ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 6 مهر 1390     |     کد : 25964

مدرك حافظان درجه يك قرآن معادل دكتري محسوب مي‌شود

قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: طبق اعلام و ابلاغ معاون رئيس جمهوري رتبه حافظ درجه يك قرآن كريم در كشور معادل دكتري و درجه دو معادل ارشد محسوب مي‌شود و حافظان قرآن از تمامي مزيت‌هاي آن برخوردار خواهند شد.

مدرك حافظان درجه يك قرآن معادل دكتري محسوب مي‌شود
حجت‌الاسلام حميد محمدي، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:


قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: طبق اعلام و ابلاغ معاون رئيس جمهوري رتبه حافظ درجه يك قرآن كريم در كشور معادل دكتري و درجه دو معادل ارشد محسوب مي‌شود و حافظان قرآن از تمامي مزيت‌هاي آن برخوردار خواهند شد.
به گزارش ستاد خبري يازدهمين دوره مسابقات سراسري حفظ قرآن كريم حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدي، ديروز، سه‌شنبه، پنجم مهرماه در مراسم افتتاحيه اين مسابقات كه در اردوگاه شهداي دانش‌آموزي بادله ساري برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مركز هماهنگي و توسعه ترويج فعاليت‌هاي قرآني اظهار كرد: دوره‌هاي حفظ قرآن برگزار شد و به زودي در مهرماه حفظ سراسري قرآن را در سراسر كشور برگزار مي‌كنيم.
رئيس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي، تأكيد كرد: به زودي حفظ ملي پلكاني قرآن با تشويقات مناسب براي رسيدن به طرح ده ميليون حافظان قرآن كريم اعلام مي‌شود.
حجت‌الاسلام محمدي، همچنين برگزاري دوره‌هاي حفظ تخصصي قرآن و حفظ موضوعي قرآن از مهرماه امسال را از برنامه‌هاي در دست اجراي مركز هماهنگي و توسعه ترويج فعاليت‌هاي قرآني اعلام‌كرد.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: طرح حفظ و تدبر از سوره محمد(ص) تا ناس از هفته آينده در سراسر كشور برگزار مي‌شود.
وي تصريح‌ كرد: طبق اعلام و ابلاغ معاون رئيس جمهوري رتبه حافظ درجه يك قرآن كريم در كشور معادل دكتري و درجه دو معادل ارشد محسوب شده و حافظان قرآن از تمام مزيت‌هاي آن برخوردار خواهند شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به درجات بهشت و جهنم تصريح‌ كرد: درجات بهشت هر انساني برحسب مقدار آيه‌اي كه حامل است رقم مي‌خورد، به مقدار كم توجهي و ترك قرآن هم درجات در جهنم رقم مي‌خورد.
وي بالاترين درجات بهشت را مختص حافظان قرآن دانست و افزود: سرآمد درجات ويژه پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است، هر كسي حفظ قرآن را بكند خداوند برترين حافظه را به او عطا مي‌كند.
رئيس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي، با برشمردن بركات حفظ قرآن تصريح‌ كرد: كساني كه حافظه ضعيف‌تري نسبت به حفظ قرآن دارند داراي پاداش و درجات بيشتري هستند و هر كسي حافظان قرآن را احترام كند خداوند را احترام كرده و هركسي او را بي‌احترامي كند لعنت خدا به او مي‌رسد.
حجت‌الاسلام محمدي، همچنين ويژگي‌هاي حاملان قرآن را مورد تأكيد قرار داد و بيان ‌كرد: جسد حامل قرآن حقيقي حتما سالم مي‌ماند، جسد بسياري از علماي حافظ و حامل قرآن اگر اشكال شرعي نداشته باشد و نبش قبر شود كاملا به بركت قرآن سالم هستند.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه ‌داد: هر حامل قرآني ده نفر از خانواده خود را حق شفاعت دارد، فضيلت حامل قرآن بر ساير موجودات مانند فضيلت خدا بر بندگان است.
وي آرامش روحي را از ويژگي‌هاي حاملان قرآن دانست و اظهار كرد: برترين ذكر ذكر خداست و قرآن ذكر خداست، نجات از تنهايي يكي ديگر از بركات حفظ قرآن است.


نوشته شده در   چهارشنبه 6 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode