ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 6 آذر 1390     |     کد : 28921

دهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) كليد خورد

با برگزاري نخستين نشست شوراي سياست‌گذاري اين جشنواره ...

با برگزاري نخستين نشست شوراي سياست‌گذاري اين جشنواره

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نخستين نشست شوراي سياست‌گذاري دهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) بر ضرورت توجه به تكميل، آماده‌سازي و بهره‌برداري از دانش‌نامه امام رضا(ع) تأكيد كرد.
نخستين نشست شوراي سياست‌گذاري دهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) با حضور سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي و مروجان فرهنگ رضوي امروز 5 آذرماه، در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
سيدمحمد حسيني طي ارائه گزارشي از نشست برگزار شده، گفت: به ياري خداوند اولين جلسه شوراي سياست‌گذاري جشنواره دهم امام رضا(ع) برگزار شد. سياست‌هاي كلي اين جشنواره 14 مورد است و در اين نشست وظايف و مسئوليت‌هاي معاونت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين دستگاه‌هايي كه عضو شوراي سياست‌گذاري و در طول اين چند سال فعال بودند، مطرح شد.
وي افزود: در جلسه مذكور مشخص شد كه توجه به موارد مهمي همچون تكميل، آماده‌سازي و بهره‌برداري از دانش‌نامه امام رضا(ع) و برنامه‌هاي موجود استان‌ها و هفته‌هاي فرهنگي رضوي و دهه كرامت مطرح است، همچنين درخواست عضويت در شوراي سياست‌گذاري از سوي برخي ارگان‌ها اعلام شده بود كه آن هم به تصويب جمع رسيد.
وزير فرهنگ و ارشاد اظهار كرد: در مورد برنامه‌هاي موضوعي جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) كميته برنامه‌ريزي پيشنهاد داد كه براي هر استان حداقل يك محور موضوعي انتخاب و آن موضوع به طور تخصصي در آن استان پيگيري شود. به عنوان مثال مشاعره رضوي در استان بوشهر برگزار شود و بقيه استان‌ها در برگزاري آن مشاركت كنند.
وي اضافه كرد: در برخي از استان‌ها چون ايلام، تهران، سمنان، كهكلويه و بويراحمد و ... موضوعات جديدي براي برگزاري جشنواره تصويب شد كه از آن ميان مي‌توان به برگزاري جشنواره شعر امام رضا(ع) به زبان كردي در كردستان، برگزاري جشنواره تئاتر كوتاه زائر، همايش علمي پژوهشي خانواده و سبك زندگي در زنجان اشاره كرد كه همه استان‌ها در برگزاري هر چه بهتر اين برنامه تلاش خود را مي‌كنند.
حسيني گفت: برخي دانشگاه‌ها نيز مسئوليت برگزاري برخي همايش‌ها را برعهده گرفته‌اند. در بخش بين‌الملل جشنواره، امسال، هم توسعه كمي و هم توسعه كيفي را در پيش خواهيم داشت كه تصويب شد در 35 كشور و در حدود 60 نقطه دنيا برنامه‌هايي در اين راستا برگزار شود. از كشورهايي چون عراق، پاكستان، افغانستان، آذربايجان گرفته تا كشورهايي چون مصر، تونس و ليبي در اين برنامه‌ها شركت خواهند كرد. قصد داريم براي اولين‌بار در اين كشورها برنامه‌هايي داشته باشيم و براي سفر به ايران نيز از آنان دعوت كنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار كرد: برنامه‌هاي دهه كرامت، مثل هر سال از قم آغاز خواهد شد؛ برنامه ويژه آن در شيراز خواهد بود و مراسم اختتاميه در مشهد برگزار خواهد شد كه در كنار آن برنامه‌هايي را هم در شلمچه خواهيم داشت.
وي افزود: در جلسه امروز شيوه‌نامه نهادينه كردن نظارت‌هاي فني و تخصصي برنامه‌هاي موضوعي جشنواره مطرح شد كه مورد تصويب قرار گرفت. اميدواريم با برنامه‌ريزي‌هايي كه صورت مي‌گيرد، برگزاري دهمين جشنواره در سال آينده باشكوه‌تر و مؤثرتر باشد و مجموعه آثار فاخر شركت‌كننده در جشنواره نيز تكثير شود و در اختيار علاقه‌مندان قرار بگيرد و بخشي از آن‌ها همچون زندگي‌نامه حضرت امام رضا(ع) و يا بعضي آثار حضرت به زبان‌هاي مختلف ترجمه و در اقصي نقاط دنيا منتشر شود.
حسيني تصريح كرد: اميدواريم سرود فاخري هم مختص به جشنواره و امام رضا(ع) ساخته شود، همچنين قرار بر اين است كه اعضاي شوراي سياست‌گذاري، خدمت مقام معظم رهبري برسند و گزارشي داده شود و از رهنمودهاي معظم له براي اين حركت ارزشمند بهره بگيريم.
وي تأكيد كرد: جشنواره امام رضا(ع) به الگوي ارزشمندي تبديل شده كه جشنواره‌هاي ديگر چون موضوعات خليج فارس، امام خميني(ره) و جشنواره "طواف تا ولايت" نيز از تجربيات آن استفاده مي‌كنند. دوستان بخش‌هاي مختلف هنري هم تلاش مي‌كنند تا در قالب فيلم، سرود و موسيقي، تئاتر و هنرهاي تجسمي اين مضامين والا را ارائه دهند كه تأثير بسياري خواهد داشت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان اظهار اميدواري كرد: جشنواره دهم، فراگيرتر از همه جشنواره‌هاي كشور از كلان‌شهرها گرفته تا روستاها باشد و اقشار مختلف جامعه از نويسندگان، محققان، زبدگان جامعه تا كودكان سراسر كشور را در بر‌گيرد.
در پايان اين نشست از فعالان دوره‌هاي گذشته جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) به‌ويژه دوره نهم تجليل به عمل آمد و مژگان سخايي، مرتضي سرهنگي، جواد گنجعلي، حميد سليماني، احمد شرفخاني، سيدعلي حسيني، داريوش رضواني، علي سروري‌مجد و اصغر اميرنيا توسط وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تجليل شدند.


نوشته شده در   يکشنبه 6 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode