ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 7 آذر 1390     |     کد : 28973

بسيج رهروِ پرافتخار مكتب عاشورا است

حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح ديروز در اجتماع با شكوه هزاران نفر از اقشار نمونه ي بسيج سراسر كشور...

حضرت آيت الله العظمي، امام خامنه‌اي، در ديدار جمع كثيري از اقشار نمونه بسيج سراسر كشور

مي توان هيمنه زورگويان جهاني را درهم شكست
مسئولان قدر اين ملت را بدانند
اهداء بازوبند پهلواني به «مرداني»

حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح ديروز در اجتماع با شكوه هزاران نفر از اقشار نمونه ي بسيج سراسر كشور، بسيج را رهروِ پرافتخار مكتب عاشورا، يادگار ماندگار و الهام‌بخش ملت ايران در تاريخ، و حركتي از دل مردم و براي مردم خواندند و با اشاره به عصبانيت زورگويان جهان از قدرت الگوسازي نظام اسلامي خاطرنشان كردند: امروز شعارهاي مردم مصر و تونس در نيويورك و كاليفرنيا تكرار مي‌شود و مردم مصر و تونس نيز به صراحت، حزب الله، حماس و جهاد را الگوي خود مي‌خوانند و همه مي‌دانند كه اين گروه‌ها نيز، درس استقامت و شكستن بت‌هاي استكبار را از معلم اول عصر جديد بشر، يعني امام بسيجي ملت ايران و ملت صبور و مقتدرش فرا گرفته‌اند.
فرمانده كل قوا در اين مراسم كه در محل سازمان بسيج مستضعفان برگزار شد با اشاره به تناسب هويت و حقيقت بسيج با هويت محرم و عاشورا افزودند: اباعبدالله الحسين (ع) و يارانش، با همه وجود و در اوج فداكاري و ايثار، براي اعلاي كلمه حق و نجات خلق به ميدان آمدند و در تاريخ بذر معرفت، بصيرت، اخلاص و موقع شناسي پاشيدند و اين حقايق، زمينه‌ساز شكل‌گيري جريان فزاينده‌اي شد كه از ظهر عاشورا تا امروز و تا هميشه تاريخ بشر، رو به گسترش بوده است.
ولي امرمسلمين، بسيج را، حركتي برآمده از روح و حقيقت مكتب عاشورا برشمردند و خاطرنشان كردند: بسيج، حركتي مردمي است كه با حضور همه قشرها، از دل ملت و براي ملت تشكيل شده و در همه عرصه‌هاي دفاع، علم، هنر، سازندگي، سياست، فرهنگ، ياري مستضعفان، توليد، فناوري، ورزش، درخشش‌هاي بين‌المللي و در هر كار خير، حضوري پربركت داشته است.
ولي امرمسلمين، بسيج را يك مجموعه حزب الله واقعي ناميدند و در تبيين فرهنگ و تفكر بسيج خاطرنشان كردند: بسيج سياسي است اما سياست‌زده، سياسي‌كار و جناحي نيست. بسيج مجاهد است اما بي‌انضباط و افراطي نيست، عميقاً متدين و متعبد است اما متحجر و خرافي نيست، بابصيرت است اما ازخودراضي نيست، اهل جذب حداكثري است اما غيور است و درباره اصول تسامح نمي‌كند، طرفدار علم است اما علم‌زده نيست، اخلاق اسلامي دارد اما اين اخلاقش رياكاري نيست، در آباد كردن دنيا فعال است اما خود اهل دنيا نيست.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، فرهنگ بسيجي را مجموعه‌اي از معرفت‌ها، روش‌ها و منش‌هايي خواندند كه مي‌تواند مجموعه‌هاي عظيمي را در دل ملت‌ها بوجود آورد و تضمين‌كننده حركت مستقيم آنها باشد.
معظم‌له تأكيد كردند: بسيج تفكري است كه در خارج عينيت يافته و بواسطه فرهنگ و خصوصياتش، مي تواند تعيين‌كننده سرنوشت ايران و فراتر از ايران باشد.
رهبر معظم انقلاب، با اشاره به موج رو به گسترش بيداري و خيزش ملت‌هاي منطقه، استقامت و شكستن اسطوره‌هاي دروغين را درس بزرگ امام و ملت بسيجي ايران به ملت‌هاي جهان خواندند و با يادآوري شعارهاي مشابهي كه در شهرهاي مختلف آمريكا و كشورهاي منطقه شنيده مي شود افزودند: اين حقايق، نشان مي‌دهد كه تفكر و فرهنگ ملت ايران، عينيت‌يافته و الگوساز شده است.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي با تجليل از حركت‌هاي اسلامي رو به گسترش ملت‌هاي منطقه افزودند: كساني كه با حقيقت الهام بخش انقلاب اسلامي آشنا بودند، سي سال در انتظار اين خيزش پربركت بسر مي‌بردند و مستكبران عالم نيز سي سال از تصور بروز خيزش‌هاي الهام گرفته از انقلاب اسلامي بر خود مي‌لرزيدند و در وحشت بسر مي بردند اما اكنون جمهوري اسلامي به كانون اصلي حركت بيداري ملت‌ها تبديل شده و همين واقعيت، دشمنان را خشمگين كرده است.
رهبر انقلاب مرعوب كردن ملت‌ها و سران كشورها را روش اصلي قدرت‌طلبان جهاني خواندند و در تبيين بيشتر علت عصبانيت مستكبران از جمهوري اسلامي افزودند: ملت ايران پرده رعب و وحشت از مستكبران را كنار زد و به ملت‌ها نشان داد كه هيمنه زورگويان جهاني، صوري و ظاهري است و مي توان آنها را درهم شكست، به همين علت قدرت‌هاي ستم‌پيشه جهان از دست نظام اسلامي، عصباني و خشمگينند.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي با رد تهمت‌هاي دستگاه سياسي تبليغات غرب مبني بر دخالت ايران در راه اندازي خيزش ملت‌ها افزودند: جمهوري اسلامي نيازي به اين كارها ندارد چرا كه بقا، ايستادگي و صداقت نظام اسلامي، به خودي خود الهام‌بخش و هدايتگر ملت‌هاست.
معظم‌له، تلاش قدرت‌هاي غربي را براي سركوب و منحرف كردن حركت اسلامي ملت‌هاي منطقه، تلاشي ناكام دانستند و تأكيد كردند: جريان آگاهي و بيداري اسلامي كه فعلاً در منطقه عربي شكل گرفته، دنيا را تحت تأثير قرار داده و حركت‌هايي كه در آمريكا و اروپا ديده مي‌شود نشان‌دهنده تغييرات عظيمي است كه دنيا در آينده شاهد آن خواهد بود.
رهبر فرزانه انقلاب تأكيد كردند: حركت‌هاي اسلامي ملت‌ها بدون شك ماندگار و پيش‌رونده است و با بيداري پي در پي ملت‌ها، دست‌نشاندگان استكبار يكي پس از ديگري از عرصه خارج مي‌شوند و شوكت و اقتدار اسلام روز به روز بيشتر خواهد شد.
حركت رو به پيشرفت ملت ايران در 32 سال اخير و پيروزي ملت بر چالش‌هاي گوناگون دشمنان، نكته‌اي بود كه رهبر انقلاب با استناد به آن تأكيد كردند: ملت ايران با همين فرهنگ و آموزه‌ها، بسياري از ناممكن‌ها را ممكن كرده و با استمرار همين روحيه، پيروزي قطعي را نصيب خود خواهد كرد.
معظم‌له با اشاره به تلاش تازه دشمنان براي ايجاد چالش در مقابل ملت ايران افزودند: ملت ما با تكيه بر ايمان و استقامت و هوشياري، به غلبه بر تهديد و تحريم و اينگونه مسائل عادت كرده است و پروردگار به فضل خويش، پيروزي چنين ملتي و در نهايت پيروزي امت اسلامي و اسلام عزيز را مقدر كرده است.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي، با اشاره به لزوم آمادگي مردم و مسئولان در قضاياي گوناگون افزودند: مسئولان قدر اين ملت را بدانند و قواي سه‌گانه به بهترين وجه به وظايف خود عمل كنند.
اين مراسم با ورود رهبر معظم انقلاب اسلامي به ميدان و نواختن سرود جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.
سپس حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي با حضور در يادمان شهدا و قرائت فاتحه، علو درجات شهداي عزت و سرافرازي ايران اسلامي را مسئلت كردند.
سان از نيروهاي حاضر در ميدان، قسمت ديگر برنامه حضور رهبر انقلاب در جمع واحدهاي نمونه بسيج اقشار بود.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي همچنين جانبازان و ايثارگران عرصه دفاع و جهاد ايران اسلامي را مورد تفقد قرار دادند.
در اين مراسم سردار سرلشگر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به برنامه تحول كمي و كيفي بسيج گفت: تغيير رويكرد بسيج به دفاع همه‌جانبه، تشكيل قرارگاه‌هاي جديد با هدف مقابله با جنگ نرم، تربيت و توانمندسازي همه اقشار بسيج، ايجاد شبكه‌هاي اجتماعي مدافعان انقلاب از جمله اقدامات انجام گرفته است.
سرلشكر جعفري افزود: محروميت‌زدايي با توسعه فعاليت‌هاي سازندگي بسيج و نيز حضور فعال در جهاد علمي از ديگر راهبردهاي بسيج تعريف شده است.
سردار نقدي فرمانده سازمان بسيج مستضعفان هم در گزارشي گفت: تقويت بنيه معنوي، زنده نگه داشتن روحيه دفاع و ايثار با استفاده از برنامه‌هاي فرهنگي نظير كاروان‌هاي راهيان نور، تمركز بر جهاد علمي و اقتصادي و راه اندازي نظام تربيتي با تعالي معرفت بصيرت و اخلاق بسيجيان از برنامه اين سازمان بوده است.
در اين مراسم همچنين از بسيجيان نمونه در بخش‌هاي مختلف دانشگاهي، فرهنگي، دانش‌آموزي و ورزشي تقدير شد و نمايش ميداني هم با الهام از كارنامه سي ساله بسيج در عرصه‌هاي مختلف به شكل زيبايي به اجرا درآمد.
**************
تقدير از ايثارگران

تقدير از همسر بازنشسته شهيد «محمود احمدي‌تبار» مسئول اطلاعات عمليات سپاه علي‌ابن ابيطالب، دانشجوي جانباز فتنه «رامين رسولي مهربان»، حجت‌الاسلام والمسلمين «خسروپناه» از جامعه بسيجيان روحانيت، «يدالله بهتاش» رئيس شوراي مداحان و «اعظم‌السادات هاشمي» از بسيجيان پزشکي کشور، «محمدجواد نيک‌روش» مدير نشريه الهيات و «پيام فروزنده» بسيجي ورزشکار از ديگر حاشيه‌هاي اين همايش بود.
تکواندوکاران قهرمان کشورمان نيز مدال‌هاي جهاني 2011 خود را به امام خامنه‌اي تقديم کردند.

**************** امام خامنه‌اي بازوبند پهلواني كشور را به بازوي آرش مرداني بستند

در جريان مراسم تجليل از نخبگان بسيجي کشور، بازوبند پهلواني كشور توسط حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به بازوي آرش مرداني بسته شد.
اين كشتي‌گير لرستاني براي سومين سال متوالي پهلوان كشور شد كه براي اولين بار بازوبند پهلواني توسط مقام معظم رهبري به بازوي پهلوان ايران بسته شد.


نوشته شده در   دوشنبه 7 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode