ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 ارديبهشت 1391     |     کد : 36516

با تأييد صحت انجيل كشف شده از قاچاقچيان آثار باستانی در ترکیه؛

یک نسخه نادر و قدیمی یک‌هزار و 500 ساله از انجیل به زبان آرامی در ترکیه پیدا شده است که در آن خبر ظهور پیامبر عظیم‌الشان اسلام بعد از آن حضرت آمده است.

هزار و 500 سالة مسيحيت برملاشد
با تأييد صحت انجيل كشف شده از قاچاقچيان آثار باستانی در ترکیه؛ 

یک نسخه نادر و قدیمی یک‌هزار و 500 ساله از انجیل به زبان آرامی در ترکیه پیدا شده است که در آن خبر ظهور پیامبر عظیم‌الشان اسلام بعد از آن حضرت آمده است.
در فصل چهل و یکم نسخه اصیل و هزار و 500 ساله انجیل برنابا كه به زبان آرامی است و از قاچاقچيان آثار باستانی در ترکیه کشف شده و در حال حاضر در اختیار ارتش ترکیه است؛ علاوه بر خبر ظهور پیامبر عظیم‌الشان اسلام بعد از حضرت عيسي(ع)، از زبان آنحضرت نوشته است: «هنگامی که آدم از بهشت بيرون مي‌آمد، متوجه شد بالای دروازه بهشت نوشته شده است: لااله الا الله، محمدٌ رسولُ الله».
صاحبنظران بر این عقیده هستند که با توجه به اهمیت ویژه این سند برای مسلمانان، نخبگان و فعالان جهان اسلام باید به صورت جدی پیگیر وضعیت این سند بوده و دولت ترکیه را برای حفظ و نگهداری این سند و عدم معامله بر سر آن تحت فشار بگذارند.
مسئولان دادسرای آنکارا با مشخص شدن وجود یک عدد انجیل قدیمی در آرشیو این دادسرا، که متعلق به هزار و پانصد سال پیش بوده و در سال ۲۰۰۰ میلادی از یک باند قاچاقچی اشیاء تاریخی و عتیقه کشف و ضبط شده و برای بررسی قضایی و تحقیق، بیش از هشت سال به عنوان امانت در آرشیو دادسرای مذکور نگهداری شده، این انجیل با ارزش را به موزه قوم‌شناسی آنکارا تحویل دادند.
البته بر اساس گزارش‌هایی که مشرق نيوز دریافت کرده است این نسخه در حال حاضر در اختیار ارتش ترکیه است که با توجه به سیطره لابی‌های صهیونیستی بر ارتش و نظامیان این کشور، نگرانی‌ها را درباره سرنوشت این سند مهم تاریخی افزایش داده است.
به گزارش مشرق، بر اساس اخبار منتشرشده از سوی رسانه‌های ترکیه، سرانجام کشف نسخه کهن انجیل برنابا که مؤید بسیاری از باورهای اسلامی است و وجود آن همواره از سوی کلیسا رد می‌شد؛ تأیید شده است.
بر اساس همین گزارش‌ها، این نسخه از انجیل برنابا در یک عملیات پلیسی، از یک باند قاچاق آثار باستانی در ترکیه کشف شده و از چند سال گذشته در اختیار دولت ترکیه قرار داشته است.
این نسخه هزار و 500 ساله از انجیل برنابا احتمالاً مربوط به قرن پنجم یا ششم میلادی است و در قبرس – مدفن برنابای مقدس- کشف شده است.
انتشار خبر کشف این نسخه از انجیل برنابا موجی از نگرانی را در کلیساهای مسیحی و به ویژه محافل صهیونیستی به وجود آورده است چرا که این نسخه از انجیل برنابا همه شک و تردیدها در باره اصلی بودن این انجیل را برطرف کرده که این موضوع، به معنای در دست بودن یک سند مهم در تأیید عقاید مسلمانان درباره تعالیم مسیحیت اصیل است.


نوشته شده در   شنبه 23 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode