ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1391     |     کد : 37166

همایش بین‌المللی «حقوق عمومی و قرآن كریم»

معاونت حقوقی ریاست جمهوری ، كرسی حقوق بشر، صلح و دموكراسی دانشگاه شهید بهشتی ، دانشگاه باقر‌العلوم(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، جامعة‌المصطفی(ص) ...

 

معاونت حقوقی ریاست جمهوری ، كرسی حقوق بشر، صلح و دموكراسی دانشگاه شهید بهشتی ، دانشگاه باقر‌العلوم(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،از جمله نهادهایی هستند كه همایش بین‌المللی 'حقوق عمومی در قرآن كریم' را 15 آبانماه سال جاری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌كنند.
به گزارش ایرنا این همایش با حضور اندیشمندانی از كشورهای اسلامی و در دو محور عمده 'حقوق و آزادی‌های اساسی در قرآن كریم' و 'دولت و حكمرانی در قرآن كریم' در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
برپایه این گزارش، كرامت انسان در قرآن كریم، مفهوم حق و تكلیف در قرآن كریم، آزادی اندیشه و بیان در قرآن كریم، آزادی احزاب و تشكل‌ها در قرآن كریم، حق انتخاب و تعیین سرنوشت در قرآن كریم و انتقاد به حاكمان در قرآن كریم با توجه به امر به معروف و نهی از منكر از جمله موضوعات محور نخست این همایش با عنوان 'موضوع حقوق و آزادی‌های اساسی در قرآن كریم' است.
حریم خصوصی در قرآن كریم، حقوق اقلیت‌ها در قرآن كریم، حقوق زن در قرآن كریم، حق امنیت فردی در قرآن كریم، حق مالكیت و آزادی‌های اقتصادی در قرآن كریم، حق تأمین اجتماعی در قرآن كریم و حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در قرآن كریم از دیگر محورهای این همایش عنوان شده است .
مدرسه عالی شهید مطهری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران، پژوهشكده باقرالعلوم(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پژوهشكده اعجاز قرآن و موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران از دیگر نهاد‌های علمی و فرهنگی نیز در برگزاری همایش بین‌المللی 'حقوق عمومی در قرآن كریم' همكاری دارند.
علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ 31 مردادماه سال جاری به نشانی دبیرخانه همایش واقع در تهران، اوین، درب جنوبی دانشگاه شهید بهشتی، كرسی حقوق بشر صلح و دموكراسی و یا به نشانی پست الكترونیكی info.chpd@mail.sbu.ac.ir ارسال كنند.


نوشته شده در   شنبه 6 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode