ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 مهر 1390     |     کد : 26994

تحزب با وحدت جامعه منافات ندارد

رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهيان استان كرمانشاه: تحزب با وحدت جامعه منافات ندارد...

رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهيان استان كرمانشاه: تحزب با وحدت جامعه منافات ندارد
حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب در پنجمين روز سفر به استان كرمانشاه، در جمع پرشور هزاران نفر از استادان، دانشجويان و دانشگاهيان، با بيان مستدل و تشريح دلايل جواني ذاتي و طراوت هميشگي اهداف و آرمان‌هاي نظام اسلامي، انعطاف در مهندسي نظام و «تغيير به‌هنگام» در ساز و كارها و سياست‌هاي تحقق اين آرمان‌ها را از ظرفيت‌هاي نظام اسلامي برشمردند و با اشاره به مقاصد پشت پرده سناريوي آمريكا از جنجال و تهمت‌هاي اخير تروريستي به جمهوري اسلامي، به دشمنان ملت ايران هشدار دادند، هر گونه توطئه و حركت مخرب و مزاحم با مقابله قاطع و پشيمان‌كننده جمهوري اسلامي روبرو خواهد شد.

رهبرمعظم انقلاب با ابراز خرسندي فراوان از حضور در جمع پرشكوه، پرمغز و بسيار دلنشين دانشگاهيان استان كرمانشاه، حضور در جمع پرطراوت جوانان را باعث نشاط و روحيه مضاعف مسئولان دانستند و افزودند: نقش جوانان در گذشته و حال و آينده كشور، نقش بسيار برجسته‌اي است بنابراين ديدار با جوانان دانشجو و تحصيلكرده از اين لحاظ نيز، اهميتي خاص دارد.

ايشان، امروز را روز مجاهدت، ايستادگي و بصيرت خواندند و با اشاره به بيداري اسلامي و كشمكش‌هاي آشكار و پنهان و گرايش‌هاي مختلفي كه بر سر نظام‌هاي جايگزين در مصر، تونس و ديگر كشورهاي منطقه بوجود آمده است، افزودند: در اين دوران حساسِ شكل‌گيري نظام‌هاي نو در منطقه، اوضاع كلي نظام جمهوري اسلامي، يكي از عوامل تاثيرگذاري است كه مي‌تواند در حال و آينده منطقه، نقش مهمي ايفا كند بنابراين بازخواني و تأمل در شاكله كلي نظام اسلامي، اهميت مضاعفي يافته است.



واقع بيني و حركت آگاهانه

ايشان اين بازخواني را از زاويه ضرورت واقع‌بيني و حركت آگاهانه نظام نيز مهم دانستند و افزودند: حركت‌هايي كه بي‌اعتنا به واقعيات و بدون توجه به افق‌هاي دوردست صورت مي‌گيرد، غالباً به گمراهي و اشتباه مي‌انجامد، بنابراين بايد از اين زاويه نيز مسير طي شده و وضع فعلي را بازنگري كنيم.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با طرح چند سوال اساسي، اهميت اين بحث را براي استادان و دانشجويان استان كرمانشاه، مورد تأكيد بيشتر قرار دادند: مسئله پيري و جواني نظام اسلامي چگونه قابل تحليل است؟ آيا نظام، روزي پير و از كار افتاده خواهد شد؟ آيا راهي براي جلوگيري از اين فرسودگي وجود دارد؟ و آيا اگر اين وضع پيش آمد راه علاجي وجود خواهد داشت؟

رهبرمعظم انقلاب با توصيه به اصحاب فكر و فضيلت به ويژه در دانشگاه و حوزه و مراكز تصميم‌گيري و تصميم‌سازي براي تأمل و تفكر درباره سؤالات مطرح شده، به ترسيم زنجيره‌اي منطقي از مراحل شكل‌گيري، حركت و استمرار نظام اسلامي پرداختند.

ايشان خاطرنشان كردند: انقلاب اسلامي يعني جنبشي كه حكومت فاسد ستم‌شاهي را سرنگون و زمينه را براي تشكيل نظام فراهم كرد، نظام اسلامي يعني هويت و شاكله كلي كه مردم براي كشور انتخاب كردند، تشكيل دولت اسلامي به معناي استقرار مجموعه دستگاه‌هاي مديريتي و نظام‌هاي اداره كشور، تشكيل جامعه اسلامي و سپس تشكيل امت اسلامي، حلقه‌هاي مختلف زنجيره‌اي هستند كه راه گذشته، حال و آينده را مشخص مي‌سازد.

رهبرمعظم انقلاب با اشاره به شكل‌گيري سه حلقه اول اين زنجيره، مرحله چهارم يعني تشكيل جامعه اسلامي را هدفي مياني اما بسيار مهم و والا دانستند و سخنان مهم خود را در اين زمينه متمركز كردند.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي در تعريفي كلان از جامعه اسلامي افزودند: جامعه اسلامي، جامعه‌اي است كه آرمان‌ها و اهداف و آرزوهاي بزرگ اسلام براي بشر، در آن تحقق مي‌يابد.

ايشان در تشريح عيني اين جامعه خاطرنشان كردند: برخورداري از عدالت و آزادي، نقش‌آفريني مؤثر مردم در اداره كشور و تعيين سرنوشت خويش، برخورداري از عزت و استغناي ملي، رفاه عمومي و از بين رفتن فقر و گرسنگي، بهره‌مندي از پيشرفت‌هاي همه جانبه علمي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي و دوري از سكون و توقف و پيشروي دائم از خصوصيات بارز جامعه اسلامي است كه ملت ايران و نظام اسلامي به سمت تحقق آن حركت مي‌كنند.

ايشان در همين زمينه افزودند: البته هدف نهايي جامعه اسلامي، رسيدن انسان‌ها به كمال «معنوي و عبوديت و معرفت» پروردگار است كه چنين جامعه‌اي، خود زمينه تشكيل امت اسلامي خواهد شد.



ويژگي‌هاي جامعه اسلامي

رهبرمعظم انقلاب براي پرهيز از هر گونه برداشت مشترك ميان مفاهيم و ويژگي‌هاي جامعه اسلامي با مفاهيم غربي، به مرزبندي صريح و روشن اين مفاهيم پرداختند و با ذكر چند مثال تاكيد كردند: مفاهيمي همچون عدالت، آزادي، تكريم انسان و ديگر ويژگي‌هاي جامعه اسلامي، فقط در معناي عميق اسلامي، مورد نظر است و با مفاهيم مشابه در غرب كاملاً متفاوت است.

ايشان، برداشت غربي از مفاهيم جامعه اسلامي را از جمله مشكلات سال‌هاي دور و نزديك دانستند و افزودند: در ارزش گذاري اين مفاهيم، از هيچ زاويه اي، نبايد تابع و پيرو راه منحرف غرب شد بلكه براي درك معناي حقيقي اين واژه‌ها، بايد از منطق اسلام و قرآن بهره گرفت.

رهبرمعظم انقلاب در همين زمينه خاطرنشان كردند: البته غربي‌ها حتي به معاني غربي اين واژه‌ها نيز پايبند نيستند و همانگونه كه در افغانستان، عراق، ليبي و ديگر كشورها نشان داده‌اند، زير تابلوهايي نظير دمكراسي، مبارزه با سلاح اتمي و مقابله با تروريسم، اهدافي شيطاني همچون كنترل مناطق مهم اقتصادي و سوق الجيشي جهان، تسلط بر منابع و ذخائر ملت‌ها، حمايت از رژيم صهيونيستي و تكميل زنجيره استكباري خود را دنبال مي‌كنند و ما، با استناد به همين واقعيات، قاطعانه مي‌گوييم كه دمكراسي رايج در غرب، عمدتا دروغين و پوشالي است.

ايشان پس از تبيين جامعه اسلامي و آرمان‌هايي كه پروردگار براي چنين جامعه‌اي هدف گذاري كرده است، اين سوال را مطرح كردند كه آيا جامعه برخوردار از چنين آرمان‌ها و ويژگي‌ها، هرگز پير و كهنه خواهد شد؟

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي در پاسخ به اين سوال به فطري بودن آرمان‌هايي نظير عدالت طلبي، آزاديخواهي، و كمال جويي اشاره و تاكيد كردند: اين آرمان‌ها فطري و خدايي هستند به همين علت ذاتا «كهنه شونده» نيستند و هيچگاه از طراوت و تازگي نمي‌افتند، بنابراين جامعه‌اي نيز كه به دنبال اين اهداف والا حركت كند، هيچگاه دچار كهنگي و فرسودگي نمي‌شود.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، سپس با تفكيك آرمان‌ها از ساز و كار دستيابي به آرمان‌ها، به تبيين اين واقعيت پرداختند كه با توجه به دگرگوني اوضاع و شرايط، ممكن است مهندسي، ساز و كارها، سياست‌ها و نظام‌هايي كه براي ايجاد جامعه اسلامي، پيش بيني شده است،كهنه شود و كارآيي خود را از دست بدهد كه در اين صورت، تغيير و نو كردن آنها، هيچگونه ايرادي ندارد.

رهبرمعظم انقلاب اسلامي در تبيين بيشتر اين نكته يعني احتمال تغيير ساز و كارهاي رسيدن به آرمان‌ها، به ذكر چند مثال از جمله سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي پرداختند و خاطرنشان كردند: در قانون اساسي، هدف از تقسيم بندي فعاليت بخش‌هاي مختلف اقتصادي، شكوفايي اقتصادي كشور اعلام شده است و هنگامي كه اين هدف با ساز و كار گذشته، محقق نشد سياست‌هاي اصل 44 تبيين شد.

ايشان دستور امام راحل براي حذف پست نخست‌وزيري از ساختار قوه مجريه را يكي ديگر از موارد تغيير ساز و كار و مهندسي كلي نظام براي تحقق آرمان‌ها برشمردند و افزودند: در شرايط فعلي نظام سياسي كشور، رياستي است و رئيس‌جمهوري با انتخاب مستقيم مردم برگزيده مي‌شود كه شيوه خوب و موثري است، اما اگر روزي در آينده احتمالا دور، احساس شود كه نظام پارلماني براي انتخاب مسئولان قوه مجريه بهتر است، هيچ اشكالي در تغيير ساز و كار فعلي وجود ندارد.

رهبرمعظم انقلاب درباره ظرفيت منعطف نظام براي نوسازي ساز و كارهاي پيش بيني شده تأكيد كردند: البته هر گونه تغيير و نوسازي و بازسازي در سياست‌ها، خطوط و مهندسي نظام بايد متكي بر اصول اسلامي و برگرفته از آنها باشد ضمن اينكه در قانون اساسي هم تدابير لازم در اين زمينه پيش بيني شده است.

رهبر معظم انقلاب در جمع بندي اين بخش از سخنانشان خاطرنشان كردند: نظام اسلامي هم ثبات دارد و هم تغيير. ثبات در حركت مستمر و بدون تذبذب و انحراف در مسير تحقق آرمان‌ها و انعطاف و تغيير در ساز و كارها، خطوط و شكل حركت.



نوسازي نظام

ايشان تاكيد كردند: نوسازي نظام، به هيچ وجه به معناي تجديد نظر در آرمان‌ها نيست بلكه به معناي تغيير در سياست‌ها و نظام‌ها و تدابير است كه اين مسئله مي‌تواند مانع از تحجر نيز بشود و با تكيه بر آرمان‌هاي هميشه جوان و نو نظام اسلامي را، هميشه جوان، شاداب، بالنده و پيش رونده نگه دارد.

رهبر معظم انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان به تبيين مفهوم حقيقي ولايت فقيه و رهبري در نظام اسلامي پرداختند و با اشاره به تعريف ولايت فقيه از ديدگاه امام راحل افزودند: از ديد امام(ره)، ولايت فقيه يعني مديريت زنده، بالنده و پيش رونده كه البته امام بزرگوار ما، خود مظهر تام و تمام اين مفهوم بود.

ايشان با اشاره به مغالطه عده‌اي در تعبير حضرت امام(ره) مبني بر ولايت مطلقه فقيه، خاطرنشان كردند: آنها سعي كردند نظر امام(ره) را به معناي بي اعتنايي ولايت فقيه به قوانين تفسير كنند اما امام بزرگوار ملت، ضمن تأكيد بر ولايت مطلقه فقيه، خود بيشتر از همه به رعايت قوانين، اصول، مباني و جزييات احكام شرعي مقيد بود.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي در تبيين شرايط حساس و دقيق ولايت فقيه از ديدگاه امام(ره) افزودند: اگر اين شرايط از بين برود، رهبري، حتي اگر كسي او را عزل نكند، خود به‌خود عزل مي‌شود و اين مسئله، نشان دهنده اهميت فراوان اين موضوع است.

ايشان، رهبري را يك مديريت كلان ارزشي خواندند كه با مديريت اجرايي و مسئوليت مستقيم سه قوه متفاوت است و ضمن نظارت بر فعاليت‌هاي مسئولان، از حركت كلي نظام مراقبت مي‌كند و اجازه نمي‌دهد كه آنها به هر دليل، نظام اسلامي را به انعطافي غير لازم و غير جايز وادار كنند.

معظم‌له با اشاره به سخنان برخي در مورد اينكه فلان مسئله بدون نظر رهبري تصميم گيري نمي‌شود، افزودند: مسئولان قوه مجريه، نمايندگان مجلس و مسئولان قوه قضاييه، با اختيارات كامل و قانوني، وظايف خود را انجام مي‌دهند و ممكن است تصميماتي بگيرندكه رهبري با آن مخالف باشد اما رهبري نه حق دارد نه مي‌تواند و نه قادر است كه در اين مسائل دخالت كند مگر در جايي‌كه اتخاذ سياستي، به كج شدن راه انقلاب منجر مي‌شود كه طبعا در اين هنگام به مسئوليت‌هاي خود عمل خواهد كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، در تعبير ديگري از رهبري نظام، افزودند: در تصميمات و عمل رهبري، عقلانيت بايد در خدمت به اصول و واقع بيني بايد در خدمت آرمان گرايي قرار گيرد.

ايشان مراقبت رهبري در مسئله هسته‌اي در دوره‌اي كه نزديك بود به تعطيلي فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران منجر شود و نيز مراقبت در بحث رابطه با آمريكا را از جمله مواردي خواندند كه رهبري، بر اساس وظايف خود، از ايجاد انحراف در حركت كلي نظام جلوگيري كرده است.

ايشان در بخش ديگري از سخنانشان در نگاهي اجمالي به بحث تحزب خاطرنشان كردند: ما با تحزب مطلقا مخالفتي نداريم و معتقديم تحزب با وحدت جامعه منافاتي ندارد به شرط آنكه با نگاه درست ايجاد شود.

رهبر معظم انقلاب افزودند: اگر حزبي براي كانال كشي و كادرسازي و هدايت فكري جامعه در زمينه‌هاي سياسي، ديني، عقيدتي و ديگر عرصه‌ها بوجود ‌آيد و قصد خود را در دست گرفتن قدرت قرار ندهد، كاري خوب و مورد تأييد است كه البته اينگونه احزاب، اگر در رقابت‌هاي سياسي هم وارد شوند، به طور طبيعي برنده مي‌شوند.



نفي احزاب قدرت طلب

ايشان در نفي احزاب قدرت طلب افزودند: برخي احزاب مانند احزاب كنوني غرب در واقع باشگاه‌هايي براي كسب قدرت هستند و سعي مي‌كنند از هر طريق از جمله زد و بند سياسي به قدرت برسند كه ما اينگونه تحزب را تأييد نمي‌كنيم .

رهبرمعظم انقلاب اسلامي در بخش پاياني سخنانشان به سناريوي جنجالي اخير آمريكا در زدن اتهام تروريستي به جمهوري اسلامي ايران اشاره كردند و با اشاره به رصد دقيق و مراقبت كامل نظام اسلامي از مقاصد پشت پرده اين سناريوي آمريكايي، به سردمداران واشنگتن هشدار دادند جمهوري اسلامي با هرگونه توطئه و حركت مخرب و مزاحم، با همه توان مقابله خواهد كرد.

حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي يكي از اهداف احتمالي آمريكا از جار و جنجال اخير را تحت‌الشعاع قرار دادن جنبش وال‌استريت خواندند و افزودند: مردم حداقل 80 كشور از اين حركت رو به گسترش حمايت كرده‌اند و اين، براي مقامات آمريكايي خيلي تلخ و دشوار است.

ايشان، تلاش دولت آمريكا را براي سركوب مردم مورد اشاره قرار دادند و افزودند: ممكن است آنها با پليس و ارتش اين حركت را سركوب كنند، اما از بين نمي‌رود و همچون آتش زير خاكستر باقي مي‌ماند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامي با اشاره به تسلط شبكه خبيث صهيونيستي بر مقامات آمريكا و اروپا به دولتمردان غربي هشدار دادند: روزي كه ملت‌هاي شما علت واقعي بدبختي و مشكلات خود يعني حقارت شما در برابر صهيونيست‌ها را درك كنند، يقيناً شعله‌هاي خشم آنان، نظام سرمايه داري استكبار را به آتش مي‌كشد و به خاكستر تبديل مي‌كند.

ايشان به مقامات غربي خاطرنشان كردند: شما به مردم خود پشت كرده‌ايد و نزد اكثريت آنها منفوريد، اما در جمهوري اسلامي اوضاع برعكس شماست و اجتماعات عظيم مردم نشان دهنده عزم راسخ ملت و پايداري آنها در مقابله هرگونه توطئه است.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با اشاره به باج ندادن جمهوري اسلامي در 32 سال اخير در مقابل هر گونه فشار و توطئه، تأكيد كردند: همه ملت ما، در صحنه‌اند، ما همه جزو ملت و سرباز نظام و اسلام هستيم و اين پيكره يكپارچه متحد و مستحكم در مقابل هر طرح و اقدام شيطاني مي‌ايستد و كوچكترين باجي نمي‌دهد.

رهبرمعظم انقلاب اسلامي بار ديگر تأكيد كردند: اگر مسئولان آمريكايي در برخي خيالات بسر مي‌برند، بدانند كه هر حركت ناشايست چه سياسي و چه امنيتي با برخورد قاطع ملت ايران روبرو خواهد شد.

ايشان، در پايان سخنانشان دشمني خبيث‌ترين شياطين جهان را با ملت ايران و جمهوري اسلامي، نشان دهنده وعده‌هاي صادق پرودگار دانستند و تأكيد كردند: به فرموده قرآن كريم، اين خباثت‌ها تنها بر «ايمان ما و ملت ما» مي‌افزايد و نصرت و ياري الهي و پيروزي ملت ايران را بر همه توطئه گران، براي مردم ما اثبات مي‌كند.

در آغاز اين ديدار شماري از استادان و دانشجويان به نمايندگي از جامعه دانشگاهي استان كرمانشاه ديدگاه‌هاي دانشگاهيان استان را درباره مسائل مختلف بيان كردند.

دكتر محمدمهدي خدايي رئيس دانشگاه رازي كرمانشاه، ضمن خير مقدم اعلام كرد دانشگاهيان استان كرمانشاه، با همان ايمان و پايداري پدران و مادرانشان در دفاع مقدس، در شرايط حساس منطقه و جهان، همه تلاش خود را براي پيشرفت علمي كشور به‌كار مي‌گيرند.

عليرضا احمدي دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه، يكپارچه كردن تحقيقات دانشگاهي را ضروري خواند و پيشنهاد ايجاد مركز بين المللي حجامت را در سطوح پيشرفته علمي مطرح كرد.

سارا نژادي دانشجوي پزشكي و عضو بسيج دانشجويي، با انتقاد از سستي برخي مسئولان دانشگاه‌ها در راه‌اندازي كرسي‌هاي آزاد انديشي، پرهيز بعضي مسئولان از كارهاي سطحي و مقطعي فرهنگي را خواستار شد و تأكيد كرد جديت كامل در برخورد با فساد بانكي اخير خواست اساسي مردم مؤمن و انقلابي است.

سجاد محمدي دانشجوي رشته برق و نفر اول ليگ روبات‌هاي انسان نما، با اشاره به موفقيت‌هاي ملي و جهاني دانشجويان استان كرمانشاه، پيشنهاد كرد مركز پژوهشي انرژي‌هاي نو در استان ايجاد شود.

فردين نعلي دانشجوي دكتراي شيمي آلي، با تاكيد بر توزيع عادلانه امكانات دانشگاهي در سطح كشور، تلاش مضاعف براي استفاده بيشتر و بومي سازي فناوري‌هاي نوين را، محور اصلي فعاليت‌هاي دانشگاه‌هاي كرمانشاه در سال جهاد اقتصادي اعلام كرد.

محمد امين احمدپور دانشجوي رشته ادبيات و نفر اول مسابقات قرآني استان، تكيه بر منابع درسي غربي، جزوه سالاري، مسائل مديريتي، كم توجهي به ميراث غني فرهنگ اسلامي ملي، كمبود سعه صدر و نبود معيارهاي دقيق علمي را از جمله مشكلات علوم انساني دانست.

حسين اميري طلب، دانشجوي روانشناسي و دبير جامعه اسلامي دانشگاه رازي نيز با اشاره به اعتراض رو به گسترش ملت‌هاي غربي به نظام سرمايه داري بر هوشياري دانشجويان در مقابله با توطئه و فتنه تأكيد كرد و خواستار تلاش بيشتر صدا و سيما در استفاده از منابع و ذخاير انساني سراسر كشور شد.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در گيلانغرب با خانواده‌هاي شهيدان شيرودي، كشوري، موحد دانش و پيچك و شيرزن گيلانغربي خانم فرنگيس حيدر پور ديدار كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب در چهارمين روز از سفر به كرمانشاه، به شهرستان گيلانغرب عزيمت كردند و پيش از ورود به جايگاه سخنراني در ورزشگاه شهداي اين شهر، باخانواده شهيدان شيرودي، كشوري، موحددانش و پيچك، و شيرزن گيلانغربي خانم فرنگيس حيدرپور ديدار كردند.



اعزام 2 هيأت به جوانرود و دالاهو

در پنجمين روز از سفر رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه (ديروز) دو هيأت از سوي معظم‌له به شهرستان‌هاي جوانرود و دالاهو اعزام شدند.

به گزارش ايرنا، سرپرستي اين هيأتها را حجت‌الاسلام احمد مروي و رحيميان بر عهده دارند.

اعضاي اين هيأت‌ها در بدو ورود بر مزار شهداي شهرستان‌هاي جوانرود و دالاهو حضور يافتند و به شهداي انقلاب و جنگ تحميلي اداي احترام كردند.



ارتباط قلبي مردم با رهبري

نماينده اعزامي مقام معظم رهبري به شهرستان جوانرود گفت:‌به دليل ارتباط قلبي و معنوي مردم باولي امر مسلمين جهان، دشمنان نظام و ولايت همواره ناكام بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمين احمد مروي در نشست شوراي اداري اين شهرستان، با بيان اين‌كه ضربه‌زدن به نظام و انقلاب و ايجاد فاصله ميان مردم و رهبري همواره از برنامه‌هاي معاندين و دشمنان بوده است، افزود: خوشبختانه در سايه روابط مستقيم و عاطفي ميان مردم و رهبرشان، هرگز دشمنان به اهداف شوم خود نخواهند رسيد.

نماينده مقام معظم رهبري در ادامه سفر خود به شهرستان جوانرود، عصر ديروز وارد بخش كلاشي از توابع اين شهرستان شد و به نمايندگي از رهبر معظم انقلاب با مردم اين بخش ديدار كرد.



تاكيد بر تكريم خانواده شهدا

نماينده اعزامي رهبر معظم انقلاب در اجتماع هزاران نفر از مردم شهرستان هرسين، خانواده‌هاي شهدا را چشم و چراغ كشور دانست و تكريم و احترام به آنها را وظيفه همه بيان كرد.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد رضا تقوي كه براي بررسي مسايل و مشكلات هرسين به اين شهر عزيمت كرده بود، سلام رهبر معظم انقلاب اسلامي را با مردم اين شهرستان ابلاغ كرد.

نماينده اعزامي رهبر معظم انقلاب همچنين به بخش بيستون رفت و از نزديك با مردم اين منطقه ديدار كرد..

حجت‌الاسلام والمسلمين تقوي در پايان با شركت در جلسه شوراي اداري هرسين مسايل و مشكلات موجود را با حضور فرماندار، امام جمعه و ديگر مديران اين شهرستان مورد بررسي قرار داد.



تقدير رئيس‌جمهوري از مردم كرمانشاه به دليل استقبال باشكوه از رهبر معظم انقلاب

رئيس‌جمهوري از مردم استان كرمانشاه به دليل استقبال باشكوه از رهبر معظم انقلاب اسلامي تشكر كرد و گفت: مردم كرمانشاه با استقبال پرشور خود، تمدن، تاريخ، فرهنگ و غيرت خود را در دفاع از آرمان‌هاي الهي به نمايش گذاشتند.

به گزارش ايرنا، محمود احمدي‌نژاد ديروز در نشست مشترك اعضاي هيات دولت با مجلس دانش آموزي افزود: مردم كرمانشاه باشكوه آمدند و صحنه‌هاي پرشور عشق، ايمان و اميد در اين استقبال شكل گرفت كه صميمانه از مردم اين استان به خاطر هوشمندي و هوشياري مايوس كردن دشمنان و دادن روح اميد به ملت‌ها تشكر مي‌كنم.

رئيس‌جمهوري، مردم كرمانشاه را انسان‌هايي مومن، فرهنگ ساز و تمدن آفرين توصيف كرد و گفت: مردم كرمانشاه در طول تاريخ پشتوانه مستحكم فرهنگ ناب و ارزش‌هاي الهي بودند.

وي اظهار داشت: مردم كرمانشاه در دوران دفاع مقدس، افتخار آميزترين مقاومت را شكل دادند، سد راه دشمن شدند و دشمن را از تسلط بر خاك ايران مايوس كردند.

احمدي نژاد همچنين با تشكر از رئيس سازمان صدا و سيما اظهار داشت: انصافا صدا و سيما صحنه‌هاي رابطه‌هاي صميمانه مردم و رهبري و عظمت و قدرت مردمي را به خوبي به تصوير كشيد كه از آنان تشكر مي‌كنم.

نشست مشترك اعضاي هيات دولت با مجلس دانش آموزي 10 مصوبه در پي داشت.



نوشته شده در   سه شنبه 26 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode