ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 2 خرداد 1391     |     کد : 36990

استفاده از اعتبارات مساجد و اماکن مقدس برای توسعه میراث فرهنگی دینی مجاز شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی درجلسه علنی نوبت عصر ديروز چهارشنبه در ادامه بررسی بخش های ...

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی درجلسه علنی نوبت عصر ديروز چهارشنبه در ادامه بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه 91 مقرر کردند اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای مربوط به مساجد جامع و اماکن مقدس ثبت شده به عنوان میراث فرهنگی، به منظور حفاظت، احیاء و وضعیت میراث فرهنگی دینی، از طریق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دستگاه اجرایی هزینه شود.
رعایت موازین شرع در خصوص اقدامات این بند الزامی است.
بر اساس مصوبه دیگر امروز مجلس دریافت و پرداخت هرگونه وجهی تحت هر عنوان توسط دستگاههای اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 5 قانون محاسبات عمومی باید در چارچوب قانون برنامه 5 ساله برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه 91 و قوانین موضوعه کشور از جمله قانون هدفمند کردن یارانه ها باشد و هرگونه دریافت و پرداخت برخلاف مفاد این بند در حکم تصرف غیر قانونی در اموال دولتی است. کلیه مسئولان و مقامات ذیربط ، معاونان، مدیران،

ذیحسابان و مدیران مالی حسب مورد مسئول اجرای این حکم هستند.
نمایند مجلس شورای اسلامی در بند دیگری مقرر کردند سقف افزایش حقوق و مزایا و سایر پرداختی های نقدی و غیر نقدی شرکت های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی، بانکها و بیمه ها، موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری به کارکنان و مدیران خود در سال 1390 توسط هیئت وزیران تعیین می شود.

*** ********
از ابتدای سال، اجرای بودجه شرکت های مذکور در سقف یاد شده امکان پذیر است
در اصلاحیه بودجه سال 90 عناوین مذکور، افزایش پرداخت نقدی و غیر نقدی از قبیل حقوق و مزایا، پاداش تحت هر عنوان، عیدی و نظایر آن و همچنین کمک های نقدی و غیر نقدی به کارکنان و مدیران و اعضای هیئت مدیره نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و شرکت های دولتی و شرکت

هایی که شمول قانون در مورد آنها مستلزم ذکر یا تصریح نامه است، علاوه بر پرداخت های قانونی منظور شده در بودجه 1390 به شرکت های مذبور، مندرج در پیوست شماره 3 این قانون ممنوع است.
بر اساس این مصوبه در مواردی که حقوق و مزایا و سایر پرداخت ها کمتر از متوسط سال قبل باشد تا سقف افزایش متوسط سال قبل پس از تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و تصویب مجمع عمومی یا شورای عالی یا هیئت امنا و عناوین مشابه بلامانع است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با تصویب بندی مصوب کردند، افراد و رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس و حوادث زمان انقلاب اسلامی دچارآسیب جسمی،روحی و روانی شده اند ولی صورت سانحه و مدارک بالینی همزمان ندارند با معرفی یگانهای اعزام کننده و نهادهای متولی توسط کمیسیون احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران و با نظر کمیسیون پزشکی، جانبازی آنها مورد تایید قرار می گیرد و متناسب با میزان جانبازی آنها تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می گیرند.


نوشته شده در   سه شنبه 2 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode