ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390     |     کد : 31614

باید راه را به جوانان نشان داد

محمد اسماعیل سعیدی در سال 1340 در یک خانواده ی مذهبی و متوسط کشاورزی در شهر گوگان به دنیا آمد.

 
جانشین اسبق فرماندهی سپاه عاشورا؛
محمد اسماعیل سعیدی در سال 1340 در یک خانواده ی مذهبی و متوسط کشاورزی در شهر گوگان به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در گوگان به پایان رساند و تحصیلات دانشگاهی خود را در مقاطع مختلف دانشگاهی در رشته مدیریت تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های تبریز و تهران به اتمام رساند.
یک سال خدمت در جهاد کشاورزی و 32 سال خدمت در سپاه با سمت ها و مسئولیت های فرماندهی سپاه شهرستان آذرشهر، جلفا، مرند، تبریز و جانشینی فرماندهی سپاه عاشورا از سوابق مدیریتی ایشان می باشد.
در گفتگویی که با این سردار که از یادگاران هشت سال دوران دفاع مقدس می باشد، داشتیم، ایشان با ورق زدن دفتر خاطرات خود، وضعیت کشور در آن زمان را ارزیابی و همچنین وضعیت فعلی نظام جمهوری اسلامی را از لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سایر عوامل ایجاد توسعه در کشور بررسی و تشریح نمود. وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص چرایی و علت ورود خود به سپاه پاسداران ا نقلاب اسلامی عنوان کرد: ضرورت ها و نیازهای اولیه و اساسی در بدو انقلاب اسلامی و همچنین مسائل امنیتی در اوایل انقلاب و فعالیت های تخریبی و ضدنظام گروهگ های مختلف مانند گروهک های تروریستی دلیلی شد که عزم خود را جزم نمایم تا همزمان با تحصیل در سال 58، وارد سپاه پاسداران شوم و از این طریق به کشور خود و نظام اسلامی آن خدمت نمایم.
در واقع انگیزه اصلی من دفاع از انقلاب و سهیم شدن در حفظ آن چیزی بود که با خون مردم و جوانان کشور بدست آمده بود و فعالیت در سپاه با توجه به این موضوع که این نهاد جهت پاسداری از کشور در تمام زمینه ها تشکیل یافته بود برای غالب جوانان آن زمان لذت بخش بود.
وی با بیان اینکه بنا به فرمایش حضرت امام (ره) پاسداری از انقلاب و حفظ آرمانهای انقلاب و مراقبت از ارزشهای سپاه یک احساس و وظیفه می باشد، افزود: پس از وقوع جنگ تحمیلی در اوایل انقلاب و تشکیل سپاه، دفاع مقدس و ضرورت های این دفاع عاملی شد که برای حضور در این نهاد و دفاع از کیان و مرزهای اسلامی مشتاق تر و راغبتر گردم، چرا که شبیخون فرهنگی جبهه جدیدی در عرصه فرهنگی و انقلاب و نظام باز کرده بود و بنا به رغبت و میل باطنی خود و این نکته که نیاز بود تا حتماً در این عرصه حضور داشته باشم، در سپاه به فعالیت خود ادامه دادم.
چه راهکارهایی را جهت مقابله با جنگ نرم دشمن و خنثی سازی توطئه ها و دسیسه های دشمنان نسبت به نظام و به ویژه جوانان پیشنهاد می دهید چیست؟
جنگ نرم راهکاری است که معمولا متعاقب جنگ سخت و همزمان با آن اتفاق می افتد. اگر دشمن در جنگ سخت موفق نشد به جنگ نرم روی می آورد همان حربه ای که دشمن همیشگی کشورمان آمریکا و استکبار جهانی و ایادی آن بعد از پیروزی جمهوری اسلامی و انقلاب و دفاع مقدس آن به کار برد خمیر مایه اش جنگ نرم بود. در همان اوایل انقلاب مسائل امنیتی توسط گروهک ها و جریان های مختلف با هدایت آمریکا به راه افتاد و سپس 8 سال جنگ سخت و طاقت فرسا علیه کشور تحمیل شد که با جنگ نرم نیز همراه بود اما اولویت اصلی دشمن جنگ سخت بود که به یاری خداوند و تلاش و از جان گذشتگی مردم در دفاع مقدس جنگ سخت آنان با شکست مواجه شد. پیروزی در این جنگ بیش از همه وامدار پافشاری مردم بر تحقق و تداوم آرمانهای اسلامی بود که این آرمان ها با اهداف و برنامه های آمریکا و سلطه جهانی و صهیونیسم در تضاد بود و مغایرت داشت.
این تضاد عاملی شد که دشمنان جنگ را به شکل دیگری علیه ایران طرح ریزی و برنامه ریزی نمایند و با ورود به عرصه های مختلف نظیر اقتصاد، سیاست، فرهنگ، اجتماع و سایر زمینه ها سرمایه گذاری خود را منعطف به این ابعاد نمود که امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشیاری خود آن را جنگ نرم نام نهاد و راهکارها و مشی های خنثی کردن این جنگ آرام و خطرناک را ارائه نمود.


نوشته شده در   شنبه 1 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode