ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391     |     کد : 36700

مدارس تخصصی قرآن ایجاد می شود

وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی مدارس تخصصی قرآن برای دانش آموزان علاقمند خبر داد و گفت: در این مدارس، قرآن در متن دروس ارائه می شود.

وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی مدارس تخصصی قرآن برای دانش آموزان علاقمند خبر داد و گفت: در این مدارس، قرآن در متن دروس ارائه می شود.
'حمیدرضا حاجی بابایی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: اگر یك دانش آموز در دوره راهنمایی 2 ساعت از 32 ساعت درس كلاسی را در كلاس قرآن می گذراند، در این حالت چند ساعت دیگر را به عنوان مدرسه تخصصی قرآن اضافه كنیم تا جزو برنامه روزانه دانش آموزان علاقمند قرار گیرد.
وی گفت: هم اكنون 10 هزار مدرسه قرآنی در سراسر كشور در مرحله تثبیت قرار دارد و در این مرحله آیین نامه هایی را به تصویب می رسانیم.
حاجی بابایی عملكرد دو ساله مدارس قرآن در آموزش و پرورش را موفق ارزیابی كرد و گفت: در بعضی مدارس بیش از حد معمول كار انجام شده و در بعضی مدارس نیز ممكن است كارهای كمتری صورت گرفته باشد ولی در مجموع تعداد این مدارس از 10 هزار مدرسه فراتر رفته است.
حاجی بابایی اضافه كرد: البته در این زمینه نقایصی در نیروی انسانی داشته ایم كه امسال سعی كردیم با جذب پنج هزار نیروی كارمعین كه قاریان و نخبگان قرآنی را تشكیل می دهند، این مشكلات را برطرف كنیم.
وی درباره كیفیت حفظ دانش آموزان در این مدارس و نحوه ارزیابی آنها به خبرنگار ایرنا گفت: در ثبت نام ها ممكن است آماری ارائه شود ولی آنچه كه از نظر ما مهم است ارائه نتیجه و خروجی این كلاس هاست كه كیفیت حفظ در آن لحاظ می شود. یعنی ملاك ارزیابی در زمینه حفظ قرآن به دست آوردن معیارها و استانداردهای لازم از سوی دانش آموزان است.
وی با اشاره به ثبت نام سه و نیم میلیون نفر در نهضت ملی حفظ قرآن گفت: ملاك آموزش و پرورش در این زمینه، كسب جایگاه تخصصی حفظ قرآن از سوی دانش آموزان است و هر كسی كه بتواند از نظر كیفی به جایگاه مورد نظر برسد، در آمار حافظان قرآن قرار می گیرد.


نوشته شده در   سه شنبه 26 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode