ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 آبان 1390     |     کد : 28272

همايش ملي قرآن پژوهي و طب آغازشد

همايش ملي و دو روزه قرآن پژوهي و طب با عنوان شفاي پايدار صبح ديروز، يكشنبه در دانشگاه علوم پزشكي بابل آغاز به كار كرد

با پيام مفسر گرانسنگ قرآن آيت الله العظمي جوادي آملي:
همايش ملي و دو روزه قرآن پژوهي و طب با عنوان شفاي پايدار صبح ديروز، يكشنبه در دانشگاه علوم پزشكي بابل آغاز به كار كرد
همايش قرآن‌پژوهي "شفاي پايدار" ديروز با پيام تصويري حضرت آيت الله جوادي آملي و جمعي از اساتيد حوزه و دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکي بابل آغاز به کار کرد.
حضرت آيت الله جوادي آملي در بخشي از پيام تصويري خود گفـت: از برگزارکنندگان اين همايش و کساني که با ارائه مقاله خدمت علمي و ديني کردند، قدرشناسي مي‌کنم و از خداوند مي‌خواهم که توفيق برگزارکنندگان اين کنگره را روز افزون کند.
وي، چهار عنصر بدن، جان، بدنه جامعه اسلامي و حکومت و جان اسلامي را از عناصري عنوان کرد که قرآن در محور سلامت به آن‌ها نظر و توجه داشته و سلامت آن‌ها را تأمين مي‌کند.
آيت الله جوادي آملي قرآن حكيم را مظهر شفا دانست و گفت : اين كتاب آسماني با ارائه برهان عقلي، نشر حكمت و موعظت و جدال احسن امراض فكري را رفع مي كند.
آيت الله جوادي آملي در اين پيام گفت: قرآن با تشريح آثار سوء بزهكاري و گرايش تباه اخلاقي به راهنمايي هاي سودمند مي پردازد و آنها را علاج مي كند.
اين مرجع تقليد در ادامه پيام خود گفت: قرآن خاصيتش اين است که انسانيت انسان را به او تفهيم مي کند تا خود را از مرز حيوان جدا بداند و بعد از آن هم بدن و روح خود را که وجودي ملکوتي است و گاهي که از قفس طبيعت ترک و از بدن فاصله مي‌گيرد را سالم نگه دارد.

حضرت آيت الله جوادي آملي ادامه داد: طب کف دانش‌ها است و بشر دانش‌هاي فراواني دارد که داراي کف، ميانه، سقف و بام است و طب کف تمام دانش‌ها محسوب مي‌شود و حوزه نفوذ طب همين بدن و قطعه قطعه شدن و تشريح و انتقال به سردخانه و بعد از آن به گور است ولي مرغ باغ ملکوتي انسان که قفس طبيعت را مي‌شکند در قلمرو طب است.

وي در ادامه پيام خود گفت: طب کاري با روح ندارد و زماني از يک طبيب پرسيده شود، شخصي مريض است يا نه، با استفاده از وسايل پزشکي به اين سؤال پاسخ مي‌دهد ولي محصول قرآن‌پژوهي طب اين است که در اختيار طب نيست و با بعد جسماني کاري ندارد و کارش با بعد روحاني و جان است.

اين مرجع تقليد افزود: بسياري از مردم يا نمي‌دانند حقيقت انسان را روح او تأمين مي‌کند يا اگر بدانند روح را ابزار و وسيله‌اي در خدمت بدن قرار مي‌دهند و زماني که همه دانش‌ها و سرمايه‌هاي روح در خدمت جسم قرار گيرد، همانند استخدام استاد در حد يک رفتگر است.

وي در بخش ديگري از پيام خود گفت: اگر جسم را در خدمت روح و جان قرار دهيم، آنگاه محصول قرآن‌پژوهي، مدير بودن روح و تحت تدبير قراردادن جسم و دانستن سلامت بدن در آسيب نرساندن به آن مي‌شود و بسياري از بيماري‌هاي ما گوارشي و در اثر پرخوري است و اگر انسان سالم باشد، روح فرصت پيدا مي‌کند تا بيانديشد، در حالي که عواقب و پيامد‌هاي پرخوري، نداشتن فراقت فکر و خردمداري است.

حضرت آيت الله جوادي آملي ادامه داد: اساس کار ما بايد بر اين باشد که بدانيم کسي که ما را آفريد و تفکر سالم را به عنوان يک وديعه الهي به ما داده است و در بخش انديشه و خيال و در بخش انگيزه شهوت و غضب را درون ما گذاشته است، قله تصميم‌گيري را ملک ما قرار نداد، بلکه چراغي را در ما روشن کرد تا هم بخش انديشه و هم انگيزه به آن اتکا کند و انبياي الهي آمدند تا چراغ الهي را روشن نگه دارند.
در اين پيام آمده است: قرآن، شفا را در پرتو ادارك صحيح معارف آسماني و ايمان به تمام ره آورد پيامبران الهي و امتثال به احكام اسلامي مي داند و بيماري را اثر جهل و عدم ادارك درست معالي وحي و فقدان اعتقاد به ره آورد انبيا مي داند.
وي در اين پيام ، قرآن كريم را تنها داروي دردها بلكه شفاي هر گونه بيماري ها دانست و گفت: انسان داراي شئون نظري و عقلي است و جهل مهم ترين مرض عقل نظري مي باشد و ضلالت و گمراهي بدترين بيماري عقل عملي انسان محسوب مي شود.
وي در اين پيام بيان داشت: تدبر در چنين كتابي بهره پاكدلاني است كه درهاي قلوب آنان به صوب و سمت ملكوت گشوده شده است و با قفل گناه بسته نخواهد شد.
آيت الله جوادي آملي، قرآن مجيد را بهترين راه و والاترين هدف دانست و تاكيد كرد : قلمرو ارسال چنين پيام آسماني افكار و قلوب جامعه انساني را نيز از تصرف محرفان و سلطه اهريمنان كژراهه محفوظ خواهد داشت.
در اين پيام آمده است: قرآن حكيم كه مبدا تا منتها از آسيب سهو، نسيان ، بطلان ، جهل ، تحريف و مانند آن معصوم و مصون بوده و خواهد بود و از جهت صيانت از سهو است و مسير چنين پيامي سفيران معصوم و فرشتگان مصون از گزند خطا قرار گرفته اند.


نوشته شده در   دوشنبه 23 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode