ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 خرداد 1391     |     کد : 37016

تسهيلات جديد براي حمايت از توليد

مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت در مورد تسهيلات در نظر گرفته شده براي واحدهاي صنعتي در قالب بودجه سال 91 كل كشور گفت: راهكارهاي تامين مالي در بخش صنعت به خوبي انديشيده شده است و براين اساس، قرار است كه 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملي به صورت ريالي در اختيار صنعتگران قرار گيرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داد
تسهيلات جديد براي حمايت از توليد
تسهيلات جديد مالي براي حمايت از توليد ملي اعلام شد.

مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت در مورد تسهيلات در نظر گرفته شده براي واحدهاي صنعتي در قالب بودجه سال 91 كل كشور گفت: راهكارهاي تامين مالي در بخش صنعت به خوبي انديشيده شده است و براين اساس، قرار است كه 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملي به صورت ريالي در اختيار صنعتگران قرار گيرد.

وي اظهار داشت: همچنين قرار بر اين است كه 3 درصد از منابع بانك‌هاي تخصصي همچون صنعت و معدن و كشاورزي هم در اختيار بخش توليد قرار گيرد.

نامبرده راهكار سوم را براي حمايت مالي از توليد كشور، اختصاص 10 هزار ميليارد تومان از منابع مالي حاصل از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها دانست و گفت: همچنين 5 ميليارد دلار هم از طريق ري‌فاينانس بانك مركزي در اختيار بانك‌هاي عامل قرار خواهد گرفت كه در اختيار توليد كشور بگذارند.

وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين از در حال ساخت بودن دو كارخانه كاغذ در كشور خبر داد و گفت: توليد، توزيع و ذخيره‌سازي كاغذ به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت نيست اما هماهنگي‌هاي لازم براي حضور بخش خصوصي در اين كار صورت گرفته است.

با راه‌اندازي اين كار پيش‌بيني مي‌شود بتوان نياز عمده‌اي از كشور را تامين كرد. وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين گفت: توزيع گوشت قرمز با نرخ‌هاي جديد و پايين‌تر از سطح قيمت بازار آغاز شده است.وي گفت: تدابير خوبي در حوزه گوشت پيش‌بيني شد كه جزييات آن توسط بازرگاني داخلي اعلام مي‌شود.

وي درباره تأثير قيمت جديد گوشت بر روي بازار گفت: بايد نرخ‌‌هاي جديد در سطح بازار فراگير شود و پس از چند روز مي‌توان انتظار كاهش قيمت‌ها را داشت.

وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين گفت: مسئولان حوزه تنظيم بازار براي تامين اقلام پرمصرف ماه مبارك رمضان ذخاير كافي را پيش‌بيني كرده‌‌اند.

غضنفري در پاسخ به پرسشي ديگر درباره توافق بر سر نرخ 630 تومان براي هر ليتر شيرخام با دامداران مشروط به تامين نهاده‌هاي دام آنها با نرخ اسفند سال گذشته گفت: طبق توافقات حاصله، شركت پشتيباني امور دام بلافاصله تمامي ذخاير را براي خوراك دام و حتي طيور در بازار آزاد كرد و حواله مستقيم علوفه به دامداري‌ها ارايه شد.

وي با اشاره به اين كه برخي دامداري‌ها اعلام كردند كه سرمايه در گردش كافي براي خريد علوفه ندارند، افزود: به همين دليل حداكثر يك فرصت 45 روزه به آنها داديم.

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: برخي دامداران اعلام كردند كه به محض دريافت علوفه نمي‌توانند شير قبلي خود را به قيمت مورد نظر ما به فروش برسانند و از ما فرصت خواستند و از گروهي دامداران ساكن نقاط دوردست كه اقدام به دريافت حواله نكرده بودند هم خواستيم تا حواله را از شركت پشتيباني امور دام دريافت كنند.

وي بيان كرد: بسياري از دامپروري‌ها و دامداري‌ها نرخ630 تومان را اعمال مي‌كنند و تعداد محدود باقي‌‌مانده هم بايد تصميم خود را گرفته و علوفه را از دولت دريافت كنند.

غضنفري در ادامه توضيح داد: حدود 90 درصد از صنايع لبني نرخ مصوب را رعايت مي‌كنند و سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان هم منتظر فرايند تسويه حساب دامدار و صنايع لبني در پايان ماه است.

وي سپس گفت: دستگاه‌هاي نظارتي از جمله تعزيرات حكومتي پاي كار ايستاده‌اند و اگر هم روزي قرار باشد نرخ‌ها بالا برود بايد قبل از آن گفت‌وگوهاي لازم را انجام دهيم.


نوشته شده در   چهارشنبه 3 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode