور بيانيه‌اي به مناسبت سالگرد ارتحال‏‎ ‎حضرت امام خميني(ره) و قيــام 15 خرداد يادآور شد كه دشمنان اسلام همواره در راه همگرايي ملت،‎ ‎نخبگان، روشنفكران و روحانيون اخلال مي‌كنند و از اين راه مي‌كوشند نقشه‌هاي شوم‎ ‎خود را اجرا كنند‎.‎

به گزارش ايسنا، متن بيانيه رئيس‎ ‎مجلس خبرگان به اين شرح است: مردم آگاه و بيدار ايران اسلامي نيم قرن است از قيام‎ ‎الهي و تاريخي 15 خرداد به رهبري حضرت آيت‌الله العظمي امام خميني (قدس سره‎) مي‌‌گذرد. ايران اسلامي، در اين نيم قرن با توكل به پرودگار متعال و فداكاري ملت،‎ ‎قله‌هاي بلند شرف، عظمت و علم را فتح كرده است.

نهضت اسلامي امام، معادلات جهاني قدرت را به هم ريخت و نظام نويني را در دنياي‎ ‎دو قطبي به وجود آورد. در اين نظم جديد، اسلام به عنوان قدرتي ديني و مردم‌سالار در‎ ‎مناسبات جهاني متجلي شد. نام امام‌خميني (ره) به عنوان مصلح جهاني در قرن ما درخشيد‎ ‎و نهضت ديني او يادآور قيام انبيا و اولياي الهي شد‎. ‎

اينجانب، به نمايندگي از برگزيدگان شما در مجلس خبرگان رهبري در سالگرد تاريخي‎ 15 ‎خرداد نكاتي را به استحضار مي‌رسانم‎:‎

‎1ـ اسلام وديعه‌اي الهي است كه به عنوان كامل‌ترين و آخرين دين آسماني به دست ما‎ ‎رسيده است. نسل ما مفتخر است كه با فداكاري و نثار خون هزاران شهيد و جانباز و‎ ‎آزاده، از اين دين پاسداري كرد و نظامي الهي و مردمي، بر پايه احكام نجات‌بخش قرآن،‎ ‎بنيان نهاد. حراست از دين و نظام الهي جمهوري اسلامي و دستاوردهاي آن، وظيفه ديني و‎ ‎ملي است و غفلت از آن برابر است با ناديده گرفتن خون شهيدان و فداكاري آزادگان و‎ ‎جانبازان‎.

‎2ـ امام (ره) مظهر ايستادگي، مقاومت و آشتي‌ناپذيري در برابر استكبار و قدرت‌هاي‎ ‎زورگوي جهان است و نام و ياد او يادآور مكتب آزادي‌بخش اسلام و روش و منش الهي و‎ ‎انقلابي در راستاي آزادي صلاح و فلاح ملت‌هاي در بند است‎.

امام با استناد به نظريه عامه ولايت فقيه و با اتكاي به آراي ملت و پشتيباني‎ ‎آنان، نظامي ديني و مردم‌سالار بنا نهاد. به تعبير امام راحل، ولايت فقيه، فلسفه‎ ‎اجراي تمام احكام نوراني و حيات‌بخش اسلام است. ولايت فقيه، نظامي سياسي و ديني است‎ ‎كه خط فكري ما را از ديگر نظام‌هاي سياسي جدا مي‌كند. ما در سه دهه گذشته آثار‎ ‎معنوي و مادي اين نظريه را در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مشاهده كرده‌ايم. هنر‎ ‎امام(ره) اين بود كه نظريه ولايت فقيه را، كه در لابه‌لاي كتب فقهي و علمي محجور‎ ‎مانده بود، زنده كرد و با نظام‌سازي خردمندانه و متناسب با اوضاع و احوال كنوني‏‎ ‎جهان، آن را به اجتماع عرضه و در عمل ثابت كرد كه مي‌توان دولتي اسلامي برپا‎ ‎كرد و پرچم قرآني «اطيعوالله و اطيعوا‌الرسول و اولي الامر منكم» را در اهتزاز نگه‎ ‎داشت‎.

امام بزرگوار، مراجع عاليقدر شيعه و روحانيت بزرگوار، در اين راه،‌ مرارت‌ها و‏‎ ‎سختي‌ها كشيده‌اند.

ملت آگاه ايران، رجال‌ مذهبي و سياسي چون شهداي گرانقدر‎ ‎روحانيت، مطهري، بهشتي،‌دستغيب، اشرفي اصفهاني، قاضي‌ طباطبائي، مدني،‎ ‎صدوقي،‌قدوسي، مفتح، باهنر و... را به عنوان پيشتازان شهادت به محضر ولي‌عصر(‎ارواحنا فداه) تقديم كرد تا اين شجره طبيه با خون پاك‌ترين فرزندان حوزه‌هاي علميه‎ ‎آبياري شود‎. ‎

‎3ـ در دهه چهارم انقلاب اسلامي، هستيم. انقلاب تثبيت شده، استبداد ريشه‌كن شده و‎ ‎نظام الهي مستقر شده است، اما تا بهره‌گيري كامل از دستاوردهاي ارزشمند آن با دو‎ ‎موضوع مهم روبرو هستيم‎: ‎

اول: بايد همت كنيم با گفتمان پيشرفت و خدمت و بسط عدالت علوي در جامعه، به‎ ‎اسلامي‌تر شدن مناسبات دولت و ملت و نيز تعميق فرهنگ و آداب اسلامي در جامعه كمك‎ ‎كنيم‎.

دوم: توفيق در اين عرصه، نيازمند پشتيباني علماي اعلام و روحانيان عزيز است كه‎ ‎مردم را به اطاعت از احكام نوراني اسلام و توجه به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب‎ ‎ترغيب كنند. وظيفه علماي اعلام و روحانيان عظام در اين قلمرو بسيار خطير مي‌نمايد‎.

4ـ ظهور بيداري اسلامي در منطقه و نهضت ضد سرمايه‌داري در اردوگاه غرب، دو رويداد‎ ‎مهم و نشانگر تاثير انقلاب اسلامي در منطقه و جهان است. امام (ره) فروپاشي شرق و‎ ‎غرب را نويد داد و ما امروز آثار آن را مي‌بينيم. تمام اين فتوحات در سايه اتحاد و‎ ‎برادري به دست آمده است. اتحاد رمز موفقيت‌هاي بزرگ در نظام اسلامي ما است‎.

دشمنان اسلام همواره در راه همگرايي ملت، نخبگان، روشنفكران و روحانيان اخلال‎ ‎مي‌كنند و از اين راه مي‌كوشند نقشه‌هاي شوم خود را اجرا كنند. تحقق آرمان‌هاي‎ ‎انقلاب اسلامي، مستلزم وحدت حول محور خط امام و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامي‎ ‎است. وحدت،‌ صراط مستقيمي است كه بايد همواره آن را پيش چشم خود داشت.

5ـ گرد و‎ ‎غبار جنگ نرم دشمن، پس از مشاركت وسيع مردم در انتخابات مجلس نهم، فرو نشسته است‎. ‎ اكنون همه وفاداران به انقلاب اسلامي‎ ‎بايد با حفظ هويت سياسي خود، براي رفع مشكلات مردم و برون‌رفت از معضلات، راه‌حل‎ ‎ارائه دهند و ثابت كنند، درد آشنايند و مي‌خواهند مشكلات را از پيش پا بردارند‏‎. ‎مديران، دولتمردان و همه هواداران نظام اسلامي بايد ثابت كنند كه در مبارزه با فساد‎ ‎آشتي‌ناپذيرند و در حفظ بيت‌المال هيچ كوششي را فرو نمي‌گذارند. بايد از رفتارهاي‎ ‎فرسايشي و بي‌ثمر پرهيز كنند تا مبادا دشمن در شكاف به وجود آمده از اين رفتارها‎ ‎لانه كند‎.‎

امروز همه ظرفيت‌هاي برآمده از اقبال به نظام اسلامي، ‌به اقتدار ملي و بسط يد‎ ‎ولايت‌فقيه مي‌افزايد؛ مبادا در رقابت‌ها به دنبال حذف اين ظرفيت‌ها باشيم. ما حق‎ ‎نداريم سرعت رقابت‌ها را طوري تنظيم كنيم كه، خداي ناكرده، به حذف آرمان‌ها‏‎ ‎بينجامد. ما بايد به دنبال هم‌افزايي باشيم. رقابت معطوف به هم‌افزايي در سپهر‎ ‎سياست، به اقتدار ملي و اقتدار ولايت فقيه مي‌افزايد‎.

ما اينك در آستانه پنجاهمين سال حادثه ماندگار 15 خرداد 42 آن را گرامي مي‌داريم‏‎ ‎و رحلت جانسوز امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را به محضر امام زمان (‎عج) و رهبر معظم انقلاب و ملت ايران تسليت مي‌گوييم. از ملت بزرگوار ايران‎ ‎مي‌خواهيم در مراسم بزرگداشت اين حادثه بزرگ كه در سراسر كشور تشكيل مي‌شود،‌‏‎ ‎فعالانه شركت كنند و شعائر انقلاب اسلامي را مانند هميشه پاس بدارند‎.

والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته‎ ‎

محمدرضا مهدوي كني- رئيس مجلس خبرگان رهبري‎ ‎



نوشته شده در   پنجشنبه 11 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode