ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 آذر 1390     |     کد : 28841

دانشجويان برگزيده در هشت رشته قرآني معرفي شدند

همزمان با اختتاميه بيست و ششمين دوره مسابقات ملي قرآن دانشجويان كشور كه ديروز در مشهد برگزار شد، برگزيدگان رشته‌هاي قرائت تحقيق و ترتيل، ترجمه، تفسير و حفظ پنج، 10، 20 و 30 جزء قرآن معرفي و تقدير شدند.

در پايان بيست و ششمين دوره مسابقات ملي قرآن دانشجويان كشور
دانشجويان برگزيده در هشت رشته قرآني معرفي شدند

همزمان با اختتاميه بيست و ششمين دوره مسابقات ملي قرآن دانشجويان كشور كه ديروز در مشهد برگزار شد، برگزيدگان رشته‌هاي قرائت تحقيق و ترتيل، ترجمه، تفسير و حفظ پنج، 10، 20 و 30 جزء قرآن معرفي و تقدير شدند.
در رشته تحقيق، «صادق قرباني» از مشهد، «عليرضا عتيق زاده» از زنجان، «مجيد جيرياني» از استان مركزي و «مريم منصوريان» از مشهد، «حميده گوهري» از دانشكده اصول الدين و «مريم سمائي» از كرج به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم بخش برادران و خواهران را به خود اختصاص دادند كه با اهداي لوح تقدير، تنديس و نيم سكه بهار آزادي از آنان تقدير شد.
همچنين «مرتضي خدابخش پور»، «سيدرضا حسيني» از زنجان، «محمداسماعيل خورشيدي» از قم، «پرنيا عطابخش» از تهران، «هاله فيروزي» از قم و «مليحه اسحاق‌نژاد» از خراسان رضوي به ترتيب در بخش خواهران و برادران، رتبه هاي اول تا سوم رشته ترتيل را كسب كردند.
در رشته حفظ كل قرآن آقايان و بانوان نيز به ترتيب «حسين درستكار» از شيراز، «علي قلعه رويان» از تهران، «فرهاد رشوندي» از اروميه، «سما بابايي» از قم، «زهرا عابدي» از تبريز و «مريم جان‌نثاري» از اصفهان به عنوان نفرات اول تا سوم برگزيده شدند.
«سعيد قره‌داشي»، «مجتبي فردفاني» هر دو از مشهد و «امين فياضي» از كرمان در بخش آقايان و «حكيمه نصيري» از مازندران، «طاهره نائبي» از قم و «فاطمه سرلك» از اصفهان، در بخش بانوان رشته حفظ 20 جزء از ديگر برگزيدگان اين مسابقات بودند.
در رشته حفظ 10 جزء، «حميد رحمتي» از خراسان شمالي، «مصطفي سعيدي» از تهران و «جواد فياض» از مشهد در بخش آقايان و «عاليه‌سادات مؤذن» از مشهد، «زينب غني‌لو» از زنجان و «زينب رجب‌نژاد» از مازندران، در بخش خواهران رتبه هاي اول تا سوم را از آن خود كردند.
همچنين «مهدي خاني» از زنجان، «مجتبي فاضل» از مشهد و «غلامرضا رضايي» از گيلان در بخش آقايان و «زينب رضوي» از مشهد، «الهام والايي ها» از تهران و «سميه شوشتري» از مازندران، در بخش بانوان به عنوان نفرات اول تا سوم رشته حفظ پنج جزء معرفي شدند.
در رشته تفسير نيز، «سجاد باقري»، «زهرا ملك آرا» و «محمد زعيمي» عنوان هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند كه با اهداي لوح تقدير، تنديس و سه تا يك نيم سكه از آنان تقدير شد.
در بخش ترجمه نيز، از «سيدحميد حسيني»، «زهرا خيالي» و «طيبه پاسبان» به عنوان نفرات اول تا سوم با اهداي لوح تقدير، تنديس و سه تا يك نيم سكه تقدير به عمل آمد.
يادآوري مي شود، مراسم اختتاميه بيست و ششمين دوره مسابقات ملي قرآن دانشجويان كشور ظهر امروز چهارم آذرماه با حضور رييس نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، معاون فرهنگي، اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، رئيس مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور، رييس دانشگاه صنعتي اصفهان، مدير كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي، مدير حوزه علميه حضرت مهدي(عج) تهران، نمايندگان مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي، روساي دانشگاه ها و اعضاي شوراي شهر مشهد در محل سالن همايش هاي صداوسيماي مشهد(صبا) برگزار شد.
مراسم اختتاميه بيست‌و‌ششمين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران ديروز، با حضور جمعي از مسئولان كشوري و استاني در مشهد برگزار شد.
وي دانشجويان شركت‌كننده در اين جشنواره را پيام‌آور نور و زمزمه‌كننده كلام الهي براي نوازش دل و جان معرفي و تأكيد كرد: نه تنها جوانان ايراني، بلكه مردم مسلمان منطقه نيز به شما چشم دوخته‌اند و اميدواريم در آينده‌اي نزديك، شرايط بين‌المللي شدن اين جشنواره و حضور دانشجويان كشورهايي چون مصر و عربستان در اين مسابقات فراهم شود.
سپس «صانعي‌پور»، دبير بيست و ششمين جشنواره ملي مسابقات قرآن دانشجويان ايران به ايراد سخن پرداخت.
صانعي‌پور اظهار كرد: 408 دانشجوي دختر و پسر از دانشگاه‌هاي هفت دستگاه آموزشي كشور شامل وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت بهداشت و آموزش پزشكي، دانشگاه جامع علمي كاربردي، پيام نور، آزاد، علوم معارف قرآني و يك دانشگاه مربوط به آموزش و پرورش در هشت رشته قرائت تحقيق و ترتيل، ترجمه و تفسير و حفظ پنج، 10، 20 و 30 جزء قرآن به رقابت با يكديگر پرداختند.
در ادامه آيت‌الله «قرحي»، رئيس حوزه علميه حضرت مهدي(عج) تهران، با تأكيد بر استفاده بيشتر از مطالب علمي قرآن ابراز كرد: آيات قرآن بايد در قالب هايي مانند آيات‌الاقتصاد، آيات‌الهندسه و ... تقسيم و دسته‌بندي و اكثر مطالب آن به متون درسي تبديل شود.
وي در ادامه به حديثي از حضرت محمد(ص) در مورد علمي بودن قرآن اشاره و عنوان كرد: ايشان مي‌فرمايند مدتي نمي‌گذرد كه معلوم مي‌شود هر حرف از قرآن، علم است.
در ادامه، حجت‌الاسلام «محمديان»، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها افزود: متأسفانه تاكنون آنگونه كه بايد به آياتي كه فضاي عمومي جامعه را مديريت كرده و انديشه‌ها را به جهت اصلي خود سوق دهد، توجه نداشته‌ايم.
وي با تأكيد بر ضرورت احياي امر به معروف و نهي از منكر به عنواني يك اصل قرآني خاطرنشان كرد: اگر به همان اندازه كه تاكنون همايش در اين زمينه برگزار كرده‌ايم، بدان ملتزم بوده و عمل مي‌كرديم، وضعمان بهتر از شرايط موجود بود.
سپس حجت‌الاسلام «حميد محمدي»، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني، به عنوان سخنران بعدي در جايگاه قرار گرفت و از تأسيس مركز قرآني در دو وزارتخانه بهداشت و درمان و علوم، تحقيق و فناوري خبر داد.
وي با بيان اينكه قرآن داراي سلسه مراتب است، گفت: ما تنها زماني مي‌توانيم نهايت استفاده و بهره را از قرآن ببريم كه بتوانيم اين حقيقت را درك كرده و با آن تعامل داشته باشيم.
حجت‌الاسلام محمدي از دانشگاه تمدن‌ساز سخن به ميان آورد و اظهار كرد: براي تحقق اين مهم نياز به سه مؤلف نظام‌سازي، فرهنگ‌سازي و سازمان‌دهي داريم، سه مؤلفه‌اي كه در منشور توسعه فعاليت‌هاي قرآني نيز به عنوان سه اصل اساسي مطرح شده است.
در پايان «غلامرضا خواجه‌سروي»، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، به ايراد سخنراني پرداخت و ابراز كرد: متأسفانه در حوزه مسائل فرهنگي، پشتيباني ضعيفي صورت مي‌گيرد و با اينكه به پرداختن به مقوله فرهنگ تأكيد مي‌كنيم، در هنگام عمل پرقدرت وارد ميدان نمي‌شويم.
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با بيان اينكه بودجه اختصاص داده شده به مسائل فرهنگي دانشگاه‌ها با توجه به گستردگي كار و انتظارات فراوان، بودجه‌اي اندك است، گفت: اگر بحث پشتيباني و تأمين بودجه را جدي نگيريم، بسياري از آرمان هاي نظام در مرحله اجرايي و عملي شدن با مشكل مواجه مي‌شوند.
بنا بر اين گزارش، معرفي و تقدير از برگزيدگان رشته‌هاي قرائت تحقيق و ترتيل، ترجمه، تفسير و حفظ پنج، 10، 20 و 30 جزء قرآن، پايان بخش مراسم اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران بود.
در اين مراسم كه در تالار همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان، رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها، غلامرضا خواجه‌سروي، معاون فرهنگي اجتماعي وزارت علوم، حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدي، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، جليل دارا، مديركل دفتر امور فرهنگي وزارت علوم، آيت‌الله قرحي، رئيس حوزه علميه حضرت مهدي(عج) تهران، عليرضا عاشوري، رئيس دانشگاه فردوسي مشهد، سيدجواد جعفري، مديركل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي، جواد آرين منش و عفت شريعتي، نمايندگان مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي، حضور داشتند.
يادآور مي‌شود، بيست و ششمين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران از روز چهارشنبه، دوم آذرماه، با رقابت 408 متسابق دختر و پسر در هشت رشته و به ميزباني معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در دانشگاه فردوسي مشهد فعاليت خود را آغاز كرده بود.



نوشته شده در   شنبه 5 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode