ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 آبان 1390     |     کد : 27511

200 باب مسجد پذيراي جشن ازدواج علي(ع) و فاطمه(س)

مشاور شهردار تهران از برپايي مراسم ازدواج اميرالمومنين(ع) و فاطمه(س) در 200 باب مسجد خبر داد.

مشاور شهردار تهران از برپايي مراسم ازدواج اميرالمومنين(ع) و فاطمه(س) در 200 باب مسجد خبر داد.
حجت‌الاسلام و المسلمين ناصحي، مشاور شهردار تهران، اظهار كرد: مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران به مناسبت شهادت جوادالائمه(ع ) و همچنين به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س) در 200 باب مسجد مراسم برگزار مي‌كند.
حجت‌الاسلام ناصحي گفت: امام جواد(ع) نهمين امام معصوم، درياي علم و معرفت و زلال عرفان و پاكي است. شخصيتي كه وجود پر بركتش در تمام ابعاد، جود بخش و مايه بركت‌ها است و ما بايد از ابعاد وجودي و شخصيتي آن امام عزيز بيشترين بهره علمي و عملي را برده و همواره در آن مسير قدم بگذاريم. البته به طور كلي سيره و رفتار امامان معصوم(ع) بهترين الگو، عالي‌ترين مسير و بهترين سرمشق و طريق سعادت و نجات است. بايد از مكتب رفتاري آن بزرگواران سازنده‌ترين درس‌ها را آموخت و در حيات مادي، معنوي و اجتماعي اجرايي كرد.
مشاور شهردار تهران با اشاره به حديثي از امام محمد تقي(ع) درباره تبيين محاسبه نفس و اعمال افزود: امام جواد(ع) مي‌فرمايند "اِعلَم َانَّكَ لَن تَخلُوا مِن عِين ا.. ، فَانظُركَيفَ تَكُون، بدان كه تو هرگز از نگاه خدا دور نيستي، پس مراقب باش كه در چه حال مي باشي" پس لازم است هر روز به محاسبه كردار و اعمالمان نشسته و هر روز از خودمان حسابرسي كنيم.
حجت‌الاسلام ناصحي در ادامه ضمن گراميداشت سالروز ازدواج حضرت علي و حضرت زهرا(س) افزود: به راستي در كجاي عالَم خلقت، از ازل تا ابد همتايي پيدا مي‌شد براي فاطمه (س)، اگر علي (ع) نبود و كدام گل سرسبد آفرينش مي‌توانست همسريِ علي(ع) را بپذيرد، اگر فاطمه(س) نبود. اينك دو خورشيد بي‌همتا و دو گل از بوستان عصمت و طهارت پيوند ازدواج مي‌بندند. ازدواجي كه منشوري است كامل از درس و اخلاق و دانش و بينش براي انسان‌ها تا ابديت بشر و تا نهايت تاريخ.
رئيس ستاد اقامه نماز شهرداري تهران ضمن بيان تأثيرات ازدواج در خانواده و اجتماع اظهار كرد: ازدواج، سنتي آسماني، الهي و ارزشمند است كه مايه آرامش و اطمينان فرد، تحكيم بنيان خانواده و ثبات و پايداري و امنيت اجتماع مي‌شود. سنت حسنه ازدواج و تشكيل نهاد خانواده از نظرساختار شكلي، كوچك اما داراي ماهيتي پراهميت و جايگاهي حساس و مهم است به طوري كه مي‌توان گفت زندگي موفق، در پناه ازدواجي موفق و ازدواج موفق، در گرو عمل به دستورات روشنگرانه اسلام است و در دين مبين اسلام بر اين سنت نيكو چندان تأكيد شده است كه گاه آن را تا حد وجوب رسانده است.
رئيس مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران با اشاره به لزوم ساده زيستي و پرهيز از نگاه مادي و تجمل‌گرايانه به امر مقدس ازدواج ادامه داد: ما بايد از ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) نكات بسيار بياموزيم تا انشاءا.. مراحل ازدواج بر مبناي صحيحي صورت گرفته و بنيان خانواده به صورت مستحكم و اساسي بنا نهاده شود و توجه كنيم كه ساده‌ زيستي در تمام شئون ازدواج و زندگي راه يابد، و گرنه قيد و بندهاي اجتماعي در امر ازدواج كه بيشتر نشأت گرفته از فرهنگ غير اسلامي و يا ساخته و پرداخته ي ذهن‌هاي كوتاه بين مادي است جلوي هر نوع حركت صحيحي را مي‌گيرد و حيات جوان، خانواده و به تبعييت آن سلامت جامعه را به مخاطره انداخته و سپس آن را به سوي اضمحلال و نابودي مي‌كشاند و بر نابساماني‌هاي و مشكلات اجتماعي، اخلاقي مي‌افزايد.
حجت الاسلام ناصحي ضمن در ايام شهادت امام جواد(ع)و همچنين سالروز ازدواج حضرت علي و حضرت زهرا گفت: مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران با هدف اعتلاي مباني ديني و گسترش معارف و ارزش‌هاي اسلامي و تعالي جايگاه و سيره ائمة معصومين اقدامات گسترده و فعاليت‌هاي ويژه‌اي برنامه‌ريزي كرده و در دست اجرا دارد كه خلاصه‌اي از آن عبارتست از: برگزاري مراسم سخنراني، ذكر مصيبت و عزاداري به مناسبت شهادت امام جواد در تمامي مساجدي كه به نام يا القاب آن امام همام مزين شده‌اند. همچنين برگزاري مراسم سخنراني و جشن در بيش از 200 باب مسجد شاخص و محوري شهر تهران به مناسبت سالروز پيوند آسماني حضرت علي(ع) و حضرت زهرا (س) در روز شنبه هفتم آبان‌ماه.
به گفته وي، برگزاري مراسم سخنراني و مداحي در بوستان‌ها و تمامي نمازخانه‌هاي مناطق ، نواحي و سازمان‌ها متبوع شهرداري تهران و تهيه بيش از 10 هزار جلد كتابچه من فاطمه‌ام دخت پيامبر صلي الله عليه و آله و اهدا به مساجد و اماكن مذهبي و تهيه صدها بنر با مضامين معارف اسلامي مربوط به ايام پيش رو و اهداء به مساجد و اماكن مذهبي، فضاسازي سيماي بصري شهر، با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي تبليغي از قبيل تلويزيون‌هاي شهري، بيلبورد، عرشه پل‌ها و نصب بنر در ميادين و خيابان‌هاي اصلي با محوريت آموزه‌هاي ديني آميخته با حكمت‌ها و فرهنگ علوي، از ديگر فعاليت‌هاي اين مركز است.



نوشته شده در   شنبه 7 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode