ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 آبان 1390     |     کد : 27381

سرشماري ضرورت برنامه‌ريزي براي بهره‌مندي از آينده مطلوب است

همزمان با اولين روز از آغاز طرح سرشماري عمومي نفوس و مسکن، حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب، صبح ديروز در اين طرح ملي شرکت کردند.

رهبر معظم انقلاب پس از شركت در هفتمين سرشماري عمومي نفوس و مسكن:
سرشماري ضرورت برنامه‌ريزي براي بهره‌مندي از آينده مطلوب است

همزمان با اولين روز از آغاز طرح سرشماري عمومي نفوس و مسکن، حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب، صبح ديروز در اين طرح ملي شرکت کردند.

رهبر معظم انقلاب در سخناني، با توصيه به آحاد مردم براي همکاري با مأموران آمار در طرح سرشماري عمومي نفوس و مسکن تأکيد کردند: سرشماري يک ضرورت براي کشور و برنامه ريزي صحيح به منظور بهره‌مندي از آينده‌اي منطقي، معقول و مطلوب است.

حضرت آيت الله ‌العظمي خامنه‌اي آمار را ستون فقرات برنامه ريزي در عرصه‌هاي مختلف دانستند و با اشاره به نقش مردم در سرشماري افزودند: از مردم عزيز کشورمان درخواست مي‌شود تا ضمن همکاري کامل با مأموران سرشماري، به سؤال‌هاي آنان با دقت و حوصله، پاسخ صحيح دهند.

ايشان دستگاه‌هاي مختلف را نيز به همکاري با مرکز آمار ايران براي طرح سرشماري عمومي نفوس و مسکن فراخواندند و خاطرنشان کردند: مرکز آمار نيز بايد در کار سرشماري، وظيفه خود را دقيق، علمي، مبتني بر واقعيات و بي طرفانه انجام دهد.

رهبر معظم انقلاب با تأکيد بر اين که هيچ انگيزه سياسي و غيرسياسي نبايد در پردازش داده‌هاي سرشماري تأثيرگذار باشد، خطاب به مديران مرکز آمار افزودند: شما بايد عملاً نشان دهيد که در پردازش اطلاعات و داده‌ها کاملاً بي‌طرف و تابع واقعيات هستيد تا دستگاه‌هاي مختلف هم به نتايج کار و آمارهايي که ارائه مي‌شود، اعتماد کامل کنند.

حضرت آيت الله ‌العظمي خامنه‌اي دستگاه‌هاي مختلف کشور را هم به پرهيز از شتابزدگي در ارائه آمار توصيه و خاطرنشان کردند: آمارهاي رسمي بايد از طريق دستگاه مسئول که مرکز آمار ايران است، اعلام شود و سپس دستگاه‌ها براساس آن آمارها اطلاع‌رساني يا برنامه‌ريزي کنند.

ايشان همچنين مأموران سرشماري را به برخورد همراه با حوصله کامل و اخلاق اسلامي با مردم، توصيه کردند.

در اين ديدار، عادل آذر رئيس مرکز آمار ايران، ضمن ارائه گزارشي از طرح سرشماري عمومي نفوس و مسکن، گفت: اين سرشماري تا 22 آبان ادامه خواهد داشت و براي 21 ميليون خانوار فرم سرشماري در نظر گرفته شده است.

وي با اشاره به تجهيزات پيشرفته‌اي که براي پردازش داده‌هاي اين سرشماري به کار گرفته خواهد شد، افزود: سؤال‌هاي فرم‌هاي سرشماري به گونه‌اي طراحي شده است که ضمن ارزيابي اطلاعات مربوط به جمعيت، ارزيابي دقيقي از نحوه اجرا و تأثير برنامه‌هاي دولت در بخش‌هاي مختلف کشور به دست آيد.



نوشته شده در   چهارشنبه 4 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode