ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 مهر 1390     |     کد : 26312

ويژگي حج امسال، بيداري اسلامي در منطقه است

مقام معظم رهبري در ديدار دست‌اندركاران امور حج: ويژگي حج امسال، بيداري اسلامي در منطقه است...

مقام معظم رهبري در ديدار دست‌اندركاران امور حج: ويژگي حج امسال، بيداري اسلامي در منطقه است

حضرت آيت‎الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب ديروز در ديدار دست‌اندرکاران حج امسال، حج ‎را فرصتي بسيار گرانبها و ارزشمند براي ارتباط با امت اسلامي و بهره مندي معنوي ‎خواندند و با اشاره به تلاش دشمنان براي اختلاف افکني و مقابله با موج بيداري‎ ‎اسلامي در مراسم حج، يگانه راه غلبه بر اين توطئه را نزديکتر شدن دلها و تقويت‏‎ ‎همدلي دانستند، ايشان همچنين با اشاره به فساد بانکي اخير در کشور، علت‎ ‎وقوع اين سوء استفاده را عمل نکردن مسئولان به توصيه‌هاي مؤکد چند سال پيش رهبري در‎مورد مقابله با فساد اقتصادي توصيف و تأکيد کردند: مسئولان قضايي ضمن پيگيري قوي،‎ ‎دقيق و عاقلانه قضيه و اطلاع‌رساني مناسب به مردم، بايد دست‌هاي خائن را قطع‎ ‎کنند‎.

‎حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي حج را يکي از رموز اساسي اسلام و ميهماني بزرگ‎ ‎الهي در مرکز عظمت و قدرت و جمال و کرَم توصيف کردند و افزودند: بايد در بُعد عمومي‎ و بين‌المللي حج، همدلي و تقويت پيوندهاي اسلامي بدون در نظر گرفتن مليت‌ها، قوميت‎ ‎ها و مذهب‌ها مورد توجه جدي قرار گيرد و از اين فرصت براي نزديک‌تر شدن دل‌ها‎ ‎استفاده شود‎.

‎ايشان يکي از ويژگي‌هاي بارز حج امسال را، بيداري اسلامي در منطقه‎ ‎به‌ويژه مصر، تونس، يمن و بحرين دانستند و تأکيد کردند: با توجه به اين رويداد مهم،‎ ‎امسال توطئه ايجاد اختلاف و بدبيني و تحريک احساسات ميان امت اسلامي، برجسته تر‎ ‎خواهد بود و تنها راه غلبه بر اين توطئه نزديکتر شدن دل‌ها و تقويت همدلي‎ ‎است‎.

‎رهبر معظم انقلاب با تأکيد بر اين که مسلمانان يک تن واحد هستند، افزودند: حجاج ايراني بايد با چنين نگاه عمومي و جهاني در حج حضور يابند و تجربيات سي ساله‎ ‎خود در مبارزه با استکبار و معاندين را در اختيار ملتهاي تازه انقلاب کرده، قرار‎ ‎دهند‎.

‎حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، رفتار خوب و همراه با ادب و احترام را از ديگر‎ ‎نکات ضروري براي حجاج ايراني برشمردند و خاطر نشان کردند: حج فرصتي گرانبها براي‎ ‎پاکيزه شدن از آلودگي‌هاي دنيا و مجموعه‌اي از فرائض است که بايد ضمن قدر دانستن‎ ‎اين مراسم عظيم و کم نظير، در حفظ ذخاير معنوي به‌دست آمده آن هم همت کرد‎.

ايشان‎ ‎زائران بيت‌الله الحرام را به آماده سازي دروني خود، قبل از سفر حج و آماده شدن‎ ‎براي اين ميهماني الهي توصيه کردند و افزودند: حاجي ايراني بايد با رفتار خود در‎ ‎حج، ملت، کشور و نظام جمهوري اسلامي ايران را در چشم دنيا سربلند کند‎.

رهبر معظم ‎انقلاب حجاج را به پرهيز از رفتارهاي سبک توصيه و خاطر نشان کردند: يکي از‎ ‎اين رفتارهاي سبک، عطش بازارگردي است که علاوه بر اين که ارز کشور را براي خريد‎ ‎کالاهاي بي کيفيت به هدر مي‌دهد، فرصت ارزشمند عبادت و بهره‌مندي معنوي را نيز از‎ ‎بين مي‌برد‎.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با تأکيد بر اين که خريد سوغات بايد در حد‎ ‎ضرورت باشد، خاطر نشان کردند: برخي افراد در اقدامي پسنديده سوغات خود را قبل از‎ ‎سفر حج، از بازار داخل و کالاهاي خوب و با کيفيت ايراني تهيه مي‌کنند تا بتوانند در‎ ‎ايام حج بيشترين بهره مندي معنوي را از اين فرصت کم نظير داشته باشند‎.

ايشان در‎ ‎پايان اين بحث افزودند: معارف ديني، قرآن، سنت و اهل بيت، سرمايه‌هاي معنوي ما‎ ‎هستند که اگر از آنها استفاده شود، زمينه پيشرفت و سعادت بوجود مي‌آيد و اگر انسان‎ ‎خود را از اين سرمايه‌ها محروم کند، قطعاً ضرر خواهد کرد‎.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌‎اي در ادامه با اشاره به توصيه‌هاي مؤکد خود به مسئولان، در سال‌هاي گذشته به‌ويژه در‎ ‎فرمان 10 سال قبل براي مبارزه با فساد اقتصادي خاطر نشان کردند:اگر چه مسئولان از‎ ‎مقابله با فساد اقتصادي استقبال کردند، اما اگر به اين توصيه‌ها عمل مي‌شد، هيچگاه‎ ‎دچار چنين حوادثي همچون فساد بانکي اخير نمي‌شديم‎.

‎ايشان افزودند: وقوع چنين‎ ‎مسائلي، ذهن و دل مردم را مشغول و دل بسياري را نيز مي‌شکند و آيا اين سزاوار است‎ ‎که بخاطر عمل نکردن مسئولان، مردم به سبب اين حوادث ناراحت شوند و حتي برخي اميد‎ ‎خود را از دست بدهند‎.

‎رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند: از همان سال‌هاي قبل‎ ‎بارها گفته شد که نبايد بگذاريم فساد ريشه دار شود زيرا با گذشت زمان، ريشه کني آن‎ ‎بسيار مشکل مي‌شود و سرمايه گذار پاکدامن و صادق را نيز مأيوس مي‌کند، اما متأسفانه‎ ‎عمل نشد‎.

‎حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با اطمينان بخشي به مردم در خصوص عزم سه قوه‎ ‎براي مقابله با اين حادثه و پيشگيري از حوادث مشابه، افزودند: البته عده‌اي مي‎ ‎خواهند از اين ماجرا براي زير سؤال بردن مسئولان استفاده کنند، در حالي که مسئولان‎ ‎در دولت، مجلس و قوه قضائيه مشغول انجام وظيفه خود هستند‎.

ايشان با اشاره به‎ ‎اطلاع‌رساني که در روز‌هاي گذشته در مورد اين حادثه انجام گرفته است، خاطر نشان‏‎ ‎کردند: رسانه‌ها بيش از اين نبايد به جنجال و هياهو درباره اين ماجرا ادامه دهند،‎ ‎بلکه بايد به مسئولان اجازه دهند تا عاقلانه، مدبرانه، قوي و با دقت، قضايا را‎ ‎پيگيري و بررسي کنند‎.

رهبر معظم انقلاب تأکيد کردند: ادامه هياهو و جنجال،‎ ‎به‌خصوص اگر عده‌اي به‌دنبال استفاده‌هاي ديگر از اين مسائل باشند، به صلاح نيست و همه‎ ‎بايد مراقب باشند‎.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي افزودند: مردم بدانند که مسئولان، اين‎ ‎ماجرا را تا آخر پيگيري خواهند کرد و دست‌هاي خائن قطع خواهد شد‎.

ايشان با توصيه‎ ‎مؤکد به قوه قضائيه براي اطلاع رساني مناسب به مردم در مورد پيگيري اين پرونده‎ ‎تأکيد کردند: دستگاه قضايي نبايد به افراد بدکاره، خرابکار و مفسد ترحم کند‎.

در‎ ‎ابتداي اين ديدار، حجت‌الاسلام و المسلمين قاضي عسگر نماينده ولي فقيه و سرپرست ‎زائران ايراني در گزارشي از فعاليت‌هاي بعثه مقام معظّم رهبري براي برگزاري هر چه با‎ ‎شکوهتر حج، ارتقاء و تنوع بخشي برنامه‌هاي آموزشي حجاج، راه اندازي آموزش مجازي،‎ ‎انتشار فصل نامه‌هاي تخصصي حج، چاپ قرآن‌هاي نفيس همراه با ترجمه براي حجاج،‎ ‎استفاده از ظرفيت‌هاي صدا و سيما، برگزاري آزمون براي انتخاب روحانيون و معين‌هاي‎ ‎جديد کاروان‌ها، تشکيل اتاق فکر، و استفاده بيش از پيش از ديپلماسي حج، از جمله‎ ‎اقدامات انجام گرفته است‎.

‎ ليالي رئيس سازمان حج و زيارت هم در گزارشي از‎ ‎قدامات اجرايي حج گفت: امسال 97 هزار زائر در قالب 588 کاروان و با استفاده از دو‎ ‎شرکت هواپيمايي ايراني، به مکه و مدينه انتقال خواهند يافت و محل اسکان زائران‎ ‎ايراني در مکه نسبت به سال‌هاي قبل، به مسجدالحرام نزديک‌تر شده است‎.



نوشته شده در   چهارشنبه 13 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode