ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1391     |     کد : 35626

طلوع ستاره‌هاي افغانستان؛ در تهران

اين روزها 3 چهره خردسال افغانستاني...

اين روزها 3 چهره خردسال افغانستاني، («روح الله احمدیان، قاری خردسال و حافظ کل قرآن»؛ «مهدی کریمی حافظ کل قرآن کریم» و «علیرضا دانش، قاری نوجوان، حافظ قرآن کریم به زبان‌های عربي؛ فارسی و انگلیسی») در منطقه‌اي محروم از توابع تهران درخشيدن گرفته‌اند كه بايد گفت: كودكان افغان، صرفنظر از علاقه و استعدا خود اين توفيقات را از فضاي قرآني ايران دريافت كرده‌اند و شايسته است اگر بگوئيم «طلوع ستاره‌هاي افغان در تهران» شب جمعه گذشته، به مناسب ایّام فاطمیه، محفل انس با قرآن در قلعه نو ورامین، از توابع تهران، با حضور فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه حضرت عبدالعظیم، اساتید، خادمان و دانش آموزان قرآن کریم، و استقبال پرشور افاغنه‌ي مقيم تهران برگزار شد و از 2 ستاره قرآني افغانستان (علیرضا دانش؛ حافظ خردسال افغانستاني) و (مهدی کریمی حافظ نوجوان افغانستان) تقدير بعمل آمد.
در این محفل که با قرائت قرآن کریم توسط ناصر بهاری آغاز گردید، مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی پرداختند.
در ادامه این مراسم گزارشی از جامعه قاریان و حافظان قرآن کریم توسط قاری عباس حسنی، رئیس جامعه قاریان، بیان گردید.
همچنین میهمانان ویژه این مراسم، علیرضا دانش حافظ خردسال افغان و مهدی کریمی حافظ نوجوان افغانستان به سئوالات حاضرین پاسخ دادند.
محفل یاد شده با قرائت قرآن کریم توسط قاری بین المللی افغانستان، استاد سیدمرتضی ابدالی یکی از اساتید جامعه قاریان، خاتمه یافت.
گفتنی است استقبال گرم مهاجرین افغانستانی مقیم تهران بر شكوه این محفل قرآني افزوده بود.
محفل انس با قرآن، از سوی انجمن قاریان افغانستان در منطقه‌ی قرچک
يادآوري مي‌شود در هفته گذشته؛ محفل انس با قرآن ديگري، از سوی انجمن قاریان افغانستان در منطقه‌ی قرچک با حضور قاریان افغانستان و ایران برگزار شد
در ابتدای این محفل آقای ظاهر کریمی مدیر این مؤسسه ضمن تقدیر و تشکر از حضور قاریان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی از فعالیت‌های مثمر ثمر مرکز فرهنگی خادمین قرآن و عترت در شهر قرچک یاد کرد و خواستار شرکت جوانان و نوجوانان اعم از خواهران و برادران در محافل فراگیری علوم قرآنی، حفظ و قرائت قرآن شد.
آقای حاج جواد احمدیان استاد و مدرس مکتب قرآن جبرائیل در هرات نیز گزارشی از فعالیتهای فرهنگی مذهبی خود بیان نمود و فراگیری علوم قرآنی را یکی از واجبات دین اسلام برشمرد و خواهان توجه بیشتر مسئولان و دوستداران فرهنگی قرآنی به همکاری و همیاری با این مؤسسه شد.
وی در ادامه ضمن انتقاد از دولت افغانستان، اضافه نمود: دولت توجه چندانی به مسائل دینی و قرآنی ندارد و در شرایطی که اطراف ما را افکار و اندیشه‌های ضد دینی فرا گرفته و هجوم بی وقفه‌ی تهاجمات فرهنگی به کشور ما سرازیر شده، جا دارد که قرآن دوستان و قرآن پژوهان به این امر مهم توجه بیشتری نمایند.
این عالم دینی سپس به دستاوردهای این مؤسسه طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: تاکنون در این مؤسسه‌ی قرآنی بیش از پنج هزار قاری قرآن و سی قاری بین المللی و شصت قاری ممتاز کشوری آموزش دیده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آوا، در ادامه‌ی این محفل که در مسجد سیدالشهداء قرچک برگزار شد، اولین قاری خردسال افغان آقای روح الله احمدیان حافظ کل قرآن کریم به تلاوت قرآن پرداخت و آقای مهدی کریمی حافظ کل قرآن کریم نیز آیاتی چندی از کلام الله مجید را با لحن و صوت تلاوت نمود همچنین سومین قاری نوجوان استاد علیرضا دانش نیز به تلاوت و ترجمه قرآن کریم به زبان‌های فارسی و انگلیسی پرداخت.


نوشته شده در   شنبه 2 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode