ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 اسفند 1390     |     کد : 33747

روسيه: در صورت حمله نظامي، از سوريه حمايت نمي‌كنيم

وزارت خارجه سوريه با ارسال نامه‌هايي به دبيركل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت از حمايت كشورهاي همسايه از تروريست‌هاي سوريه خبر داد.

 وزارت خارجه سوريه با ارسال نامه‌هايي به دبيركل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت از حمايت كشورهاي همسايه از تروريست‌هاي سوريه خبر داد.

به گزارش ايسنا، وزارت خارجه سوريه در دو نامه به دبيركل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت سازمان اعلام كرد از آغاز درگيري‌ها در سوريه گروه‌هاي مسلح دست به كشتار شهروندان بي گناه اين كشور مي‌زنند.

در ادامه اين نامه‌ها آمده است: هدف از اين اقدامات گروه‌هاي مسلح خدشه‌دار كردن احساسات شهروندان سوري و جلب رضايت برخي گروه‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي است.

اين وزارتخانه در ادامه تاكيد كرد: برخي كشورهاي همسايه گروه‌هاي تروريستي مسلح را مي‌پذيرند و اين اقدامات برخلاف روابط همسايگي است و باعث به وجود آمدن نتايج فاجعه‌بار در منطقه خواهد شد.

وزارت خارجه سوريه همچنين اعلام كرد: نظام حاكم اين كشور در مسير مذاكرات ملي به عنوان تنها راهكار براي حل و فصل مشكلات حركت مي‌كند و به اصلاحات خود كه مورد تاييد اكثريت سوري‌ها قرار گرفته است، ادامه مي‌دهد.از سويي دبيركل سازمان ملل گفت مقامات سوريه به طرزي گسترده و آشكار مرتكب جنايت عليه مردم غيرنظامي اين كشور شده‌اند.

بان كي مون خطاب به مجمع عمومي اين سازمان گفت جامعه بين‌الملل نتوانسته وظيفه خود را انجام بدهد و انفعال جامعه بين‌الملل دست رهبران سوريه را براي سركوب مردم خود باز گذاشته است.دبيركل سازمان ملل در عين حال تاكيد كرد مسلح كردن مخالفان راه حل اين بحران سوريه نيست.وي گفت زمان هم صدايي جامعه بين‌الملل فرا رسيده است.به گفته او ادامه اختلاف جامعه بين‌الملل مقامات سوريه را در ادامه مسير خشونت گستاخ‌تر مي‌كند.از سويي سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفت: روسيه با فروش سلاح به سوريه در حال اجراي نقش خطرناكي در بحبوحه درگيري‌هاي اين كشور است.

ويكتوريا نولاند گفت: آمريكا از اين موضوع مطلع است كه روسيه براي يك دهه به سوريه سلاح مي‌فروخته و اين روند از زمان بروز ناآرامي‌ها شدت يافته به طوري كه واشنگتن نسبت به نقش خطرناكي كه مسكو در حال اجراي آن است، نگران بوده و در حال دامن زدن به آتش نا آرامي‌ها در سوريه است.

اين در حالي است كه روسيه اعلام كرد در صورت حمله نظامي به سوريه، از اين كشور حمايت نمي‌كنيم. الكساندر لوكاشويچ سخنگوي وزارت خارجه روسيه گفت: پيمان دوستي ميان مسكو و دمشق كه از زمان اتحاد جماهير شوروي در سال 1980 منعقد شد و همچنان جاري است، روسيه را ملزم به كمك نظامي به سوريه در صورت حمله به اين كشور نمي‌كند.

در اين حال وزير خارجه رژيم صهيونيستي از آمادگي خود براي كمك‌رساني به ملت سوريه خبر داد.به گزراش خبرگزاري مهر، آويگدور ليبرمن در راستاي سياست‌هاي ضد سوري رژيم صهيونيستي گفت: اسرائيل آماده كمك‌رساني به ملت سوريه است.

وي مدعي شد: ما نمي‌توانيم خشونت و كشتارهاي روزانه در سوريه را بپذيريم.

‏انفجار تروريستي

يك خودرو بمب‌گذاري شده در درعا جنوب سوريه به كشته شدن دو سوري انجاميد.رسانه‌هاي سوريه اعلام كردند اين انفجار در ميدان المصري روي داد و چندين نفر نيز مجروح شدند.

خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) اعلام كرد دست كم 20 نفر در اين انفجار زخمي شدند و خسارت‌هاي مادي نيز به مغازه‌هاي تجاري وارد شده است.

از سويي مسئولان صليب سرخ بين‌المللي اعلام كرده‌اند براي دسترسي به منطقه بابا عمرو شهر حمص و كمك‌رساني به ساكنان اين منطقه دو باره اقدام خواهند كرد. صليب سرخ جمعه دوم مارس با وجود موافقت‌ اوليه مقامات رسمي سوريه، نتوانست به اين منطقه اقلام كمكي بفرستد.

صليب سرخ جهاني همچنين گفته است اجساد «مري كالوين» و «رمي اشليك» دو خبرنگار خارجي كشته شده در حمص به مقامات آن سازمان تحويل داده شده است.به گفته صليب سرخ، اجساد اين دو با آمبولانس به دمشق منتقل خواهد شد.

خبرگزاري رسمي سوريه پيشتر اعلام كرده بود در عمليات پاكسازي شهر حمص اجساد كالوين خبرنگار آمريكايي و اوشليك خبرنگار فرانسوي يافت شد.

خبر ديگر اينكه يك نماينده مجلس لبنان از دستگيري 18 افسر و 100 تفنگدار فرانسوي و 70 فرد مسلح لبناني در درگيري‌هاي اخير حمص خبر داد.

«عاصم قانصو»‌ عضو حزب بعث قومي و نماينده مجلس لبنان گفت: بحران سوريه پايان يافته و سوريه در كمتر از يك ماه به حساب مجموعه‌هاي مسلح باقي مانده كه از حمايت‌هاي مالي و نظامي كشورهاي قطر و عربستان برخوردارند، نيز خواهد رسيد.

در اين حال نخست‌وزير عراق با تاكيد بر انتقال فعاليت‌هاي القاعده از عراق به سوريه و انتقاد از عملكرد تركيه در قبال مسائل منطقه‌اي گفت: سوريه در شرايط كنوني در مركز مشكلات ناشي از اقدامات تروريستي قرار گرفته است.

نوري مالكي در گفت‌و‌گو با روزنامه عربستاني عكاظ اظهار داشت: گروه القاعده روند مهاجرت خود را از عراق به سوريه آغاز كرده است.

وي افزود: سوريه در قلب مشكلات تروريستي قرار گرفته است.



نوشته شده در   دوشنبه 15 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode