ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 آذر 1390     |     کد : 28774

ثبت‌ نام در طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم آغاز شد

مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: ثبت‌ نام دانش‌آموزان و فرهنگيان براي شركت در طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم از امروز در 32 استان كشور آغاز شده و به مدت 15 روز ادامه خواهد داشت.

مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش:
مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: ثبت‌ نام دانش‌آموزان و فرهنگيان براي شركت در طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم از امروز در 32 استان كشور آغاز شده و به مدت 15 روز ادامه خواهد داشت.
محمد بنيادي، مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش، با اشاره به آغاز طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم، به ايكنا گفت: اجراي اين طرح شامل چهار مرحله پيش از اجرا و چهار مرحله پس از اجرا است كه برنامه‌هاي پيش از اجراي اين طرح انجام شده است.
وي در ادامه افزود: پيش از آغاز اجراي طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم، دو جلسه با حضور رئيس‌جمهور و وزير آموزش و پرورش برگزار شد كه نخستين جلسه در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري و با حضور رئيس‌جمهور و مسئولان وزارت آموزش و پرورش و دومين جلسه نيز در تالار وزارت كشور با حضور مديران مدارس، مسئولان استان‌ها و همزمان در 31 استان كشور نيز چنين مراسمي برگزار شد.
بنيادي با بيان اينكه همزمان با برگزاري مراسم آغاز طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم در تهران و 31استان كشور، بخشنامه اجراي اين طرح به استان‌ها ابلاغ شد، عنوان كرد: اقدامات نهايي براي اجرايي شدن اين طرح در استان‌ها انجام شده است كه با شروع طرح، نزديك به 3 ميليون دانش‌آموز و فرهنگي در سراسر كشور تحت پوشش طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم قرار خواهند گرفت.
******** مديران آموزش و پرورش مكلف به ثبت‌نام از دانش‌آموزان ظرف 15 روز شده‌اند
مديركل گسترش قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با بيان اين ثبت‌نام از دانش‌آموزان و فرهنگيان داوطلب براي حضور در طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم از امروز 1 آذر، در 32 استان كشور آغاز شده است، عنوان كرد: مديران‌كل آموزش و پرورش استان‌ها و مديران مدارس مكلف شده‌اند، ظرف 15 روز به عبارتي از امروز 1 آذر تا 15 آذر، 20 درصد از دانش‌آموزان و فرهنگيان را براي شركت در اين طرح ثبت‌نام كنند.
وي افزود: براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده در اداره‌كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش نزديك به 3 ميليون دانش‌آموز و فرهنگي در اين طرح ثبت‌نام خواهند داشت.
مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازي سايت طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم عنوان كرد: تمامي آمار و اطلاعات ثبت‌نام شدگان طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم در اين سايت قرار مي‌گيرد.
*** ثبت‌نام مجازي از دانش‌آموزان و معلمان در طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم
وي در ادامه با بيان اينكه دانش‌آموزان علاقه‌مند براي شركت در اين طرح بايد به دفاتر مدارس خود مراجعه كرده و اطلاعات خود را ثبت‌ كنند، يادآور شد: علاوه بر ثبت‌نام حضوري از دانش‌آموزان و معلمان در اين طرح، شرايط ثبت‌نام به صورت مجازي نيز در سايت طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم فراهم شده و دانش‌آموزان و معلمان مي‌توانند به صورت اينترنتي در اين طرح ثبت‌نام كنند.
بنيادي در اين بخش از سخنان خود با بيان اينكه پس از پايان ثبت‌نام از دانش‌آموزان و فرهنگيان، اجراي اين طرح به سرعت آغاز خواهد شد، گفت: تمامي مدارس كشور بايد در پايان فروردين 91، گزارش و نحوه عملكرد خود را به دفتر گسترش قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اعلام كنند و جشن پايان نخستين دوره طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم را ارديبهشت‌ماه، در شهرستان‌ها برگزار كنند.
**** جشن ملي پايان طرح نهضت ملي حفظ قرآن کريم خرداد 90 برگزار مي‌شود
وي در ادامه با يادآوري اينكه جشن پايان نخستين دوره طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم ارديبهشت‌ سال آينده در مناطق و شهرستان‌هاي سراسر كشور برگزار خواهد شد، اظهار كرد: همايش ملي پايان طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم نيز خرداد‌ 91، با حضور رئيس‌جمهور، وزير آموزش و پرورش، مديران و مسئولان آموزش و پرورش و ... در تهران برگزار خواهد شد.
دبير ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود درباره نحوه اجراي طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم گفت: جلسات آموزشي و توجيهي براي آموزش مدرسان در تمامي استان‌ها برگزار خواهد شد و منابع و محتواي اين طرح نيز از طريق سايت طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم به مدرسان و دانش‌آموزان ارائه مي‌شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 3 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode