ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 بهمن 1390     |     کد : 31996

جوان فرهيخته جهان در هم‌انديشي بيداري اسلامي

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي اعلام كرد كه اجلاس بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي از امروز با حضور 1000 نفر از جوانان 73 كشور در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌شود.


 دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي اعلام كرد كه اجلاس بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي از امروز با حضور 1000 نفر از جوانان 73 كشور در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، دكتر علي‌اكبر ولايتي ديروز در نشست خبري با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي با اشاره به اين كه تصميم برگزاري اين اجلاس در مجمع عمومي بيداري اسلامي كه در شهريور گذشته در تهران تشكيل شده بود، اتخاذ شد گفت: 1000 نفر از جوانان كشورهاي اسلامي به همراه جمعي از جوانان فرهيخته و پيشكسوت داخلي كه پرچمدار بيداري اسلامي هستند طي دو روز بحث و بررسي راجع به آينده خود و كشورشان تصميم‌گيري مي‌كنند.

مشاور عالي رهبر معظم انقلاب در امور بين‌الملل درباره قيام مردم بحرين و حضور جوانان اين كشور در اجلاس تهران گفت: حركت مردم بحرين نوعي حق‌خواهي است كه اين ملت بتواند در سرنوشت خود مشاركت كنند.

وي با اشاره به اين كه هر نفر براساس همه اصول دموكراسي اعم از مردمسالاري ديني و لاييك داراي حق يك راي هستند، خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه خواست مردم بحرين يك حق تثبيت شده است، آنان در نهايت تا دستيابي به حقوق اساسي خود به پايداري مسالمت‌آميز ادامه مي‌دهند.

وي افزود: جوانان از بحرين هم در اجلاس تهران شركت مي‌كنند. ولايتي درباره وجود پايگاه‌هاي آمريكا در قرقيزستان گفت: تا آنجايي كه ما از ديدگاه‌هاي مردم قرقيزستان اطلاع داريم، مردم اين كشور با اين مسأله موافق نيستند و در گذشته هم در اين كشور شاهد مخالفت‌هايي با حضور پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در قرقيزستان بوده‌ايم و اميدواريم خواسته مردم اين كشور محقق شود.

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي درباره تأثير انقلاب اسلامي و انتقال تجربيات ايران به كشورهاي درگير بيداري اسلامي گفت: ما مسئول تحركاتي كه در ديگر كشورها صورت مي‌گيرد نيستيم، اما از بيداري اسلامي در هر كشوري حمايت مي‌كنيم و حمايت ما يك حمايت معنوي است و آن هم به معناي دخالت در كشورهاي اسلامي نيست.

مشاور رهبر معظم انقلاب در پاسخ سؤالي در رابطه با عزيمت بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به ايران، گفت: جمهوري اسلامي ايران در رابطه با مسائل هسته‌اي همواره باز برخورد كرده است.

وي افزود: بازرساني كه از طرف آژانس به ايران مي‌آيند مي‌توانند در چارچوب قوانين بين‌المللي، بررسي‌هاي خود را انجام دهند و علاوه بر اين، دوربين‌هاي آنها در تاسيسات نصب است و هيچ منعي براي بازرسي وجود ندارد.

خبرنگاري درباره اظهارات برخي دولتمردان ليبي مبني بر اين كه قصد دارند در صورت تحريم نفت ايران، نياز بين‌المللي را تأمين كنند، سؤال كرد كه ولايتي در پاسخ اظهار داشت: حركت ليبي، يك حركت اسلامي است و حكومتي كه در اين كشور ايجاد شده است، آرمانش ارزش‌هاي اسلامي است، همانطور كه اطلاع داريد ناتو در ميانه راه مداخله كرد و هم‌اكنون وضعيت ليبي وضعيت سختي است و انقلابيون تحت فشار قرار دارند و در حال حاضر قضاوت در مورد آنچه كه در ليبي مي‌گذرد، قابل پيش‌بيني نيست.

مشاور رهبر معظم انقلاب اضافه كرد: با توجه به اين كه تأسيسات نفتي ليبي در جريان حملات ناتو تخريب شده است، اگر اين كشور بتواند به توليد قبل از انقلاب خود برسد، دستاوردي براي آنان محسوب مي‌شود و اين اظهارات هم تحت فشار نفوذي‌ها بيان شده است، چون آنان توان آن را ندارند كه نفت ايران را جايگزين كنند و علاوه بر اين با توجه به شناختي كه از رهبران انقلاب ليبي داريم آنان تصميمي عليه ايران نمي‌گيرند.

ولايتي درباره تلاش‌هاي برخي كشورهاي حاشيه خليج‌فارس براي ساقط كردن حكومت بشار اسد، گفت: امور داخلي سوريه ارتباطي به بيگانگان ندارد و اگر برخي كشورهاي حاشيه خليج‌فارس در امور داخلي سوريه دخالت مي‌كنند، از طرف آمريكا و صهيونيست‌ها مأمور هستند و با آنان مرتبط هستند چون خواست صهيونيست‌ها اين است كه حلقه متحد كشورهاي اسلامي عليه آنان شكسته شود.

وي افزود: ايران با هرگونه مداخله خارجي در ديگر كشورها از جمله سوريه مخالف است و اين يك طرح صهيونيستي عليه حكومت مقاوم سوريه است تا يكي از استوانه‌هاي پايداري در برابر صهيونيست‌ها با مشكل مواجه شود.

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي در باره انقلاب‌هاي حقيقي و توطئه‌ها گفت: در مصر و تونس، مردم به ميدان آمدند، اما آمريكا، رژيم صهيونيستي و مرتجعين عرب با كنار رفتن حسني مبارك و بن‌علي مخالفت كردند.

حتي برخي سران عرب با اوباما تماس گرفتند كه نگذارد بن‌علي و مبارك بركنار شوند و بعضاً خود به بن‌علي پناهندگي دادند، اما در سوريه، آمريكا، اسرائيل و مرتجعين عرب از عده‌اي نيروي مسلح كه از بيرون وارد سوريه شده‌اند، حمايت مي كنند و اين مثلثي كه وجود دارد نشان مي‌دهد كه چگونه در جايي مخالف حركت اجتماعي بودند و در جايي از شورشيان حمايت مي‌كنند و اين توطئه بودنش مشخص است.

خبرنگاري درباره موضع تركيه و اتحاديه عرب در قبال سوريه و موضع جمهوري اسلامي ايران سؤال كرد، ولايتي در پاسخ اظهار داشت: ما فكر مي‌كنيم دوستان ما در تركيه كم‌كم متوجه شده‌اند اقدام‌هايي كه در ابتدا كردند شايد به مصلحت تركيه نبوده و در حال حاضر يك تفاوت موضعي از طرف دوستان تركيه‌اي مشاهده مي‌كنيم.

وي افزود: موضع ما در رابطه با سوريه صرف‌نظر از اين كه همسايگان ما چه موضعي خواهند داشت، روشن است و موضع عراق، مقاومت لبنان، روسيه و چين در قبال سوريه به مواضع ايران شبيه است و اميدواريم دوستان تركيه‌اي مراقب باشند كه مجري سياست‌هاي مغاير با خط مشي دولت تركيه نشوند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در پاسخ اين سؤال كه آيا جنبش وال استريت انساني است يا صرفاً يك اعتراض معيشتي به حساب مي‌آيد، گفت: مشكلات اقتصادي هم بخشي از مشكلات انساني است و اين افراد آرمان‌هاي انساني دارند و طالب عدالت هستند.

وي درباره مذاكرات هسته‌اي ايران با غرب و نظر رهبر معظم انقلاب دراين مورد،‌ اظهار داشت: مباني و اصول موضع ايران در ارتباط با بحث هسته‌اي هيچ‌گاه تغيير نكرده است و اين اصل مهم است كه ايران حاضر نيست از فعاليت‌هاي صلح‌آميز خود دست بردارد و مطابق قرارداد ان‌پي‌تي، هر جا كه ايران فعاليت دارد، دوربين‌هاي آژانس آنجا حضور دارند و ناظران هم بركارها نظارت مي‌كنند.

وي پيرامون نظر رهبر معظم انقلاب در اين زمينه تصريح كرد كه تصميم‌گيري سياست‌هاي اساسي نظام با مقام معظم رهبري است.

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي در پايان در پاسخ به سؤالي درباره پيروزي اسلام‌گراها در مصر و تونس و موضع ايران در اين زمينه، گفت: ما بسيار خوشحاليم از اين كه نتيجه فعاليت‌هاي مسلمانان موجب به روي كار آمدن معتقدين به اسلام در كشورهاي اسلامي شده است.

وي افزود: حاكميت اسلامي موجب مردمسالاري ديني و قطع دست اجانب از كشورهاي اسلامي خواهد شد و جمهوري اسلامي ايران بناي همكاري صميمانه با كشورها به‌خصوص كشورهايي كه حاكميتشان در اختيار معتقدين به اسلام است، دارد.


نوشته شده در   دوشنبه 10 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode