ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 فروردين 1391     |     کد : 35208

همدان،میزبان نخستین جشنواره ملی قرآن پژوهی و طب

سرپرست مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت با اعلام برگزاری هفدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان از تلاش برای برگزاری کنگره های قرآن پژوهی و طب با رویکردهای جدید و گستره فراملی خبر داد.

سوم تا پنجم خرداد
سرپرست مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت با اعلام برگزاری هفدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان از تلاش برای برگزاری کنگره های قرآن پژوهی و طب با رویکردهای جدید و گستره فراملی خبر داد.
مهدی صالحی، سرپرست مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره سیاست های این مرکز در دور جدید فعالیت به شبستان گفت: سیاست اصلی مرکز اتخاذ راهکارهایی است که بتوان افراد بیشتری را درگیر فعالیت های قرآنی در سطح این وزارتخانه اعم از دانشجویان، کارکنان و استادان کرد.
چراکه فعالیت های قرآنی و مفاهیم نورانی وحی برای تمامی افراد فارغ از هر قشر و نوع تفکر دارای کاربرد است.وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی قرآن پژوهی و طب بیان کرد: تلاش بر آن است تا در ارتباط با معاونت آموزش و تحقیقات وزارت بهداشت کنگره های «قرآن پژوهی و طب» با رویکرد و موضوعات جدید برگزار شوند.
تا در نتیجه آنها بتوان در کنار جشنواره ملی، جشنواره های بین المللی را با حداقل گستره پوشش دهی در سطح کشورهای همسایه برگزار کرد.صالحی با اعلام برگزاری هفدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان علوم پزشکی تصریح کرد: این جشنواره از سوم تا پنجم خرداد با حضور 400 چهره برگزیده که مراحل مقدماتی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می شود.
سرپرست مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت با ابراز خرسندی از رشد کمی و کیفی این رقابت ها ادامه داد: رشد دو برابری شرکت کنندگان در طول یک سال گذشته در مراحل مختلف جشنواره قرآنی شاهدی بر این مدعا است. در شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی دانشجویان علوم پزشکی در مراحل مختلف سه هزار شرکت کننده با یکدیگر به رقابت پرداختند،
در حالی که این تعداد در دوره هفدهم به شش هزار نفر افزایش یافته است.صالحی درباره رشته های این جشنواره عنوان کرد: رشته های معمول مسابقات قرآنی همچون قرائت تحقیق، ترتیل خوانی و حفظ در کنار رشته هایی همچون پژوهش، هنر، ترجمه و مفاهیم و نشریات قرآنی عرصه هایی هستند که توانمندی دانشجویان علوم پزشکی کشور در آنها سنجیده می شود. وی با بیان این مطلب که در حاشیه این جشنواره نشست هایی نیز پیش بینی شده است، افزود: برگزاری نشست دبیران کانون های قرآن و عترت (ع) دانشگاه های علوم پزشکی با محور مدیریت تشکیلات قرآنی و نیز نشست با حضور کارشناسان قرآنی مستقر در دانشگاه ها از برنامه های جانبی این جشنواره محسوب می شود.صالحی با اشاره به حساسیت مرحله نهایی جشنواره قرآنی دانشجویان علوم پزشکی خاطرنشان کرد: راهیابی نفرات برگزیده این مرحله به جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور کار را حساس و قضاوت ها را مشکل می کند.از این رو و بنابر مذاکرات انجام شده مقرر است استادان ممتاز کشوری داوری این دوره از جشنواره قرآنی را عهده دار باشند. البته به منظور بهره مندی از توانمندی استان میزبان، داوران استان همدان نیز در هیئت داوری گنجانده می شوند.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode