ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 خرداد 1391     |     کد : 36932

رقابت نهائي دانشجویان ايران در 10 رشته و چهار بخش قرآني

دبیر هفدهیمن جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور عنوان کرد: اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی مهم‌ترین هدف جشنواره قرآن علوم پزشکی است.

دبیر هفدهیمن جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور عنوان کرد: اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی مهم‌ترین هدف جشنواره قرآن علوم پزشکی است.
رضا شکوهی دبیر هفدهیمن جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نشست خبری اين همايش، پویایی و پایداری فرهنگ اصیل اجتماعی فرهنگی را مستلزم اقبال و عمل جدی آحاد مردم جامعه به قرآن و سنت ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: اصحاب رسانه در ترویج و اعتلای این فرهنگ نقشی مؤثر و کلیدی دارند و نخبگان دانشگاه نیز در این زمینه می‌توانند نقش عمده‌ای ایفا کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به میزبانی همدان در مرحله نهایی هفدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، عنوان کرد: مراسم افتتاحیه این جشنواره در سوم خردادماه سال جاری مصادف با سالروز فتح خرمشهر در مجتمع فرهنگی ابن سینا، برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در مراسم افتتاحیه این جشنواره، تصریح کرد: هدف بر این است که در مراسم افتتاحیه یکی از وزرای محترم بهداشت، آموزش و پرورش و یا ارشاد حضور داشته باشند.
دبیر جشنواره هفدهم، با بیان اینکه مرحله نهایی هفدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در 10 رشته و چهار بخش برگزار می‌شود، اظهار کرد: چهار بخش این مرحله شامل بخش شفاهی، کتبی، هنری و پژوهشی است که هر یک دارای زیرمجموعه‌های مشخصی است.
به گفته وی، هدف از برگزاری مرحله نهایی هفدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در همدان، اعتلای اخلاق، ایمان، بصیرت دینی و زمینه‌سازی برای انس و آشنایی بیشتر دانشجویان با قرآن کریم و آموزه های دینی و تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی در بین دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در راستای برگزاری این جشنواره در همدان 10 کمیته مختلف فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 9 کمیته ویژه استقبال، پذیرش و اسکان، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، افتتاحیه و اختتامیه، مسابقات، برنامه‌های جانبی و فرهنگی‌، تغذیه و پذیرایی، ایاب و ذهاب و نقلیه، کمیته تدارکات و پشتیبانی و ارزیابی، برای اجرای بهتر وظایف، در دانشگاه علوم پزشکی همدان و کمیته داوران در وزارت بهداشت تشکیل شده است.
وی با اشاره به حضور قاریان بین‌المللی در این جشنواره، خاطرنشان کرد: در برنامه کرسی تلاوت قرآن کریم که در مسجد دانشگاه برگزار می‌شود نیز از سخنرانی ویژه آقای قنبری همدانی بهره گرفته خواهد شد.
شکوهی با بیان اینکه شرکت عموم مردم در کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد بزرگ دانشگاه، آزاد است، تصریح کرد: حضور آحاد مردم در این کرسی، انگیزه اصلی برگزاری آن در مسجد بزرگ دانشگاه است.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در این مرحله از جشنواره 500 نفر از برگزیدگان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حضور دارند که از این تعداد 270 نفر از خواهران و 230 نفر نیز از برادران 56 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور هستند.
وی در پایان سخنان خود فراهم شدن بسترهای مناسب فرهنگی و قرآنی در استان را از جمله علل میزبانی این جشنواره در همدان عنوان کرد و گفت: برگزاری موفق جشنواره نشریات دانشجویی در بهمن ماه سال گذشته به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز بازتاب بسیار خوبی داشت و یکی از دلایل انتخاب همدان به عنوان میزبان جشنواره قرآنی هفدهم بود.


نوشته شده در   دوشنبه 1 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode