ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 7 خرداد 1391     |     کد : 37214

30هزار مسجد كشور روحاني ندارد

ساختمان حوزه علميه رضويه ـ بزرگ‌ترين حوزه علميه جنوب کشور ـ‌ طي مراسمي با حضور رييس حوزه‌هاي علميه سراسر کشور در شيراز به بهره‌برداري رسيد.

آيت‌الله مقتدايي، رييس حوزه‌هاي علميه سراسر كشور:
ساختمان حوزه علميه رضويه ـ بزرگ‌ترين حوزه علميه جنوب کشور ـ‌ طي مراسمي با حضور رييس حوزه‌هاي علميه سراسر کشور در شيراز به بهره‌برداري رسيد.
آيت‌الله مقتدايي طي سخناني در اين مراسم با قدرداني از ابتکار آيت‌الله سيد علي اصغر دستغيب ـ رييس حوزه علميه رضويه ـ و مشارکت نيک‌انديشانه خيران فارسي، توسعه زيرساخت‌هاي حوزه‌هاي علميه در کشور را ضروري دانست و تصريح کرد: امروزه و در شرايطي که دشمنان اسلام همه سعي و تلاش خود را براي کمرنگ کردن ارزش‌هاي متعالي ديني، اسلامي و انساني در جامعه ما به کار گرفته‌اند، تربيت طلاب ديني در حوزه‌هاي علميه لازم است.
وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار علما و مديران حوزه‌هاي علميه قم، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به تلاش حوزه‌هاي علميه براي تربيت طلاب علوم ديني، وجود روحاني در مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق روستايي از اهميت بالايي برخوردار است و نبود آن در برخي مناطق احساس مي‌شود؛ به گونه‌اي که هم اکنون 30 هزار مسجد در کشور از وجود روحاني بي‌بهره است.
رييس حوزه‌هاي علميه سراسر كشور در ادامه به کمبود زيرساخت‌هاي حوزه‌هاي علميه در کشور اشاره كرد و افزود: امروزه به آن اندازه که به توسعه مراکز آموزش عالي و ارتقاي تحصيلي آنان توجه مي‌شود به حوزه‌هاي علميه توجهي نشده است.
مقتدايي اظهار كرد: هم‌اکنون جمعيت زيادي از روحانيون در دستگاه‌هاي اجرايي به‌خصوص در قوه قضاييه مشغول به خدمتند که تحصيلات خود را در حوزه‌هاي علميه سپري کرده‌اند. نخبگان روحاني در عرصه‌هاي کلان مديريتي کشور از جمله شوراي نگهبان، مجلس خبرگان، مجلس شوراي اسلامي و ديگر دستگاه‌ها از همين حوزه‌ها فارغ‌التحصيل شده‌اند؛ لذا ضروري است كه دولت بيش از پيش به زيرساخت‌هاي حوزه‌هاي علميه توجه کند.
به گزارش ايسنا، ساختمان حوزه علميه رضويه با زيربناي 2800 متر مربع با اعتباري بالغ بر 15 ميليارد ريال با مشارکت نيک‌انديشانه خيران فارس ساخته شده و در محله قصرالدشت شيراز واقع شده است.



نوشته شده در   يکشنبه 7 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode