ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 شهريور 1390     |     کد : 25598

تشکيل کميته مشترک رهبران مذهبي ايران و آمريکا

پيشنهاد احمدي‌نژاد و استقبال چهار رهبر مذهبي آمريکا: تشکيل کميته مشترک رهبران مذهبي ايران و آمريکا رييس‌جمهور با بيان اين‌که "صلح و امنيت پايدار زماني حاصل مي‌شود ...

پيشنهاد احمدي‌نژاد و استقبال چهار رهبر مذهبي آمريکا: تشکيل کميته مشترک رهبران مذهبي ايران و آمريکا
رييس‌جمهور با بيان اين‌که "صلح و امنيت پايدار زماني حاصل مي‌شود که فضاي جنگ و درگيري در جهان به فضاي گفت‌وگو، صلح و دوستي تبديل شود" گفت: رهبران مذهبي بايد پرچمداران چرخش جهان از شرايط جنگ به صلح باشند.
دکتر محمود احمدي‌نژاد عصر روز شنبه 26 شهريور، در ديدار چهار تن از رهبران مذهبي مسيحي و مسلمان آمريکا با بيان اين‌که "بهترين سياستمداران کساني هستند که حقيقتاً انسان‌هايي مذهبي باشند" گفت: حقيقت دين يکي است و همه پيامبران براي ابلاغ آموزه‌هاي يک دين واحد مبعوث شده‌اند و خداوند دين را براي صلح، دوستي و زندگي سعادتمند به انسان‌ها هديه داده است.
رييس‌جمهور با بيان اين‌که "مشکل امروز جامعه بشري اين است که حقيقت دين آن طور که بايد به بشر معرفي نشده است و هيچ کس بهتر از رهبران مذهبي توانايي انجام اين مأموريت مهم را ندارند" اظهار کرد: حقيقت دين تا به امروز فرصت اداره جهان را نيافته و رهبران مذاهب همه کشورها بايد با کمک و همفکري يکديگر اين فرصت را براي آموزه‌هاي ديني فراهم کنند.

************* پيشنهاد تشکيل کميته مشترک علماي مذهبي ايران و آمريکا
احمدي‌نژاد با استقبال از سفر رهبران مذهبي آمريکايي به تهران پيشنهاد داد اين همکاري‌ها سازماندهي شده و کميته مشترکي متشکل از رهبران و علماي مذهبي ايران و آمريکا تشکيل شود و همه ساله نشست‌هاي منظم و مشترکي در تهران و واشنگتن برگزار کنند.
رييس‌جمهور با بيان اين‌که "سياستمداران عمدتاً به دنبال منافع خود و احزاب متبوعشان هستند" اظهار کرد:‌ پيامبران اختلاف يا جنگي با يکديگر نداشتند و اختلافات و درگيري‌ها تنها مربوط به طرفداران مذاهب است و اين در حالي است که اگر همه پيروان مذاهب در خط پيامبران حرکت کنند مشکلات و ريشه‌هاي درگيري‌ها برطرف شده و جنگ از عرصه گيتي برچيده خواهد شد.
احمدي‌نژاد با تأکيد بر اين‌که "همه پيامبران منادي صلح، عدالت و برادري بودند" تصريح کرد: پيروان مذاهب مختلف نبايد درباره گذشته‌ها با يکديگر به بحث بنشينند بلکه بايد به آينده نگاه کرد و به فکر آن بود که چگونه مي‌شود آينده‌اي فارغ از جنگ و درگيري ساخت.
رييس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما همه پيامبران الهي را قبول داريم و به همه آن‌ها احترام مي‌گذاريم و اگر هر يک از آن‌ها امروز در اينجا حاضر شوند از ايشان تبعيت مي‌کنيم، چراکه معتقديم همه پيامبران الهي يک هدف واحد را دنبال مي‌کردند و ما هم مي‌توانيم و بايد از اختلافات پرهيز کرده و مسير پيامبران را دنبال کنيم.
احمدي‌نژاد با تأکيد بر اين‌که "همه جنگ‌ها و اختلافات موجود در عرصه بين‌المللي قابل برچيده شدن است" گفت: راه برچيدن جنگ و نزاع از جهان بازگشت به حقيقت راه پيامبران خداست و راه ديگري وجود ندارد؛‌ همه کساني که غير از اين، راه ديگري را انتخاب کردند، شکست خوردند و شاهد آن بوديم که مارکسيت‌ها به تاريخ پيوسته و مي‌بينيم که مکتب مقابل مارکسيسم هم بلايي بدتر از آنچه مارکسيست‌ها با بشر کردند بر سر آن آوردند.

*********** مشوق غيرقابل باوري براي نزديکي مذاهب مختلف
رهبران مذهبي آمريکايي نيز در اين ديدار با استقبال از پيشنهاد رييس‌جمهور کشورمان براي تشکيل کميته مشترک رهبران مذهبي دو کشور اظهار کردند: اين پيشنهاد به طور غيرقابل باوري مي‌تواند مشوق ما براي تداوم تلاش براي نزديکي مذاهب مختلف و دو ملت ايران و آمريکا به يکديگر باشد.
آن‌ها همچنين با تأکيد بر اين‌که "ديپلماسي مذهبي مي‌تواند فراتر از موانع تعاملات و روابط سياسي به نزديکي كشورها و ملت‌ها به يکديگر کمک کند" تصريح کردند: گفت‌وگوي دائمي بين رهبران مذهبي تأثير زيادي در ارتقاي دوستي‌ها و استقرار صلح و عدالت در جهان دارد.

************ مشتاق هستيم خانواده و هموطنان خود را براي ديدار از ايران ترغيب کنيم
چهار رهبر مذهبي آمريکايي اظهار اميدواري کردند روند تحولات به گونه‌اي به پيش برود که آنها بتوانند در بازگشت به آمريکا براي آزادي ايرانيان دربند در اين کشور تلاش مؤثري صورت دهند.
اين عده با اشاره به بازديد خود از شهرهاي تهران و قم و گفت‌وگو با علماي مذهبي در قم خاطرنشان کردند: پيشرفت‌هاي ايران و سطح بالاي علمي مراکز دانشگاهي و ديني ايران بسيار ما را تحت تأثير قرار داد و مشتاق آن هستيم تا خانواده و هموطنان خود را براي ديدار از ايران ترغيب کنيم.


نوشته شده در   سه شنبه 29 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode