ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 11 مهر 1390     |     کد : 26195

بارگاه امام رضا(ع) را به كرج آوردند

ديروز، گنبد طلايي امام رضا(ع) و حرم مطهر آنحضرت در کنار حوضچه وضو، با نمايي از کبوتران حرم را به صورت ماکت به گونه‌اي به تصوير کشيده بودند...

در مراسم اختتاميه جشنواره نهضت کتابخواني رضوي،
اعتدال: ديروز، گنبد طلايي امام رضا(ع) و حرم مطهر آنحضرت در کنار حوضچه وضو، با نمايي از کبوتران حرم را به صورت ماکت به گونه‌اي به تصوير کشيده بودند که دل هر عاشق شيفته‌اي را روانه حرم امام رضا (ع) مي‌کرد و خادماني با همان پرهاي رنگي در حالي که لباسهاي سورمه‌اي رنگ خدام حرم را بر تن داشتند، همچون صحن و سراي باصفاي حرم امام رضا (ع)، با روي باز ميهمانان جشنواره را به سالن راهنمايي مي‌کردند.
اختتاميه جشنواره نهضت کتابخواني رضوي در حالي ساعتي پيش در کرج برگزار شدکه به همت دست اندرکاران آن فضاي معنوي مشهد الرضا از کيلومتر‌ها آن طرف تر با بال کبوترهاي حرم به کرج آمد.
به گزارش خبرنگار مهر، کدام مومني را مي‌توان سراغ گرفت که نام مشهد الرضا را بشنود و بي اختيار دلش نلرزد.....
فرق نمي کند در حرم باشي يا از کيلومترها دورتر نواي حرم را بشنوي.....
السلام عليک يا علي بن موسي الرضا المرتضي... اين بار نه از خيابانهاي مشهد بلکه از يکي از خيابانهاي کرج به بلندي بلندگوهاي حرم طنين رضوي را در همه شهر پر کرد.
با رسيدن به محل اداره کل ارشاد البرز به يکباره انبوهي از جمعيت عاشقي را نظاره گر بوديم که ميهمان جشنواره نهضت کتابخواني رضوي بودند و از شمال و جنوب و شرق و غرب کشور به البرز آمده بودند تا در اختتاميه جشنواره ملي نهضت کتابخواني رضوي شرکت کنند.
به درب ورودي سالن که مي‌رسيدي اگر تنها يکبار هم توفيق زيارت حرم امام رضا (ع) نصيبت شده باشد به يکباره دلت مي‌لرزيد.
و اينجا نيز همچون صحن و سراي باصفاي حرم امام رضا (ع) خادماني با همان پرهاي رنگي در حالي که لباسهاي سورمه‌اي رنگ خدام حرم را بر تن داشتند، با روي باز ميهمانان جشنواره را به سالن راهنمايي مي‌کردند.
دست اندرکاران اين جشنواره در اقدامي جالب با دکوري فوق العاده فضاي معنوي را به جشنواره بخشيده بودند.
اين عده با الهام از صحن و سرا و بارگاه ملکوتي امام رضا(ع) ماکتي از گنبد طلايي امام رضا و حرم مطهر در کنار حوضچه وضو با نمايي از کبوتران حرم را به صورت ماکت به گونه‌اي به تصوير کشيده بودند که دل هر عاشق شيفته‌اي را روانه حرم امام رضا (ع) مي‌کرد.
بارها در طول اين مراسم، حضار که در بين آنها از همه سني حضور داشت، با دلهايي شکسته درهاي خانه امام رضا را کوبيدند و منتظر شدند تا ببينند تا انتهاي اين مراسم طلبيده حرم رضوي خواهند بود يا نه؟....
دست اندرکاران برنامه با چرخاندن گلدان و توزيع شماره‌هايي وعده 16 سفر مشهد مقدس را به حضار دادند که اين موضوع شور و هيجان خاصي را در سراسر برنامه پراکند.
اين جشنواره که در سه گروه سني برگزار شد، ميهماناني از تمامي سنين و ميهمانان ويژه‌اي از جنس کودکان شيرخوار به همراه مادرانشان داشت.
استقبال از اين مراسم به گونه‌اي بود که دست اندرکاران برنامه را نيز غافلگير کرده بود و سالن برگزاري مراسم به صورت يکپارچه مملو از جمعيت بود.
شمار حاضران به حدي رسيده بود که در طبقه اول اداره ارشاد براي جمعيتي با ويدئو پروژکشن برنامه پخش شد و البته مديريت اين موضوع به آرامي و بدون بهم خوردن نظم سالن صورت گرفت.
حدود 50 خبرنگار و عکاس از رسانه‌هاي مختلف پوشش خبري مراسم فوق را برعهده داشتند.
حضور مسئولان البرزي همچون امام جمعه، افضلي معاون استاندار و مولوي مشاور استاندار، ايران نژاد فرماندار کرج، آجرلو نماينده مجلس، مديرکل بهزيستي، مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، پورمظاهري عضو شوراي شهر و ... از مدتي قبل ازآغاز مراسم جالب توجه بود.
در پايان اين مراسم که دست اندرکاران آن با برنامه‌هاي مختلف بارها دل حضار را روانه مشهد مقدس کردند با يکي از پيشرفته ترين نرم افزارهاي قرعه کشي 148 برگزيده نهايي اين جشنواره در بخش‌هاي مختلف معرفي شد و با حضور مسئولان حاضر در مراسم از آنان تقدير شد.
برگزاري موفق اولين جشنواره ملي کتابخواني رضوي در البرز نشان داد اين استان در بخشهاي فرهنگي داراي پتاينسيل خوبي است که تجربه ماندگار و خوب اين جشنواره با تلاش شبانه روزي عواملي که اگرچه در گمنامي و خالصانه و تنها براي خدمت به حريم رضوي براي برپايي هرچه بيشتر برنامه تلاش کردند، مي‌تواند بسترساز برگزاري جشنواره‌هاي بين المللي نيز در اين حوزه باشد.

*************** آشنا، مديرکل فرهنگ و ارشاد البرز خبر داد:
دبيرخانه چاپ کتاب سيره علمي و عملي امام رضا(ع) در البرز آغاز به کار کرد

مديرکل فرهنگ و ارشاد البرز از آغاز به کار دبيرخانه چاپ و تأليف کتاب سيره علمي و عملي امام رضا (ع) خبر داد.
قادر آشنا عصر ديروز، يکشنبه در مراسم اختتاميه جشنواره ملي نهضت کتابخواني رضوي در محل سالن آمفي تئاتر اين اداره کل اظهار داشت: با توجه به استقبال گسترده علاقمندان به کتاب و کتابخواني از اين جشنواره از فردا دبيرخانه جشنواره رضوي نسبت به توليد کتاب به منظور آشنايي با سيره علمي و عملي امام رضا (ع)فعال مي شود.
وي افزود: با فعاليت کميته پژوهشي در اين حوزه مي توان از سال آتي نسبت به اين مهم اقدام کرد.
اين مسئول با اشاره به اينکه 15 نفر از شرکت کنندگان اين جشنواره از خارج از کشور در اين جشنواره شرکت کردند اين موضوع را به رغم ملي بودن اين جشنواره عنوان کرد و از آمادگي اين استان براي برگزاري جشنواره هاي فرهنگي بين المللي در حوزه کتاب و کتابخواني خبر داد.
دبير اجرايي جشنواره نهضت کتابخواني رضوي گفت: پاسخنامه 9 هزار نفر از شرکت کنندگان در اين جشنواره به دبيرخانه واصل شد که به عنوان اولين تجربه استان تازه تاسيس البرز اقدام بي سابقه‌اي در اين حوزه به شمار مي رود.
وي بيان کرد: در اين جشنواره علاوه بر سئوالات تستي، سوالات تشريحي نيز طراحي شده بود که به دقت در کميته ارزيابي جشنواره مورد بررسي قرار گرفت.
آشنا در ادامه به ارائه گزارشي کلي از چگونگي شکل گيري اين جشنواره از ابتدا تا کنون ارائه کرد و موفقيت اين جشنواره را حاصل تلاش همه دست اندرکاران برگزاري در کميته هاي مختلف به ويژه دبير اجرايي جشنواره دانست.
مدير اجرايي جشنواره کتابخواني رضوي تعداد برگزيدگان اين جشنواره را 148 نفر برشمرد و گفت: از مجموع شرکت کنندگان 50 درصد را بانوان تشکيل مي دادند.

***************** عسگري عنوان کرد:
148 برگزيده جشنواره نهضت کتابخواني رضوي معرفي شدند

دبير اجرايي جشنواره نهضت کتابخواني رضوي گفت: با برپايي مراسم اختتاميه جشنواره نهضت کتابخواني رضوي 148برگزيده اين جشنواره در بخشهاي مختلف معرفي شدند.
مهدي عسگري در حاشيه مراسم اختتاميه جشنواره ملي نهضت کتابخواني رضوي به مهرگفت: همزمان با دهه کرامت نخستين جشنواره ملي نهضت کتابخواني رضوي در استان البرز برگزار شد.
وي ادامه داد: اين طرح با هدف اشاعه فرهنگ و معرفت رضوي در ميان توده مردم و افزايش ميزان مطالعه هدفمند و ترغيب جوانان به سيره اهل بيت عصمت و طهارت (ع) صورت گرفت.
دبير اجرايي جشنواره نهضت کتاب خواني رضوي افزود: اين مسابقه که در سطح کشوري برگزار شد به لحاظ شکلي و محتوايي توانست موج سازنده‌اي درحوزه معارف اسلامي و ميل به مطالعه را در جامعه پديد آورد.
وي با تاکيد بر اهميت اين جشنواره افزود: در بخش اصلي، کتابهايي درباره زندگي امام رضا (ع) اخلاق و سيره علمي و عملي اين امام همام در نظرگرفته شده بود و در بخش ويژه نيز به مناسبت سال جهاد اقتصادي کتابي که به ديدگاههاي اقتصادي ثامن الائمه اشاره دارد انتخاب شده است.
عسگري بيان کرد: اين مسابقه با توجه به برنامه هاي صورت گرفته توسط دبيرخانه جشنواره در دو رده سني زير 18 سال و بالاي 18 سال برگزار شد و آزمون نهايي نيز از طريق مراجعه به پايگاه اينترنتي دبيرخانه جشنواره يا ارسال پاسخنامه به صورت پستي انجام گرفت.
اين مسئول در ادامه سخنان خود برگزاري نخستين جشنواره رضوي را حرکتي معنوي از جنس کتاب و بصيرت افزايي ذکر کرد و گفت: برگزاري اين جشنواره گامي است تا از پنجره کتاب و مطالعه به شناخت بيش از پيش حضرت ثامن الائمه (ع) پي برده و با شناخت توام با معرفت به درک واقعي از دين و اهل بيت و اهداف والاي آنان نائل آييم.
مشاور عالي مديرکل فرهنگ وارشاد اسلامي استان البرز تاکيد کرد: به زعم دبيرخانه جشنواره، برگزاري نخستين جشنواره نهضت کتابخواني رضوي در بين 50 جشنواره موضوعي گوناگون که در حال حاضر با موضوع حضرت ثامن، علي ابن موسي الرضا(ع) در سطح جهان برگزار مي شود، يکي از سختترين موضوعاتي است که به ميزباني استان البرز در حال برگزاري است.
عسگري تعداد شرکت کنندگان در اين جشنواره را بالغ بر چندين هزار نفر عنوان کرد و يادآور شد: در مراسم اختتاميه جشنواره نهضت کتابخواني رضوي آمار دقيق شرکت کنندگان در اين جشنواره اعلام شده و برگزيدگان نهايي که در مجموع 148 نفر هستند، معرفي مي شوند. 


نوشته شده در   دوشنبه 11 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode