ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 ارديبهشت 1391     |     کد : 36260

اعتراض لبنان به پيشروي ديوار حائل صهيونيست‌ها

رژيم صهيونيستي در تجاوزي جديد، ديوار حائلي را كه قرار بود در مرز لبنان احداث كند، طولاني‌تر از متراژ مورد توافق دو طرف ساخته است كه اين امر اعتراض طرف لبناني را برانگيخته است.

 رژيم صهيونيستي در تجاوزي جديد، ديوار حائلي را كه قرار بود در مرز لبنان احداث كند، طولاني‌تر از متراژ مورد توافق دو طرف ساخته است كه اين امر اعتراض طرف لبناني را برانگيخته است.

به گزارش فارس، ارتش رژيم صهيونيستي طول ديوار حائل در مقابل شهرك «كفركلا» را افزايش داده و طول اين ديوار بيشتر از توافق‌هاي صورت گرفته است.

ارتش لبنان با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد: رژيم صهيونيستي در جريان احداث اين ديوار، بر خلاف وعده‌هاي قبلي 65 سانتيمتر به داخل خاك لبنان تجاوز كرده و لذا با توجه به درخواست لبنان، يونيفل ادامه اين عمليات را فعلاً متوقف كرده است.

همچنين رژيم صهيونيستي همزمان با احداث ديوار حائل در مرزهاي لبنان، مانورهاي زيادي را براي جنگ‌افروزي جديد عليه لبنان در دستور كار قرار داده است.

يك منبع نظامي اسرائيلي در همين راستا ادعا كرد ارتش به نيروهاي يونيفل اعلام كرده كه اين مانورها در راستاي مقابله با سوءتفاهم‌هاي احتمالي است.

خبر ديگر اينكه تشكيل ديدار احزاب، نيروها و شخصيت‌هاي ملي لبنان سفر مشكوك و ترديد برانگيز هياتي به رياست «جفري فلتمن» معاون وزير خارجه آمريكا به لبنان را كه به فتنه‌انگيزي و اقدامات تحريك‌آميز عليه مقاومت مشهور است، محكوم كرد.

اين بيانيه يكي از اهداف سفر فلتمن به لبنان را حمايت از گروه 14 مارس دانست كه از تنگناي ناشي از شكست در تعديل موازنه قوا رنج مي‌برند.

فلتمن در جريان سفرش به لبنان با ميشل سليمان رئيس‌جمهوري، امين‌الجميل رئيس حزب كتائب و اسقف الياس عوده ديدار كرد.

در تحويلي ديگر صداي درگيري‌هاي پراكنده‌اي در طرابلس واقع در شمال لبنان و شليك گلوله‌هاي جنگي ميان دو منطقه باب‌التبانه و جبل محسن به گوش رسيد.

اين درگيري‌ها بعد از آن صورت گرفت كه عده‌اي با قطع كردن راههاي عبوري در منطقه شارع سوريا و اتوبان بين‌المللي طرابلس به آتش زدن لاستيك و ايجاد موانع آهني در اين مسيرها اقدام كردند.



نوشته شده در   يکشنبه 17 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode