ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 بهمن 1390     |     کد : 32429

دعوت از مردم براي حضورگسترده در راهپيمايي 22بهمن

رئيس مجلس خبرگان رهبري به مناسبت يوم‌الله 22 بهمن و ايام دهه مبارك فجر، با انتشار بيانيه‌اي تأكيد كرد: جهان امروز در آستانه يك تحول عظيم است و التهاب و بحران اقتصادي و ناآرامي و اغتشاش در غرب، پس لرزه‌هاي يك زلزله عظيم سياسي است كه به زودي غرب را درهم مي‌شكند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري به مناسبت يوم‌الله 22 بهمن و ايام دهه مبارك فجر، با انتشار بيانيه‌اي تأكيد كرد: جهان امروز در آستانه يك تحول عظيم است و التهاب و بحران اقتصادي و ناآرامي و اغتشاش در غرب، پس لرزه‌هاي يك زلزله عظيم سياسي است كه به زودي غرب را درهم مي‌شكند.

آيت‌الله مهدوي كني در اين بيانيه همچنين به انتخابات پيش رو اشاره و ضمن دعوت از مردم براي حضور در انتخابات مجلس و راهپيمايي 22 بهمن، ابراز اميدواري كرد كه ملت ايران به نقش تاريخي خود در اين مرحله عمل كند. متن بيانيه به اين شرح است:

ملت شجاع و با ايمان ايران

برگزاري جشن‌هاي سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ايام نوراني دهه فجر مصادف است با ميلاد با سعادت رسول گرامي اسلام(ص) و ميلاد امام جعفر صادق(ع) و اين مناسبت بر نورانيت و درخشندگي اين روزها مي‌افزايد.

ملت ايران در حالي وارد جشن‌هاي دهه فجر مي‌شود که صداي اسلام‌خواهي ملت‌هاي مسلمان در منطقه طنين‌افکن است و طاغوت‌هاي مسلط بر‏ کشور‌هاي اسلامي يکي پس از ديگري به خاک مذلّت فرو مي‌افتند.

ملت ايران در حالي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي مي‌دارد که دشمنان نظام و انقلاب اسلامي گرفتار جنبش‌هاي مردمي در داخل مرزهاي خود هستند و از نظر اقتصادي با بحران روبه‌رو هستند‏.

اينجانب به نمايندگي از خبرگان امت اسلامي نکاتي را به پاسداشت نعمت الهي جمهوري اسلامي و تداوم راه و خط امام(ره) و سپاس از مردم قدرشناس ايران اسلامي يادآور مي‌شوم:

1ـ قرن ما به يمن قيام الهي امام خميني(ره) قرن مجد و عظمت اسلام است. اين قرن به لطف اخلاص ملت ايران قرن تجديد حيات اسلام و بيداري اسلامي است.

مصلح بزرگ ما امام خميني(ره) است که اين قرن به نام او ثبت شده است و ما افتخار مي‌کنيم پيشوايي ما را در اين زمان رهبري کرد که خستگي‌ناپذير سرشار از ايمان و پايبند به احکام الهي سنگر به سنگر پيش‌رفت و با طواغيت زمان شجاعانه پنجه در انداخت و سرانجام پرچم اسلام را در سرزمين الهي ايران به اهتزاز درآورد.

ملت ما تحت زعامت امام خميني(ره) با اسلام جهاد و شهادت، اسلام کتاب و سنت، اسلام تعبد و تعقل، اسلام علم و معرفت، ديانت و سياست و اسلام قيام و عمل آشنا شد؛ اسلامي که دغدغه اصلي آن نجات محرومان و مستضعفان و پابرهنگان است و با خرافه و بدعت، تحجر و غفلت، التقاط و جهالت و دنياپرستي و رهبانيت مرزبندي دقيق دارد.

امام خميني(ره) حکومتي انقلابي را بر اساس اسلام ناب محمدي(ص) برپا داشت و مؤمنانه از آن پاسداري کرد.

اکنون اين امانت الهي در دست خلف صالح او حضرت آيت‌اللّه خامنه‌اي(مدظله العالي) است؛ کسي که خبرگان امت بارها به صداقت و علم، ايمان و عمل، تقوي و تدبير او در مقاطع گوناگون اذعان کرده‌اند. هم اوست که اول پاسدار و پرچمدار خط امام و راه امام است و در اين راه چه رنج‌ها و مرارت‌ها کشيده است.

از هنر و مهارت رهبر معظم انقلاب همين بس که با تمام مشکلات توانسته است طي دو دهه زعامت امت، انقلاب اسلامي را در مسير خط امام(‎ره) درست و صحيح اداره کند.

2ـ ملت ما از پانزده خرداد 42 تا پيروزي انقلاب در‏ بيست‌و‌دو بهمن 57 و از آنجا تا ايام نوراني حيات امام خميني(ره) و پس از آن در عصر زمامداري مقام معظم رهبري فراز و فرودهايي را طي کرده است و در اين راه پرخطر روحانيت معظم، مراجع عاليقدر و حوزه‌هاي علميه مؤمنانه پيشاپيش ملت در همه صحنه‌ها حضور داشتند.

پيوند ملت با مراجع عاليقدر و روحانيت از يک طرف و‏ درک درست فرامين رهبري در بحران‌هاي پديد آمده مهمترين عامل پيروزي و مهمترين رمز پايداري و استحکام نظام امت و امامت بوده است.

ما اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامي هستيم. شرط عبور از اين مرحله، تحکيم وحدت ملي و انسجام اسلامي و پاسداشت خون شهداي عزيز انقلاب اسلامي و تکريم جانبازان و آزادگان و همه کساني است که بدون چشمداشت در کمال تواضع در خدمت انقلاب اسلامي بوده‌اند.

3ـ انقلاب عزيز ما پس از هشت سال نبرد نابرابر با‏ استکبار جهاني در جنگ سخت، وارد مرحله‌اي پيچيده و خطرناک شد و آن، نبرد نرم شبکه استبداد جهاني عليه ملت به‌پاخاسته ايران است که درک مختصات اين نبرد و کشف ترفندهاي آن بويژه تهاجم وسيع فرهنگي شرط پيروزي ماست. خداوند بزرگ هيچگاه در هيچ مقطعي از انقلاب، ملت ما را تنها نگذاشته است. اطمينان داريم در اين مرحله که در حال عبور از يک پيچ تند تاريخي هستيم تنها نخواهيم بود و الطاف بيکران الهي و نفس قدسي امام(ره) و روح پر فتوح شهيدان مارا ياري خواهند کرد.

4ـ يکي از برکات انقلاب اسلامي در دهه چهارم شکوفايي بيداري اسلامي در منطقه و شکست توطئه‌هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي در دنياي اسلام است. امروز ايران به عنوان بزرگترين تکيه‌گاه مستضعفان و آزاديخواهان جهان در آمده است، مردم مسلمان منطقه که يکي پس از ديگري ديکتاتورها را سرنگون مي‌کنند و در نوسازي سياسي خود به ملت ايران و جمهوري اسلامي به عنوان يک الگوي کارآمد نگاه مي‌کنند.

ايران امروز در جهان نماد يک حکومت کارآمد اسلامي است که پيشرفت خود را بدون تکيه به قدرتهاي جهان تجربه مي‌کند، امروز اين تجربه موفق در معرفي نگاه تيزبين نخبگان جهان اسلام قرار دارد.

5ـ جهان امروز در آستانه يک تحول عظيم است. التهاب و بحران اقتصادي و نا آرامي و اغتشاش در غرب پس‌لرزه‌هاي يک زلزله عظيم سياسي است که به زودي غرب را در هم مي‌شکند، همانطور که امپراطوري ظالمانه شوروي سرنگون شد و تفکر سوسياليسم و کمونيسم به موزه‌هاي تاريخ سپرده شد.

ليبراليسم و حاکميت سرمايه‌داري لجام گسيخته در حال فروپاشي است و آنها که صداي شکسته شدن استخوان تمدن غرب را نمي‌شنوند دچار ناشنوايي هستند.

فريادهاي به‌پاخاسته در کشورهاي اسلامي، مقدمه يک قيام فراگير عليه استبداد جهاني است. بشريت بزودي تجربه‌اي از حيات سياسي را خواهد ديد که در آن استبداد و استکبار از نفس افتاده و ظهور حضرت مهدي حجت‌ بن الحسن عسگري(عج‌اللّه تعالي فرجه الشريف) و حکومت صالحان را بر جهان نويد مي‌دهد.

ما به وعده‌هاي خداوند در قرآن کريم ايمان داريم که «اَنّ الارض يرثها عبادي الصالحون» و آن چيزي که ما را به اين وعده‌ها بيشتر اميدوار مي‌کند، وجود جوانان مسلمان و مؤمن و مبارزي است که در سرتاسر جهان و به ويژه منطقه نقش‌آفريني مي‌کنند.

6ـ انتخابات مجلس شوراي اسلامي در پيش است. امروز نگاه مردم جهان به کارآمدي مردم سالاري ديني و ژرفاي مشارکت سياسي در ايران است.مردم جهان مترصدند که حضور ملت ايران در پاي صندوق‌هاي رأي پس از فرو نشستن غبار فتنه 88 چگونه خواهد بود‏.

بدون شك مشارکت بالاي سياسي مردم، طرفداران مؤمن انقلاب را اميدوارتر و دشمنان قسم‌خورده نظام را مأيوس‌تر مي‌کند. انتخابات مجلس يک فرصت براي بازخواني مشکلات و راه‌حل آنها و سرعت بخشيدن به حرکت قطار پيشرفت کشور است.

اميدوارم ملت ايران به نقش تاريخي خود در اين مرحله عمل کنند و حضوري دشمن‌شکن در انتخابات داشته باشند.

7ـ يوم‌اللّه 22 بهمن نقطه عطفي در تاريخ ايران و‏ جهان است، تکريم چنين روزي آن‌هم با ياد و گراميداشت شخصيت بزرگ امام خميني(ره) وظيفه الهي و انقلابي است. راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن نماد آمادگي و حضور ملت‏ ايران در صحنه است. حضور حماسي مردم در روز 22 بهمن هر سال به عنوان عاملي‏ بازدارنده در برابر توطئه‌ها و دسيسه‌هاي آمريکا در فضاي سياسي کشور

است.

اينجانب و همه خبرگان امت در سراسر کشور همپاي ملت بزرگوار ايران درسالگرد پيروزي انقلاب به خيابانها خواهيم آمد و فرياد مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل سرخواهيم داد.

محمدرضا مهدوي‌کني

رئيس مجلس خبرگان رهبري

15/11/1390

دعوت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي

ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي هم با صدور اطلاعيه‌اي ضمن بزرگداشت سي‌وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، از اقشار مختلف مردم، تشكل‌ها و احزاب و گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي دعوت كرد تا در مراسم راهپيمايي بيست‌ودوم بهمن شركت كنند.

در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: اينك كه با آغاز دهه چهارم از حيات پربركت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران «دهه پيشرفت و عدالت» و در سي‌وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، پيام انقلاب اسلامي ايران در گوش ميليون‌ها آزاده حقيقت‌جو در سرتاسر گيتي طنين‌انداز شده و انعكاس آن در ميان ملت‌هاي مسلمان و كشورهاي منطقه خاورميانه (مصر، لبنان، يمن، فلسطين و ...) لرزه‌اي بزرگ بر اندام نحيف استكبار جهاني انداخته است، ملت شريف ايران با حضور در همايشي بزرگ و به يادماندني افتخار ديگري را رقم خواهد زد.

ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي بار ديگر از امت هميشه در صحنه و بيدار ايران اسلامي، همه گروه‌ها، جريان‌ها، احزاب سياسي و اقشار و اصناف، مردم شريف و انقلابي با تمامي سلايق و گرايش‌هاي سياسي مي‌خواهد با حضور آگاهانه و گسترده خود در راهپيمايي مردمي 22بهمن، وحدت و اقتدار ملي خود را به نمايش بگذارند و ضمن حمايت از قيام ملت‌هاي مسلمان منطقه، مشت محكمي بر دهان مستكبران جهاني و مزدوران داخلي آن‌ها كه جبهه جديدي در رويارويي با اسلام و ملت بزرگ ايران گشوده‌اند، بكوبند.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode