ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 9 آذر 1390     |     کد : 29080

اولين احياي قرآني شب عاشورا

مدير مرکز قرآن و عترت حوزه هاي علميه از برگزاري مراسم احياي قرآني شب عاشورا به صورت هم‌زمان در کربلا، مشهد و قم خبر داد.

امسال، هم‌زمان در کربلا، مشهد و قم برگزار مي‌شود .

مدير مرکز قرآن و عترت حوزه هاي علميه از برگزاري مراسم احياي قرآني شب عاشورا به صورت هم‌زمان در کربلا، مشهد و قم خبر داد.
به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام سيد مصطفي حسيني، در جمع طلاب مدارس علميه شهرستان رشت در مسجد صالح آباد اين شهرستان با عنوان "محفل انس با قرآن و عترت" اظهار داشت: ابا عبدالله الحسين (ع) با به تأخير انداختن زمان جنگ و شهادت خويش، براي قرائت قرآن و برپايي نماز درس بزرگي به بشريت داده است.
وي در ادامه با اشاره به اينکه در سال جاري براي اولين بار به طور همزمان در آستان قدس رضوي، حرم اباعبدالله الحسين (ع) و حرم کريمه اهل بيت (ع)، مراسم احياي قرآن شب عاشورا برگزار شود، افزود: سوره ها و آيه هايي که توسط امام حسين (ع) در روز قبل از عاشورا خوانده شده و بر اساس احاديث معصومين (ع) به ما رسيده است، از ساعت 23 شب عاشورا تا يک بامداد در مراسم احياء با حضور مردم ختم مي شود.
مدير مرکز قرآن و عترت حوزه هاي علميه کشور، با تأکيد بر اين‌که امروز با کمال تأسف قرآن و عترت در برنامه هاي آموزشي و تربيتي کشورمان در حاشيه قرار دارد، اضافه کرد: خلأ هاي موجود در نظام آموزشي به صورتي است که حتي افرادي که سال ها دوره هاي مختلف تحصيلي را گذرانده اند حتي مسلط به روخواني قرآن نيز نشده اند.
حجت الاسلام حسيني با بيان اين‌که شرط ورود به دانشگاه الازهر مصر، حفظ حداقل 20 جزء قرآن است، گفت: وقتي ردپاي استعمار را در زمينه عقب ماندگي هاي مباحث قرآني بررسي مي کنيم مي بينيم که 50 سال حکومت پهلوي ما را به چنان بلايي دچار کرده است که قرآن در جامعه مهجور مانده است.
وي با اشاره به اينکه بزرگان علمي در حوزه در زمان هاي گذشته قبل از ورود به دروس حوزوي با حفظ قرآن و آشنايي با احاديث اهل بيت (ع)، به اهميت فراگيري صرف و نحو به خوبي واقف بودند، تصريح کرد: در واقع خواندن صرف و نحو براي فهميدن قرآن و احاديث اهل بيت (ع) است و اين‌که مشاهده مي شود عموم مردم از خواندن قرآن لذت نمي برند، ريشه در عدم فهم صحيح نسبت به زيبايي هاي ظاهري و باطني قرآن دارد.
مدير مرکز قرآن و عترت حوزه هاي علميه کشور ادامه داد: ختم قرآن بدون توجه به پيام هاي بي شمار علمي، اخلاقي، فردي و اجتماعي و...، تنها به شکل ختم ظاهري سوره هاي قرآن انتقاد کرد.
وي با تأکيد بر اين‌که استراتژي فرهنگي اسلام در مقابله با تهاجم فرهنگي اين است که قرآن به روح و وجود جوانان نفوذ کند و آنان را در برابر آسيب هاي مختلف واکسينه نمايد، يادآور شد: از آنجا که تنها انس و تدبر در قرآن مي تواند ما را در پيشبرد اين استراتژي ياري کند يکي از راهکارها و راهبردهاي مهم براي تدبر دائمي در آيات وحي حفظ قرآن است.


نوشته شده در   چهارشنبه 9 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode