ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 8 آذر 1390     |     کد : 29026

اجراي بزرگترين طرح توسعه مسجدالحرام آغاز شد

براي افزايش ظرفيت صحن مسجدالحرام از 52 هزار نفر به 130 هزار نفر ...

براي افزايش ظرفيت صحن مسجدالحرام از 52 هزار نفر به 130 هزار نفر
منابع عربستاني از آغاز اجراي بزرگترين پروژه توسعه صحن مطاف در مسجدالحرام خبر دادند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، الوطن نوشت روز شنبه (پنجم آذر) اجراي پروژه توسعه مسجدالحرام با هدف افزايش ظرفيت صحن مطاف که بر توسعه اين مکان متمرکز است، به همراه بازسازي و آماده سازي رواقهاي پيرامون آن در تمام طبقات آغاز شد که در صورت تکميل اين پروژه، ظرفيت صحن طواف به 130 هزار طواف کننده در ساعت به جاي 52 هزار نفر در ساعت در حال حاضر خواهد رسيد.
محمد الخزيم معاون رئيس اداره امور مسجدالحرام و حرم شريف نبوي(ص) به الوطن گفت اين پروژه که طي سه سال اجرا خواهد شد، شامل احداث طبقه اي مخصوص معلولان و حجاج داراي مشکلات جسمي و مرتبط شدن آن به مجموعه اي از آسانسورها و شيبها براي آساني حرکت ورود و خروج خواهد بود که با مسير افراد معلول در مسعي که در پروژه توسعه اين مکان در نظر گرفته شده است، مرتبط خواهد شد.
اين پروژه شامل تمام خدمات ازجمله لوله هاي آب شرب، مکان وضوگرفتن و تمام نيازهاي جديد خواهد بود.
وي گفت همچنين توسعه مطاف در پروژه حرمين شريفين با توسعه مسجدالحرام و صحنهاي شمالي آن از طريق مجموعه عناصر حرکتي افقي وعمودي مانند پله هاي متحرک و ثابت، آسانسورها، پلها و ... مرتبط خواهد بود و با سيستم توسعه فضايي يکپارچه با تمام نقاط مسجدالحرام و صحنهاي اطراف و سرويسهاي بهداشتي و ايستگاه اتوبوسراني و منطقه مرکزي تقويت خواهد شد.
آخرين روند طرح توسعه مسجدالحرام، ظرفيت حرم به يک ميليون و پانصد هزار نفر خواهد رسيد
وي افزود کار اجراي پروژه توسعه حرمين شريفين در مسجدالحرام به شکل خوبي پيش مي رود و اين طرح شامل مدرن ترين و پيشرفته ترين سيستمهاي برقي و مکانيکي و سازگار و هماهنگ با معماري فعلي مسجدالحرام خواهد بود.
الخزيم گفت توسعه مسجدالحرام در بخش شمالي مسجد با زيربناي 400 هزار متر مربع انجام خواهد شد که شامل ساختمانهاي توسعه و صحنهاي اطراف و پلهاي آماده براي تخليه جمعيت خواهد بود.
وي افزود اين طرح توسعه تمام نيازها و تجهيزات و خدماتي را که زائران به آن نياز دارند مانند لوله هاي آب شرب، سيستمهاي پيشرفته و جديد براي رهايي از زباله ها و سيستمهاي کنترل امنيتي و نيز ايجاد سايه بان در صحنهاي خارجي و همچنين پله هاي متحرک و ثابت و آسانسور تامين خواهد کرد.
وي خاطر نشان کرد در صورت اجراي اين پروژه، ظرفيت حرم شريف مکي به يک ميليون و پانصد هزار زائر خواهد رسيد.


نوشته شده در   سه شنبه 8 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode