ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 6 مهر 1390     |     کد : 25950

انتقاد شديد اردوغان از سياست غرب در تحريم ايران

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه، گفت: كشورهايي كه به دليل برنامه هسته‌اي، ايران را تحريم مي‌كنند، چرا اسرائيل را تحريم نمي‌كنند؟

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه، گفت: كشورهايي كه به دليل برنامه هسته‌اي، ايران را تحريم مي‌كنند، چرا اسرائيل را تحريم نمي‌كنند؟

به گزارش ايرنا از آنكارا اردوغان در گفتگو با شبكه تلويزيوني سي.ان.ان آمريكا در پاسخ به پرسشي درباره برنامه هسته‌اي ايران، گفت: كشورهايي كه ممنوعيت براي ايران وضع مي‌كنند، چرا اين ممنوعيت‌ها را براي اسرائيل كه داراي سلاح هسته‌اي و بمب‌هاي اتمي است اعمال نمي‌كنند؟

نخست‌وزير تركيه گفت: بهانه اين كشورها در محاصره بودن اسرائيل است، ولي به جز اسرائيل هيچ كشور منطقه داراي سلاح هسته‌اي نيست.

اردوغان گفت: ايران اعلام كرده است كه برنامه هسته‌اي آن براي توليد انرژي ارزان برق است و قصد توليد سلاح هسته‌اي ندارد.

وي افزود: از نظر تركيه اعمال تحريم عليه كشورها صرفاً به دليل سوءظن صحيح نيست.

نخست وزير تركيه همچنين گفت: امكان همكاري تركيه و ايران در مبارزه با عناصر تروريست پ.ك.ك وجود دارد.

اردوغان پس از شركت در مجمع عمومي سازمان ملل به هنگام بازگشت از نيويورك در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سئوالي مبني بر اين كه در ديدار با محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهوري در نيويورك آيا مساله مبارزه با پ.ك.ك هم مطرح شد، گفت: اين مساله مطرح شد.

ايران اكنون در حال مبارزه با پژاك به عنوان شاخه‌اي از حزب كارگران كرد تركيه (پ.ك.ك)، است و اين امر امكان همكاري مشترك دو كشور در مبارزه با تروريسم را به وجود مي‌آورد.وي افزود: اين همكاري مشترك مي‌تواند در عمليات نظامي، يا مبادله اطلاعات باشد.

اردوغان به مسأله سپر موشكي ناتو در خاك كشور خود اشاره كرد و گفت: تا وقتي كه ايران به ما حمله نكرده، ما اجازه حمله به ايران از خاك تركيه را نخواهيم داد.

نخست وزير تركيه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد‌ گام‌هاي مشترك با ايران در امر مبارزه با تروريسم اظهار داشت: ايران و تركيه عليه گروه‌هاي تروريستي كه در واقع يكي بوده ولي اسامي متفاوتي دارند، مبارزه مي‌كنند و هردو كشور عليه يك منطقه، عمليات هوايي و زميني انجام مي‌دهند.

وي افزود: در همين راستا همكاري‌هاي متقابل دنبال مي‌شود و هيچ گونه تاخيري در اين اقدامات مدنظر نيست، اردوغان تاكيد كرد كه دولت آنكارا به شعار مبارزه با تروريسم و مذاكره در عرصه سياست همچنان پايبند است.


نوشته شده در   چهارشنبه 6 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode