ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 دي 1390     |     کد : 30744

رئيس‌جمهوري: وجود بيكاري و فقر قابل قبول نيست

پيشرفته‌ترين كارخانه توليد شمش فولاد كشور ديروز با حضور رئيس‌جمهوري در بندرعباس به بهره‌برداري رسيد.

 پيشرفته‌ترين كارخانه توليد شمش فولاد كشور ديروز با حضور رئيس‌جمهوري در بندرعباس به بهره‌برداري رسيد.

مجتمع توليد شمش فولاد هرمزگان توسط يك شركت معتبر آلماني تجهيز و پروژه‌هاي آن توسط شركت ايراني اجرايي شده است.

ظرفيت توليد شمش در فولاد هرمزگان هم اينك 5/1 ميليون تن در سال است، اما زيرساخت‌هاي آن براي توليد سه ميليون تن فولاد خام ايجاد شده است كه به زودي اجراي طرح توسعه آن آغاز مي‌شود.

مجتمع فولاد هرمزگان پيش از اين دو واحد 800 هزار تني احياي مستقيم را به طور رسمي وارد مدار توليد كرده بود و قرار است با استفاده از آهن اسفنجي آن دو كارخانه، بخش فولادسازي كارخانه نيز تغذيه شود.

اظهارات رئيس‌جمهوري

رئيس‌جمهوري در حاشيه مراسم بهره‌برداري از مجتمع فولاد هرمزگان گفت: من اصرار دارم تمام توجهات، انديشه‌ها و دل‌ها متمركز بر ساختن ايران شود.

دكتر محمود احمدي‌نژاد با بيان اين كه زمان به سرعت در حال گذر است، افزود: بايد متوجه بود كه ديگران به خاطر ما صبر نمي‌كنند و دلشان براي ما نمي‌سوزد و اگر بتوانند جلوي پيشرفت ما را نيز مي‌گيرند.

رئيس‌جمهوري ادامه داد: آنها مي‌خواهند ايران مبتني بر نظام ديني در دنيا الگو نشود.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اين كه ايران كشوري ثروتمند و با ظرفيت است، افزود: خيلي وقت‌ها آدم خجالت مي‌كشد كه گفته شود در استاني آدم بيكار وجود دارد. وي اضافه كرد: بر اين عقيده‌ايم كه وجود بيكاري و فقر با اين همه ظرفيت و سرمايه در كشور قابل قبول نيست.

رئيس‌جمهوري در ادامه به سفرهاي خود به روستاها و شهرها اشاره كرد و افزود: كشورما ثروتمند است امابعضاً روستاهايي را ديده‌ام كه وضع مردم در آن روستاها آرامش را از آدم مي‌گيرد كه اين امر نشان از اجرا نشدن عدالت دارد.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به ساخت پالايشگاه‌ نفت ستاره خليج فارس د ر غرب بندرعباس افزود:‌اين پالايشگاه در آينده‌اي نزديك به يكي از پالايشگاه‌هاي صادركننده بنزين در منطقه تبديل خواهد شد.

رئيس‌جمهوري با اشاره به افتتاح مجتمع فولاد هرمزگان ادامه داد: اين مجموعه، مجموعه اي پيشرفته و خودكار است كه با همت و تلاش متخصصان ايراني ايجاد شده است كه اين امر نشان دهنده اين است كه جوانان ما در هر زمينه‌اي كه وارد مي‌شوند مي‌توانند در دنيا حرف‌هاي تازه‌اي را براي گفتن داشته باشند.

دكتر احمدي‌نژاد اظهار اميدواري كرد كه توسعه واحدهاي صنعتي در حوزه‌هاي مختلف بتواند تاثيرات مطلوبي را بر روي شهر بندرعباس و استان هرمزگان بگذارد. احمدي‌نژاد اظهار داشت: در اين پروژه 1400ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده است كه با پول امروز ارزش اين سرمايه‌گذاري به حدود 2000ميليارد تومان مي‌رسد.



سخنان وزير صنايع

وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين مراسم گفت: زمينه‌هاي لازم براي ايجاد ظرفيت توليد 12ميليون تن فولاد در استان هرمزگان انجام شده كه حدود سه ميليون تن آن عملي شده است.

دكتر مهدي غضنفري با اشاره به ميزان توليد فولاد در كشور، اظهار داشت: در 9 ماهه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل توليد فولاد خام با چهار ميليون تن افزايش به بيش از 13ميليون تن در كشور رسيده است.

وي ادامه داد: در حال حاضر هفت كارخانه توليد فولاد در حال واگذاري به بخش خصوصي است.

استاندار هرمزگان نيز در اين مراسم با عنوان اين كه فولاد هرمزگان از پروژه‌هاي مربوط به بعد از پيروزي انقلاب اسلامي است، ادامه داد: با همت همه‌جانبه مردم و تلاش مديران و دست‌اندركاران، استان هرمزگان مي‌رود تا به قطب توليد فولاد، آلومينيوم و تخليه و بارگيري مواد فله معدني تبديل شود.

ابراهيم عزيزي در ادامه، از تبديل جاسك واقع در شرق هرمزگان به عنوان ترمينال صادراتي نفت و گاز و منطقه انرژي غرب هرمزگان به عنوان برنامه‌هاي توسعه‌اي اين استان نام برد و اضافه كرد: با بهره‌برداري از آن‌ها در برنامه‌ توسعه پنجم شاهد ارتقاي اين استان در زمينه‌هاي مختلف خواهيم بود.



نوشته شده در   چهارشنبه 14 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode