ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 22 دي 1390     |     کد : 31177

همه دستگاه‌ها موظف به صيانت از آراي مردم هستند

رئيس قوه قضائيه از ارسال پرونده متهمان اصلي فساد کلان بانکي اخير به دادگاه در هفته آينده خبر داد.


رئيس قوه قضائيه: همه دستگاه‌ها موظف به صيانت از آراي مردم هستند
رئيس قوه قضائيه از ارسال پرونده متهمان اصلي فساد کلان بانکي اخير به دادگاه در هفته آينده خبر داد.

آيت‌الله صادق لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي،گفت: تلاش‌هاي قوه قضائيه به مرحله‌اي رسيده که تحقيقات مقدماتي بخش عمده پرونده فساد مالي به اتمام رسيده است و کيفرخواست شماري از متهمان هفته آينده به دادگاه خواهد رفت و دادگاه متهمان اصلي برگزار خواهد شد که اميدواريم در اسرع وقت با رعايت همه موازين شرعي و قانوني احکام متهمان اين پرونده صادر شود.

وي از آمادگي دستگاه قضايي براي برخورد جدي و سريع با اخلالگران نظام اقتصادي کشور برحسب وظايف قانوني دستگاه قضايي نيز خبر داد.

آيت‌الله لاريجاني با بيان اين‌که «گرچه دولت تمام تلاش‌هاي خود را براي ايجاد ثبات در بازار اقتصادي انجام مي‌دهد »،يادآور شد: معيشت و رفاه مردم مساله مهمي است که نمي‌توان بسادگي از کنار آن عبور کرد و اجازه داد که دلالاني به طمع سودهاي کلان به وضع نظام اقتصادي دامن بزنند و دولت محترم نيز بايد با تدبير در ايجاد ثبات بازار اقتصادي اقدام کند و با برخورد قاطع با افراد سودجو به اين وضع سر و سامان بدهد.

وي با تاکيد بر اين‌که وضع نظام اقتصادي و به ويژه بازار طلا و ارز بايد در دو محور تدبير و برخورد ساماندهي شود، از قوه مجريه خواست اخلالگران نظام اقتصادي و بازار ارز و سکه کشور را براي برخورد قانوني به دستگاه قضايي معرفي کند.

رئيس قوه قضائيه تاکيد کرد: گرچه ما از دستگاه‌هاي اجرايي و امنيتي نيز مي‌خواهيم که در اسرع وقت سودجويان و دلالان مخل در نظام اقتصادي را به قوه قضائيه معرفي کنند، اما دستگاه قضايي در صورت کشف موارد فساد و اخلال منتظر اعلام هيچ دستگاهي نيز نمي‌ماند و برحسب وظيفه قانوني خود بشدت با اين اخلالگران خارج از نوبت، برخورد قضايي خواهد کرد.

وي با طرح اين مساله که دست داشتن مخالفان نظام جمهوري اسلامي در ايجاد تلاطم در نظام اقتصادي احتمال معقولي است، افزود: اخلال در نظام اقتصادي کشور جرمي است که ضرورت برخورد قاطع‌تري را مي‌طلبد و ما اجازه نمي‌دهيم که عده‌اي براي ايجاد نااميدي در مردم به ايجاد تلاطم و بي‌ثباتي در نظام اقتصادي کشور بپردازند تا زندگي و معيشت مردم را تحت‌الشعاع خود قرار دهند و در مسير سرمايه‌گذاري سالم و معقول و مشروع هم

سنگ ‌اندازي کنند.

آيت‌الله لاريجاني در ادامه با اشاره به برگزاري سالم انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ابراز اطمينان نسبت به برگزاري انتخاباتي پرشور و باشکوه، گفت:‌ انتخابات نقطه قوت نظام اسلامي است؛ دشمنان نظام هم همواره به دنبال اين بوده و هستند که اين نقطه قوت را زيرسئوال ببرند و کمرنگ کنند اما هربار نيز با شکست مواجه شده‌اند و مردم بصير ايران اسلامي حتي گاهي بصيرتر از مسئولان اجازه قدرت‌نمايي دشمنان و ايجاد ياس و نااميدي در مسير برگزاري انتخابات را نمي‌دهند.

رئيس قوه قضائيه با بيان اين‌که ممکن است مردم اشکالات و انتقاداتي به قواي سه‌گانه کشور داشته باشند، تاکيد کرد: مردم ما با وجود اين‌که شايد انتقاداتي به مديران و دستگاه‌هاي اجرايي و قضايي و ساير دستگاه‌ها دارند اما معني دوستي‌ها و دشمني‌ها را مي‌فهمند و دوست و دشمن را مي‌شناسند و وقتي که مرزهاي دوستي و دشمني مشخص شد، آنگاه با قدرت وارد صحنه مي‌شوند.

آيت‌الله لاريجاني اظهار داشت: اين بار هم به ‌رغم تلاش دشمنان و فتنه‌گران داخلي و ضدانقلاب، انتخابات با آرامش و آزادي کامل برگزار خواهد شد و مردم، دلسوزان و دوستداران نظام را براي دفاع از حقوق خود به مجلس خواهند فرستاد.

رئيس قوه قضائيه به عده معدودي که قصد دارند آرامش انتخابات را به تلاطم بيندازند هشدار داد و تاکيد کرد: قوه قضائيه با شدت با اخلالگران نظم و آرامش انتخابات برخورد خواهد کرد و مردم هم مطمئن باشند که در برخورد با جرايم انتخاباتي و فتنه‌گري‌ها در مسير انتخابات ترديد نخواهيم کرد و تمامي دستگاه‌ها موظفند بر حسب وظايف قانوني خود از آراي مردم صيانت کنند.

آيت‌الله لاريجاني خطاب به برخي کشورهاي غربي که تحليل‌هاي نادرستي از موقعيت سياسي کشور دارند، گفت: به کشورهاي غربي توصيه مي‌کنيم براساس آدرس‌هاي غلط از داخل و خارج کشور، تحليل‌هاي نادرست ارائه ندهند و دنباله‌رو عقب‌افتاده‌هاي سياسي نباشند و با تدبير و تحليل درست، قدرت واقعي ايران را درک کنند.

رئيس دستگاه قضايي تاکيد کرد: غربي‌ها بايد درک کنند که شعار و اهداف ايران اسلامي، شعارها و اهدافي برحق و برپايه دفاع از مظلومان است و از اين روست که ايران هم اکنون در قلوب مردم جهان جاي دارد و الگوي ملت‌هاي مظلوم دنياست و در حقيقت هيچ زماني نظام جمهوري اسلامي ايران تا اين حد به لحاظ سياسي، نظامي و ساير جهات داراي استقرار و ثبات نبوده است.

آيت‌الله لاريجاني در ابتداي جلسه با تسليت فرارسيدن اربعين حسيني گفت: اربعين حسيني بارديگر شعله‌هاي قيام بزرگ عاشورا را زنده مي‌کند، شعله‌هايي که تا قيامت زنده و نوراني خواهد ماند.بنا به اين گزارش در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي که مسئولان سازمان پدافند غيرعامل کشور هم حضور داشتند، نحوه اجراي پدافند غيرعامل و تسريع کاربرد آن در قوه قضائيه و دستگاه‌ها و سازمان‌هاي تابعه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.



نوشته شده در   پنجشنبه 22 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode