ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 ارديبهشت 1391     |     کد : 35708

نفيس‌ترين فرش قرآنی جهان در پاريس

نفيس‌ترين فرش قرآنی جهان اسلام موسوم به «فرش عشق» كه توسط دانشگاه هنر اسلامی تبريز طراحی، نظارت و اجرا شده است، به همت رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در پاريس به نمايش درآمد.

نفيس‌ترين فرش قرآنی جهان اسلام موسوم به «فرش عشق» كه توسط دانشگاه هنر اسلامی تبريز طراحی، نظارت و اجرا شده است، به همت رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در پاريس به نمايش درآمد.
بهبود اصغرزاده، مدير فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبريز، با اعلام اين خبر به ایکنا گفت: نفيس‌ترين فرش قرآنی جهان اسلام با نام
«فرش عشق» به صورت دورويه و در رج‌شمار 80 از پشم و ابريشم بافته شده است.
وی در ادامه گفت: بافت اين فرش با نظارت محمدعلی كی‌نژاد،
رئيس دانشگاه هنر اسلامی تبريز، صورت گرفت كه بافت نخستين آن توسط ايشان به محضر مقام معظم رهبری عرضه شد و ايشان
ضمن ابراز خرسندی، توصيه كردند كه كل قرآن كريم به همين شكل بافته شود. در نهايت اين اثر اسفندماه 89 بافته و با حضور مقام معظم رهبری رونمائی شد.
اصغرزاده توضيح داد: اندازه اين فرش قرآن كريم 45 در 75 سانتی‌متر است و در 76 برگ و 152 صفحه به خط عثمان طه بافته شده است. ضخامت هر برگ حدوداً چهار ميلی‌متر بوده و از رنگ‌های طبيعی و گياهی در اين اثر بهره گرفته شده است.
وی افزود: اين اثر تاكنون در كشورهای پاكستان، مالزی، تركيه و شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ايران و هم‌اكنون در كشور فرانسه در معرض ديد علاقمندان قرار گرفته و همواره با استقبال بسيار خوبی مواجه بوده است.
اصغرزاده تأكيد كرد: فرش عشق كه نشانی از هنر اصيل ايرانی- اسلامی و عشق به قرآن كريم است؛ به عنوان نفيس‌ترين فرش جهان اسلام شناخته می‌شود.
يادآور می‌شود، اين اثر نفيس به همت رايزنی فرهنگی
جمهوری اسلامی ايران در فرانسه، در مؤسسه شيعی «الغدير» پاريس هفته گذشته از ساعت 18 تا 22 به وقت محلی در معرض ديد علاقمندان قرار گرفت.
اين اثر همچنين پنج‌شنبه، 31 فروردين، در بيت‌الزهرا(س) شهر پاريس در معرض ديد ايرانيان مقيم فرانسه قرار گرفت و سفير جمهوری اسلامی ايران
در فرانسه از اين فرش ديدن كرد. فرش عشق همچنين، اول ارديبهشت‌ماه در مسجد جامع پاريس به نمايش درآمد.


نوشته شده در   دوشنبه 4 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode