ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 مهر 1390     |     کد : 26509

دولت خريد كالاي خارجي مشابه توليد داخل را ممنوع كرد

رئيس‌جمهوري با بيان اينكه مردم استان همدان به بهانه حضور دولت در جمع خود به ميدان آمدند، افزود: حضور هوشمندانه مردم در صحنه، معادلات را به نفع ملت ايران و انقلاب اسلامي رقم خواهد زد.

با تصويب هيأت دولت در راستاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب
دولت خريد كالاي خارجي مشابه توليد داخل را ممنوع كرد 

رئيس‌جمهوري با بيان اينكه مردم استان همدان به بهانه حضور دولت در جمع خود به ميدان آمدند، افزود: حضور هوشمندانه مردم در صحنه، معادلات را به نفع ملت ايران و انقلاب اسلامي رقم خواهد زد.

دكتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه پنجشنبه در جلسه هيأت دولت ويژه چهارمين سفر استاني كه در استان همدان برگزار شد و بيش از چهار ساعت به طول انجاميد، گفت: مردم استان همدان با حضور خود عظمت، پاكي و عزت را به صحنه آوردند.

رئيس‌جمهوري با بيان اينكه حضور مردم ذهن‌ها و انديشه‌ها را اصلاح مي‌كند، افزود: وقتي رودخانه‌اي به نام مردم جاري مي‌شود، روحيه‌ها افزايش مي‌يابد و مشكلات و موانع برطرف خواهد شد.

رئيس‌جمهوري با قدرداني ويژه از مردم هوشمند همدان، گفت: از همه قشرهاي مردم از جمله علما و روحانيون، دانشگاهيان، صنعتگران، هنرمندان، ورزشكاران و جوانان در استقبال از خادمان ملت در دولت قدرداني مي‌كنم.

دكتر احمدي‌نژاد همچنين از رسانه‌ها بويژه رسانه ملي كه عظمت حضور مردم را به تصوير كشيدند، تشكر كرد.

در چهارمين جلسه استاني هيأت دولت ويژه همدان مصوبات نيمه تمام و داراي موانع براي اجرا كه مربوط به سه سفر استاني گذشته بود مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تصميمات مهم و راه گشايي براي تحقق مصوبات پيشين هيأت دولت گرفته شد.

پيش از سخنان رئيس‌جمهوري، آيت‌الله غياث‌الدين طه محمدي نماينده ولي فقيه در استان همدان از توجه ويژه دولت به زندگي مادي و معنوي مردم قدرداني كرد و اظهار داشت: اعضاي دولت خدمتگزاران صديق به انقلاب و ملت هستند كه اهتمام و احساس مسئوليت نسبت به زندگي مردم دارند.

نماينده ولي فقيه در استان همدان با اشاره به توجه ويژه دولت به فرهنگ و حوزه‌هاي علميه، گفت: امروز رئيس‌جمهوري كشور، فردي انقلابي مومن و فرهنگ دوست است.

همچنين نمايندگان مردم استان همدان در مجلس شوراي اسلامي در سخنان جداگانه از خدمت صادقانه و مجدانه رئيس‌جمهوري و هيأت دولت به مردم استان همدان قدرداني كردند.



در جمع روحانيون

رئيس‌جمهوري تشكيل حكومت جهاني را گام نخست براي شكوفايي انسان دانست و گفت: امروز مهمترين ماموريت و مسئوليت علما و روحانيون معرفي و تبيين نظم نوين جهاني براي ملت‌ها است.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در آخرين برنامه از اولين روز سفر چهارم هيأت دولت به استان همدان در ديداري صميمي با علما، روحانيون و طلاب اين استان با تاكيد بر اينكه امروز جهان در آستانه تحولات بزرگ است، افزود: هيچ مسلماني نمي‌تواند نسبت به آينده جهان بي‌تفاوت باشد، زيرا اسلام به عنوان دين كامل محدود به جغرافياي خاصي نيست.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه حقيقت اسلام فقط در مقياس جهاني مي‌تواند پياده‌سازي‌ شود، افزود: جهاني بودن انسان و تاثيرپذيري جوامع از همديگر از جمله دلايل مهم براي توجيه جهاني بودن حقيقت انسان است.

رئيس‌جمهوري، آموزه‌هاي اسلام ناب را داراي ظرفيت‌هاي جهاني برشمرد و تاكيد كرد: نظم امروز جهان كه بر آمده از انديشه طاغوتي است در حال فروپاشي است به همين دليل بايد درباره نظم جايگزين جهان برنامه ارائه كرد.

دكتر احمدي‌نژاد گفت: امروز بايد طرح حكومت جهاني به عنوان مهمترين مسئوليت و مأموريت ما به جهان ارائه شود.

رئيس‌جمهوري افزود: اگر حقيقت امام و انسان كامل به ملت‌ها عرضه شود، مورد استقبال همه ملت‌ها قرار مي‌گيرد زيرا مبتني بر فطرت انسان‌هاست و امروز اين حقيقت در بيداري ملت‌ها كاملاً مشهود است.

وي با تاكيد بر اينكه حاكميت جهاني انسان كامل محور همه بشريت است، گفت: دروازه علم، كمال و شكوفايي فقط در مسير و خط امامت و ولايت است و جمهوري اسلامي ايران با هدف معرفي مسير و حكومت انسان كامل ايجاد شده است.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز جهان تشنه انديشه متعالي است و حاكميت انسان كامل است، يادآور شد: بايد به سرعت اين انديشه را براي همه ملت‌هاي جهان تبيين و تشريح كرد.

رئيس قوه مجريه با تاكيد بر لزوم تلاش در معرفي نظم نوين جهاني بر پايه عدالتخواهي و حق‌طلبي تصريح كرد: بايد طاغوت‌ها را تحت فشار قرار داد و به فضل الهي از اريكه قدرت پايين كشيد.

پيش از سخنان رئيس‌جمهوري، آيت‌الله غياث‌الدين طه‌محمدي نماينده ولي فقيه در استان و نماينده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه دكتر احمدي‌نژاد خدمتگزار صديق ولايت و ملت است، تاكيد كرد: هيچ دولتي به اندازه دولت‌هاي نهم و دهم به مسايل حوزه‌ها، طلاب و روحانيون توجه نكرده و دولت امروز طرفدار دين است. ‏



ريشه‌كني بيكاري

محمود احمدي‌نژاد در ادامه دومين روز از چهارمين سفر استاني هيأت دولت به استان همدان در اجتماع باشكوه مردم تويسركان گفت: بايد همه دست بدست هم دهيم تا در يك حركت انقلابي بيكاري را از كشور ريشه كن و براي همه جوانان شغل مناسب ايجاد كنيم و اگر تلاش خود را به كار گيريم، در كمتر از سه سال كشور حتي يك نفر بيكار هم نخواهد داشت.



فلسفه ولايت، محبت است

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اهميت محبت و دوست داشتن انسان‌ها گفت: در طول تاريخ مشكلاتي كه وجود داشته از ناحيه انسان‌هايي بوده كه دل‌هاي آنان خالي از محبت نسبت به ديگران بوده است و وقتي قلبي خالي از محبت مي‌شود كينه و دشمني جاي آن را مي‌گيرد.

وي افزود: فلسفه ولايت، محبت بوده و رابطه بين ولايت و مردم از جنس محبت است، به همين دليل، ‌اثر ولايت ماندگار و انسان ساز است.

رئيس‌جمهوري تاكيد كرد: تويسركان بايد از بن‌بست خارج شود و من به شما مردم اين شهر قول مي‌دهم در جلسه استاني هيأت دولت تصميم‌هايي را بگيريم كه اين هدف محقق شود.

بيداري انساني برگرفته از انقلاب ايران است

اسدآباد ـ خبرنگار اطلاعات: رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت: بيداري انساني كه در سراسر جهان از جمله در آمريكا، اروپا، آسيا و آفريقا اتفاق افتاده است، برگرفته از انقلاب عظيم اسلامي مردم ايران است.

محمود احمدي‌نژاد در ادامه دومين روز از چهارمين سفر استاني هيأت دولت به استان همدان در جمع مردم اسدآباد تاكيد كرد: همه انسان‌ها در سراسر جهان بيدار شده‌اند و طالب عدالت، آزادي و آزادگي هستند و همه اينها شعارهاي انقلاب عظيم مردم ايران است.

وي در بخش ديگري از اظهارات خود خطاب به دولتمردان آمريكايي گفت: گوش وچشم خود را باز كنيد. امروز شرايط جهان عوض شده است و ديگر نمي‌توان مانند گذشته ملت‌ها را چپاول و غارت كرد.

وي افزود: همين مردم اسدآباد و جوانان غيور اين شهرستان به شما دولتمردان آمريكايي توصيه مي‌كنند كه به راه صحيح بازگرديد.

رئيس‌جمهوري خطاب به دولت‌هاي استكباري هشدار داد: اگر از راه اشتباهي كه در پيش گرفته ايد، باز نگرديد، دست قدرت ملت‌ها به زودي بساط استكبار، كاخ و دنياي شما را برخواهد چيد.



‏ساخت تونل در گردنه اسدآباد

سفر رئيس‌جمهوري اسلامي به شهرستان اسدآباد در استان همدان به يكي از انتظارهاي طولاني مردم اين شهرستان و بلكه منطقه وسيعي از غرب كشور براي كاهش مشكل تردد در گردنه پرترافيك اسدآباد و احداث تونل براي كاهش طول مسير گردنه پايان داد.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در جمع پرشور مردم مومن و ولايتمدار اسدآباد اعلام كرد: دولت در بودجه سال 90 رقمي را براي اصلاح گردنه پر پيچ و خم و خطرناك اسدآباد اختصاص مي‌دهد و رئيس‌جمهوري دستورات لازم را در اين زمينه به وزارتخانه مربوطه خواهد داد.

وي حاصل سه دوره سفر گذشته را 247 طرح براي توسعه اسدآباد بيان كرد و افزود: از مجموع اين طرح‌ها 139 طرح اجرايي شده، 89 طرح در مسير اجرا است و براي 19 طرح باقي مانده هنوز هيچ كاري انجام نشده است.

وي ساخت ذوب آهن، بيمارستان 64 تختخوابي قائم(عج)، اجراي موفق آبياري باراني، گازرساني به 57 روستا، مجموعه ورزشي كارگران اسدآباد و فاز اول تصفيه‌خانه در شهرستان اسدآباد را از مهمترين طرحهاي انجام شده عنوان كرد.

دكتر احمدي‌نژاد، به مردم اسدآباد قول داد: در نشست هيأت دولت در همدان، مشكلات جاري بر سر راه انجام 19 طرح مهم باقي مانده براي شتاب بخشيدن به توسعه همه جانبه اسدآباد برداشته مي‌شود.

رئيس‌جمهوري، مشكل بيكاري را يكي از مهمترين مطالبات ملت بزرگ ايران دانست و تاكيد كرد: تلاش خواهيم كرد با همت و مشاركت خود مردم مشكل اشتغال كشور ظرف مدت دو سال برطرف شود.

احمدي‌نژاد همچنين براي پايان دادن به مشكل بيكاري منطقه يادآور شد: دولت از همه سرمايه‌گذاري‌هاي مفيد و هدفمند براي اشتغالزايي در اسدآباد حمايت مي‌كند.

رئيس دولت دهم همچنين، سيدجمال‌الدين را نماد مجاهدت و ايثار و فرهنگ غني مردم اسدآباد دانست و افزود: انديشه‌ها و تفكرات سيدجمال يكصد سال از خودش جلوتر بود و امروز به عنوان الگوي ملت‌ها در دنيا مطرح است و تمام اينها نشات گرفته از مكتب اسلام، قرآن و پيامبران است.

امام جمعه و فرماندار اسدآباد نيز در اين ديدار با قدرداني از حضور رئيس‌جمهوري و هيأت همراه گزارشي از اقدامات و مشكلات منطقه را ارائه كردند. ‏



افتتاح پروژه خط‌آهن ملاير ـ اراك

پروژه خط‌آهن ملاير ـ اراك به طول 90 كيلومتر با دستور رئيس‌جمهوري اسلامي ايران افتتاح شد.

محمود احمدي‌نژاد دستور افتتاح اين خط‌آهن را هنگام سخنراني در جمع مردم ملاير صادر كرد و گفت: مايل بودم همراه شما مردم در محل پروژه شخصاً حاضر مي‌شدم و اين خط‌آهن را افتتاح مي‌كرديم اما امكان حضور بنده در محل پروژه وجود نداشت، بنابراين علي نيكزاد وزير مسكن راه و شهرسازي هم اكنون در محل پروژه حضور يافت.

رئيس‌جمهوري با ارتباط تلفني مستقيم با علي نيكزاد با رمز يا مهدي يا مهدي يا مهدي(عج) دستور افتتاح راه آهن را به وزير خود صادر كرد و نيكزاد در اين تماس تلفني كه صداي وي براي مردم ملاير در محل سخنراني احمدي‌نژاد پخش شد، گفت كه هم اكنون اولين قطار از ايستگاه ملاير به سمت اراك و سپس مشهد مقدس حركت كرد.

رئيس‌جمهوري از نيكزاد خواست اين پروژه را در كوتاه‌ترين زمان ممكن تا مرزهاي غربي كشور ادامه دهد.



ايجاد اشتغا‌ل و ارزش

ارزش‌ افزوده

رئيس‌جمهوري با تاكيد بر اين كه براي اشتغالزايي به جاي صنايع مادر بايد به دنبال صنايع پايين دستي بود، گفت: خصلت صنايع مادر سرمايه‌گذاري سنگين و اشتغالزايي پايين است اما با راه‌‌اندازي صنايع پايين‌دستي، با سرمايه‌گذاري كمتر اشتغالزايي و ارزش‌ افزوده بيشتري خواهيم داشت.محمود احمدي‌نژاد عصر پنجشنبه در كارگروه اشتغال همدان، ضرورت استفاده از روش‌هاي ساده‌تر و توجه به اشتغال‌هايي را كه به پشتوانه‌هاي طبيعي استان متكي است، مورد تاكيد

قرار داد.

وي افزود: مسئولان استان همدان بايد نيازها و استعدادهاي استان را شناسايي كنند و به دنبال ايجاد فرصت‌هاي شغلي متناسب با توانمندي‌ها، ظرفيت‌ها و استعدادهاي استان باشند.

رئيس‌جمهوري در ادامه با اشاره به برخي استعدادها و ظرفيت‌هاي استان همدان، يادآور شد: گسترش برخي استعدادهاي استان نظير سفالگري، صنايع‌ دستي، صنايع تبديل و صنعت گردشگري موجب افزايش فرصت‌هاي شغلي مي‌شود.



ممنوعيت خريد كالاهاي خارجي

با توجه به تذكر صريح رهبر معظم انقلاب اسلامي، ممنوع شدن خريد هر نوع كالاي خارجي از سوي مؤسسات و شركت‌هاي دولتي در صورت وجود كالاي داخلي در جلسه هيأت دولت كه به رياست رئيس‌جمهوري در همدان برگزار شد به تصويب رسيد.

رئيس‌جمهوري در اين جلسه گفت: خريد كالاي ايراني بهترين حمايت و كمك به توليد‌كننده داخلي است.

دكتر احمدي‌نژاد همچنين با تاكيد بر لزوم پرهيز از خريد تجهيزات اضافي از سوي مؤسسات و شركت‌هاي

دولتي گفت: دستور صريح رهبر معظم انقلاب اسلامي شامل همه دستگاه‌ها و قوا مي‌شود. ‏



اعطاي نشان ايثار

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در برنامه ديدار با ايثارگران، مديران و منتخبين استان همدان به 9 تن از همسران شهداي اين استان كه فرزندان موفقي را تربيت كرده و تحويل جامعه داده‌اند، نشان ملي ايثار اعطا كرد.

در اين مراسم كه در جريان سومين روز از چهارمين سفر استاني هيأت دولت به استان همدان برگزار شد، محمود احمدي‌نژاد به همسران شهيد احمد باقري،‌ رمضان احمدي‌، محمد دري، ابوالقاسم سلطاني،‌ اكبر يارمحمدي،‌غلامرضا صفري،‌ عليرضا حيدري،‌ محمد سياوشي و اسدالله باقري نشان ملي ايثار اعطا و از آنان تقدير كرد.



تشريح مصوبات سفر چهارم

معاون اول رئيس‌جمهوري بعد از جلسه هيأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران مصوبات سفر چهارم هيأت دولت به استان همدان را تشريح كرد.

محمدرضا رحيمي پنجشنبه شب به دنبال دومين سفر از چهارمين دور سفرهاي استاني هيأت دولت به استان همدان در جمع خبرنگاران افزود: مردم همدان با استقبال گسترده از رئيس دولت عدالت محور برگ زريني بر افتخارات اين استان عالم پرور و مجاهد افزودند.

وي رويكرد دور چهارم سفرهاي استاني را بررسي مصوبات سه سفر نخست و تعيين تكليف طرح‌هاي راكد و بلاتكليف دانست و گفت: با اتخاذ تدابير كارشناسي شده در كارگروه اشتغال و جلسه هيأت دولت موانع احتمالي پيش روي طرح‌هاي مصوب سه سفر رفع شد.

او گفت: 645 مصوبه در سه سفر هيأت دولت به استان همدان تاييد و تصويب شده كه بر اساس آخرين ارزيابي‌هاي صورت گرفته 379 مصوبه معادل 59 درصد به اتمام يا به بهره برداري رسيده است. معاون اول رئيس‌جمهوري اضافه كرد: 192 مصوبه سه سفر هيأت دولت به همدان معادل 30 درصد كل مصوبات در حال اجرا بوده و داراي پيشرفت‌هاي مطلوبي است.

رحيمي افزود: براي تعيين تكليف 11 درصد از مصوبات باقي مانده از سه سفر هيأت دولت 20 جلسه برگزار شد و زمينه تسهيل در تامين اعتبار و رفع موانع و مشكلات احتمالي فراهم شد.

وي گفت: 30 مورد از طرح‌ها به علت تاخير در صدور مجوز قانوني توسط دستگاه‌هاي مسئول اجرايي نشده بود كه طبق تصميم هيأت دولت دستگاه‌هاي اجرايي موظف به روان كردن روال ارائه مجوز شدند.

وي اضافه كرد: همچنين طبق تاكيد رئيس‌جمهوري، معاون برنامه و بودجه رياست جمهوري موظف به رسيدگي اين موضوع و تعيين تكليف طرح‌هاي بلاتكليف استان همدان شد.

معاون اول رئيس‌جمهوري با ذكر اينكه ايجاد 5/2 ميليون شغل از اولويت‌هاي دولت است يادآوري كرد: ايجاد يك ميليون و 100 هزار شغل در سال 89 تعهد شده بود كه دولت در اقدامي بي‌سابقه 500 هزار شغل علاوه بر تعهدات خود اشتغال ايجاد كرد كه اين امر موجب كاهش نرخ بيكاري در كشور شد. وي اختصاص 90 ميليارد ريال اعتبار براي حل مشكل پتروشيمي همدان، 400 ميليارد ريال براي طرح‌هاي اشتغالزا و تأمين تسهيلات مورد نياز 88 طرح از طريق سرمايه‌گذاري خارجي را از مصوبات نشست هيأت دولت در كارگروه اشتغال برشمرد. رحيمي با بيان اينكه خبر خوشي براي توليد كنندگان و كساني كه به مصالح كشور توجه و فكر مي‌كنند داريم اظهار كرد: با توجه به تاكيد رهبر فرزانه انقلاب به استفاده از كالاهاي داخلي، خريد

هرگونه كالاي خارجي ممنوع است و تمامي دستگاه‌ها موظف به خريد كالاهاي داخلي هستند.معاون اول رئيس‌جمهوري افزود: كمك به فعالان بخش توليد و ارتقاي سطح كيفيت كالاهاي توليدي به گونه‌اي كه با استاندارد‌هاي جهاني برابري كند مي‌تواند در كاهش واردات كالا تأثيرگذار باشد.

رحيمي احداث مجموعه ورزشي صنعت نفت در همدان، آغاز عمليات اجرايي سدهاي خرم رود تويسركان و آلان كبودرآهنگ، اجراي طرح انتقال آب از سد تالوار (زنجان) به سد اكباتان همدان، ساخت سالن ورزشي چند منظوره در تويسركان و كبودرآهنگ، ساخت ساختمان بنياد بوعلي سينا و مجتمع فرهنگي سيد جمال، اجراي طرح پژوهشكده علوم و نانوبيوتكنولوژي در دانشگاه بوعلي، دانشكده صنايع غذايي بهار و ساير دانشگاه‌ها، ايجاد پژوهشكده باغداري در ملاير براي فرآوري توليدات محصول كشمش، اختصاص

اعتبار براي احداث مركز رشد اجتماعي و مركز تحقيقاتي و صدور

مجوز ساخت مجتمع بزرگ فرهنگي هنري تالار بزرگ همدان را از مصوبات مهم دور چهارم سفر هيأت دولت به همدان برشمرد.

وي با ذكر اينكه تبديل سيستم‌تر به خشك نيروگاه شهيد مفتح در اين نشست بررسي و تصويب شد افزود: ظرفيت توليد برق در كشور به 60 هزار مگاوات رسيده درحالي‌كه 42 هزار مگاوات از اين ميزان در داخل كشور مصرف مي‌شود به همين منظور و براي تامين آب زمين‌هاي كشاورزي روستاها و شهرهاي مجاور اين نيروگاه در صورت نياز تا حد نياز مصرف داخل برق توليد مي‌شود. وي اضافه كرد: موضوع انتقال جشنواره بين‌المللي كودك و نوجوان همدان به اصفهان در اين نشست مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد جشنواره همتراز با جشنواره فيلم كودك در همدان برگزار شود. وي اظهار داشت: ساخت سالن دو ميداني، مجموعه سواركاري، دهكده المپيك، پيست دوچرخه سواري، تكميل پيست اسكي تاريك دره، ساخت خوابگاه براي ورزشكاران تويسركان، نهاوند و همدان، احداث كتابخانه، خوابگاه 400 نفري پسران در همدان، ساخت آزمايشگاه مركزي رزن و بهار، ساخت و توسعه فضاي خونگيري و انتقال خون در همدان، ساخت دانشكده بهداشت و پرستاري در اسدآباد از مصوبات دور چهارم سفر هيأت دولت به همدان است. 



نوشته شده در   يکشنبه 17 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode