ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 بهمن 1390     |     کد : 32028

جهان در آستانه تحولي بزرگ است

رئيس جمهوري با تأكيد بر اين كه اصل وجود رژيم صهيونيستي توهين به ملت‌ها و مخالفت با كرامت انساني است، خاطرنشان كرد كه دمكراسي، آزادي، عدالت و كرامت از سوي افراد مؤمن و انسان‌هاي آزاده محقق خواهد شد.

دكتر احمدي نژاد در همايش بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي:
جهان در آستانه تحولي بزرگ است
دكتر ولايتي: بيداري اسلامي، واكنشي به چند قرن تاريخ استعمار است 
رئيس جمهوري با تأكيد بر اين كه اصل وجود رژيم صهيونيستي توهين به ملت‌ها و مخالفت با كرامت انساني است، خاطرنشان كرد كه دمكراسي، آزادي، عدالت و كرامت از سوي افراد مؤمن و انسان‌هاي آزاده محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما، دكتر محمود احمدي‌نژاد ديروز در مراسم افتتاحيه اجلاس بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي كه در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد به تحليلي از آفرينش و انگيزه خلقت انسان پرداخت و گفت: خداي متعال عالم را خلق كرد كه در خدمت انسان باشد و انسان را به عنوان برترين موجود هستي آفريد تا آيينه خدا باشد.

وي با اشاره به اين كه خداي متعال انسان را مختار و آزاد آفريد و انتخاب مسير را به او واگذار كرد تا آزادانه زندگي كند، اظهار داشت: عدالت و آزادي دو هديه بزرگ خداوند به بشريت است كه در سايه دو عامل مهم محقق مي‌شود.

عامل نخست عبارت از توحيد و يگانه‌پرستي است كه اگر يگانه‌پرستي نباشد، پايه ظلم استوار خواهد شد،در حالي كه حقيقت عدالت در سايه يگانه‌پرستي است و پيامبران هم نخست پرچم توحيد را برافراشتند و دعوت به پرستش خدا بزرگترين دعوت انبياي الهي است.

وي به عامل دوم كه عبارت از عشق و محبت به انسان‌ها است، اشاره كرد و گفت: چه زماني عدالت مستقر خواهد شد؟ قطعاً زماني كه انسان‌ها نسبت به هم محبت كنند‌ و عشق بورزند، چون پايه عدالت و آزادي عشق است.

احمدي‌نژاد با طرح اين سؤال كه جنگ‌ها فاصله‌هاي طبقاتي، كشتارها و مسابقات بي‌پايان تسليحاتي براي چيست، تصريح كرد كه سالانه 1200ميليارد دلار هزينه توليد سلاح در جهان است، وسيله‌اي كه جز براي كشتن انسان‌ها به كار نمي‌رود و علت آن حاكميت انسان‌هاي ناسالم، برتري‌طلب، خودخواه و مستكبر است كه در مقابل پيامبران قد علم كرده‌اند.

وي افزود: دولت‌ها و انسان‌هاي مستكبر در طول تاريخ اجازه نداده‌اند كه عدالت، آزادي، عشق و توحيد مستقر شود.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنانش با طرح اين سؤال كه چه كساني رژيم منحوس و جعلي صهيونيستي را در قلب خاورميانه بر ملت‌ها تحميل كرد، اظهار داشت: مردم منطقه خاورميانه كه در شكل‌گيري اين رژيم نقشي نداشتند و در جنگ دوم جهاني، نقشه اروپايي‌ها براي تسلط صهيونيست‌ها بر مردم منطقه اجرا شد و مردم فلسطين هم در آن هيچ نقشي نداشتند، لذا اين رژيم را براي تسلط بر نفت خاورميانه، جلوگيري از خيزش‌هاي انقلابي و تسلط بر همه خواست‌هاي انبياي الهي مستقر و از او حمايت كردند.

وي ريشه تمام مشكلات مردم منطقه را وجود مستكبران و رژيم صهيونيستي دانست و افزود: اگر در مناطق ما ديكتاتوري حاكم بوده است، بايد ريشه آن را در دخالت نظام سلطه و رژيم صهيونيستي جستجو كرد.

رئيس جمهوري به ديكتاتورهاي حاكم در منطقه كه توسط قدرت‌ها مسلح شده‌اند تا فرياد حق‌طلبانه ملت‌ها را خاموش كنند، اشاره كرد و گفت: در ايران حكومت رژيم پهلوي وابسته به آمريكا و اروپا حكومت مي‌كرد، حكومتي خشن، ضدمردمي و آزادي كه در زندان‌هاي او پر از انسان‌هاي آزاديخواه بودند و شاه مورد حمايت مطلق آمريكا و سران اروپا قرار داشت.

رئيس جمهوري اصل وجود رژيم صهيونيستي را توهين به ملت‌ها و مخالفت با كرامت انساني دانست و گفت: معيارسنجش صداقت افراد و گروه‌ها، علاوه بر پاكي و ايمان اين است كه به طور اصولي با رژيم صهيونيستي سلطه آمريكا و متحدينش مخالفت كنند.

وي در ادامه با بيان اين مطلب كه دمكراسي از لوله‌تفنگ آمريكا و متحدانش بيرون نخواهد آمد، جهان را در آستانه تحولي بزرگ دانست وگفت: قدرت‌ها جز فقر، چيزي به ملت‌ها تحميل نخواهند كرد.

احمدي‌نژاد همچنين دمكراسي در اروپا را زير سؤال برد و گفت: مردم اروپا براي اين كه بگويند كه از حاكمان خود رضايت ندارند، ديگر چه بايد بكنند، اروپايي‌ها چگونه مي‌خواهند به ديگران دمكراسي و آزادي بدهند؟

وي با تأكيد بر اين كه قدرت‌ها در سال گذشته حدود 60ميليارد دلار اسلحه به منطقه ما فروختند، سؤال كرد آيا اين سلاح‌ها براي صلح، آزادي و دمكراسي است يا براي جنگ و اختلاف‌افكني است؟

ايجاد اختلاف در منطقه

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش با تأكيد بر اين كه هدف غربي‌ها از ايجاد اختلاف و درگيري‌ در منطقه، نجات رژيم صهيونيستي است، خاطرنشان كرد: هركس براي خدا به دنبال استقرار آزادي باشد عمل او يك عمل ديني‌، اسلامي و مجاهدت است.

وي افزود: ماركسيسم به تاريخ پيوست و اومانيسم، ليبراليسم غربي و انديشه‌هاي سرمايه‌داري غربي هم به رغم تمامي سر و صداهاي زيادي كه مي‌كنند و فريادهايي كه مي‌زنند در سراشيبي سقوط قرار دارند و ما بايد به فكر جايگزيني باشيم.

رئيس جمهوري در پايان خطاب به جوانان گفت: بياييد دست به دست هم بدهيم و براي ساختن فرداي زيبا مجاهدت كنيم.

گفته‌هاي دكتر ولايتي

در اين همايش، دكتر علي‌اكبر ولايتي دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي هم گفت: بيداري اسلامي واكنشي به چند قرن استعمار است.

وي در اين همايش كه 1129 نفر از جوانان 73 كشور و 170 جوان از جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند،

وي ادامه داد: با توجه به نقش محوري و مهم جوانان در جنبش بيداري اسلامي و تاثيرات تعيين‌كننده آن در آينده اين جنبش، متعاقب برگزاري اجلاس نخست،‌ شوراي هماهنگي مجمع بيداري اسلامي تصميم گرفت تا اجلاسي را تحت عنوان جوانان و بيداري اسلامي برگزار كند.

بر اين اساس جمع كثيري از جوانان مسلمان، فرهيخته و فعال كشورهاي مختلف جهان و به خصوص كشورهاي اسلامي در حال تحول دعوت شدند تا با حضور در اين اجلاس و بحث و تبادل‌نظر درباره ابعاد مختلف جنبش بيداري اسلامي به تقويت جنبش و حركت آن در جهت اهداف و آرمان‌هاي امت اسلامي كمك كنند. براساس برنامه‌ريزي دبيرخانه اجلاس، شركت‌كنندگان ضمن استماع سخنراني و مقالات صاحبنظران، در شش كميسيون به بحث و تبادل نظر درباره ابعاد مختلف جنبش بيداري اسلامي، رويكردهاي غرب، نقش جوانان، آسيب‌شناسي و چشم‌انداز جنبش خواهند پرداخت و در ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي مدظله‌العالي، از رهنمودهاي معظم‌له استفاده خواهند كرد.

ولايتي با تاكيد بر اين كه جنبش بيداري اسلامي كه با همت و تلاش انديشمندان، فعالان و شخصيت‌هاي مسلمان از قريب 150 سال گذشته آغاز شد، با تحولات و خيزش مردم در كشورهاي عربي وارد مرحله جديدي شده است، تصريح كرد: اين جنبش كه براساس آموزه‌ها و هويت اسلامي و همچنين ويژگي‌هاي بومي و ملي كشورهاي مسلمان شكل گرفته است، هدف خود را دستيابي به استقلال فرهنگي، سياسي، جهاني و كاهش مداخله‌ها در جوامع اسلامي، احقاق حقوق ملت فلسطين، احياء و تقويت هويت اسلامي،‌رهايي مسلمانان از استضعاف، فقر و مشكلات اقتصادي و اجتماعي و حركت به سوي پيشرفت و توسعه مي‌داند.

دكتر ولايتي با اشاره به اين كه بيداري اسلامي، واكنشي به چند قرن تاريخ استعمار است،‌افزود: تحولات اخير در جهان اسلام از ابعاد و ويژگي‌هاي مختلفي برخوردار است كه از مهم‌ترين آنها ضد استبدادي بودن، مسالمت‌آميز بودن، برخورداري از هويت اسلامي، استقلال‌طلبي و محوريت جوانان و تمامي اقشار مردم است.

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به اين كه مردم بدون واسطه و هدايت احزاب و گروه‌ها، حكومت يا دخالت بازيگران خارجي به متن سياست وارد شده‌اند و تمامي ابعاد آن را تحت تاثير قرار داده‌اند. كه پرچمدار اين نهضت، حضرت امام خميني(ره) بود،‌گفت: در گذشته برخي از جنبش‌هاي منطقه در جهان اسلام ويژگي ضداستبدادي داشته يا داراي ايدئولوژي اسلامي بوده‌اند و برخي ديگر تاكيد جدي بر بعد استقلال خواهي داشته‌اند، اما اين كه اين جنبش‌ها بتوانند با تكيه بر اراده و خيزش عمومي مردم تحول‌آفرين باشند و به تغييرات اساسي سياسي دست بزنند سابقه نداشته

است.

وي با بيان اين كه شعار «الشعب يريد» به عنوان شعار محوري تمامي معترضين در كشورهاي عربي بيانگر ظهور نيروي نويني در عرصه سياست كشورهاي عربي است كه بالطبع در برابر حكومت‌هاي اقتدارگراي حاكم قرار مي‌گيرد، افزود: مردمي بودن جنبش‌هاي جهان عرب باعث شده تا ويژگي مسلمان بودن مردم منطقه در جنبش‌ها برجستگي عمده‌اي پيدا كند. از اين منظر مي‌توان بر هويت اسلامي جنبش‌هاي اخير به عنوان ويژگي مهم آنها تاكيد كرد.

ولايتي گفت: پيروزي چشمگير گروه‌هاي اسلام‌گرا در رقابت‌هاي انتخاباتي در تونس و مصر به عنوان دو كشور پيشتاز در تحولات عربي نشان دهنده كانوني بودن علايق و گرايش‌هاي اسلامي مردم منطقه و تاكيد بر حفظ هويت اسلامي جنبش‌هاست.

وي به جوانان14فوريه بحرين و جنبش جوانان يمن به همراه ديگر جوانان مبارز كه نقش اساسي در تحولات اخير داشته‌اند اشاره كرد و گفت: از لحاظ تاريخي، انقلاب اسلامي ايران به رهبري حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و سپس حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي(مدظله العالي) نقطه عطف مهم و تعيين كننده‌اي در تاريخ جنبش بيداري اسلامي به شمار مي‌آيد. انقلاب اسلامي ايران در شرايطي كه الگوها و ساختارهاي قدرت شرقي و غربي در جهان حاكم بود و كشورهاي اسلامي در انفعال بودند، توانست الگوها، اهداف وآرمانهاي اسلامي خود را به رغم دشواري‌ها و فراز و نشيب‌هاي فراوان مطرح و پيگيري كند.

علاوه بر اين دنياي غرب با گفتمان‌سازي و تلاش‌هاي رسانه‌اي و اقدام‌هاي علمي خود در صدد است تا با تضعيف و كم‌رنگ ساختن هويت اسلامي جنبش و جنبه‌هاي استقلال خواهانه آن و محدود كردن جنبش، برخي از حقوق و آزادي‌هاي اجتماعي آن را در سطح تنزل دهد وآن را از مسيراصلي خود منحرف

كند.

ساقط شدن ديكتاتورها

نخست وزير سابق عراق هم با بيان اين‌كه پيروزي كشورهاي منطقه فقط با ساقط شدن حاكمان ديكتاتور حاصل نمي‌شود، گفت: از اين رو راهي كه در پيش گرفته‌ايم توقف پذير نيست و بايد به دنبال برقراري رژيم عدالت مدار باشيم.

به گزارش مهر، ابراهيم جعفري ادامه داد: البته در اين مسير بايد مراقب باشيم كه از قبيله‌گرايي خودداري كنيم.

جعفري در بخش ديگري از سخنانش، فلسطين را از مسائل اساسي جهان اسلام خواند و گفت: امروز فلسطين ايران را تكيه‌گاه خود مي‌داند، البته همه كشورهاي منطقه بايد حمايت از فلسطين را در دستور كار خود قرار دهند.

رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق هم اظهار داشت كه كشورش آمادگي دارد تا تجربه خود را در هشت سال گذشته در اختيار بيداري اسلامي و جوانان قرار دهد.

براساس اين گزارش، عمار حكيم با اشاره به اهميت اين اجلاس گفت: اين اجلاس از اهميت خاصي برخوردار است، زيرا جوانان منطقه در مسيري تاريخي قرار گرفته‌اند و مي‌خواهند آينده را رقم بزنند، آينده‌اي كه در آن جوانان نقش تأثيرگذاري را ايفاء خواهند كرد.

وي با بيان اين‌كه نبايد بيداري اسلامي خاموش شود، اظهار داشت: مردم منطقه منافع مشتركي را دنبال مي‌كنند كه مهمترين آن حفظ وحدت و يكپارچگي است، ملت‌هاي منطقه با شعار واحد، بيداري اسلامي را محقق كردند كه نمونه آن در كشور مصر ديده شد. جوانان و مردم منطقه مي‌خواهند در برابر خودخواهان استكبار و استعمار ايستادگي كنند.

ايران همپيمان جنبش‌هاي اسلامي

دبيركل جهاد اسلامي فلسطين هم با بيان اين‌كه ايران همپيمان جنبش‌هاي اسلامي در منطقه است افزود: به همين جهت از جمهوري اسلامي ايران درخواست مي‌كنيم تا همچون گذشته تكيه‌گاه مستضعفان باشد تا بدين وسيله ملت‌ها با حمايت ايران بتوانند به حقوق خود دست يابند.

رمضان عبدالله با تشكر از جمهوري اسلامي ايران براي برگزاري اين اجلاس افزود: امروز بيداري جوانان در منطقه نقش تأثيرگذار خود را ايفا كرده است و به لطف بيداري اسلامي شاهد حضور جوانان در تحولات منطقه هستيم.

دبيركل جهاد اسلامي فلسطين افزود: اين ايستادگي و بيداري منجر به آن شده است تا امت اسلامي بتواند در برابر استعمار و استكبار ايستادگي كند.

بيداري اسلامي قابل خريد نيست

نماينده حزب‌الله لبنان هم خطاب به جوانان انقلابي گفت: توجه داشته باشيد كه در انقلابتان چه كساني در كنار شما حركت مي‌كنند، زيرا افرادي ممكن است باشند كه بخواهند انقلاب شما را با نفت بخرند، پس بايد اعلام كنيد كه انقلاب‌هاي بيداري اسلامي قابل خريد با نفت نيست.

ابراهيم امين خاطرنشان كرد: موفقيت جنبش‌هاي اسلامي در بيداري اسلامي، ما را به ياد دوران انقلاب اسلامي ايران مي‌اندازد كه امام خميني(ره) در ميان مردم حضور يافتند و ملت ايران توانستند متحد شوند.


نوشته شده در   سه شنبه 11 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode