ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 26 شهريور 1390     |     کد : 25442

اولويت بودجه كشور تخصيص اعتبار به فعاليت‌هاي قرآني است

قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني اظهار كرد: امروز اولويت بودجه كشور در مسائل قرآني است و مشتاقان بي‌نظيري براي يادگيري قرآن كريم در كشور وجود دارد و مسئولان نيز در اين راه از هيچ كوششي فرو گذار نيستند.

حجت‌الاسلام محمدي: اولويت بودجه كشور تخصيص اعتبار به فعاليت‌هاي قرآني است
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني اظهار كرد: امروز اولويت بودجه كشور در مسائل قرآني است و مشتاقان بي‌نظيري براي يادگيري قرآن كريم در كشور وجود دارد و مسئولان نيز در اين راه از هيچ كوششي فرو گذار نيستند.
در مراسم تجمع 100 نفر از حافظان كل قرآن كريم كه 24 شهريورماه، در شهرستان استهبان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدي، رئيس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور و قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني طي سخناني گفت: خداوند را شاكرم كه بار ديگر توانستم در ميان شما قرآنيان استهبان حضور پيدا كنم و از اين مراسم معنوي و قرآني استفاده كنم.
وي در ادامه افزود: خداوند در آيات سوره مباركه الرحمن به جاي استفاده از الله از الرحمن استفاده كرده و خداوند از موصع رحمت خودش قرآن را آموزش داده و سپس انسان را خلق كرده است.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني اظهار كرد: انسان داراي دو خلقت است، يكي خلقت قرآني و ديگري خلقت ابداني است و قبل از وجود بدن مادي در انسان قرآن كريم توسط خداوند به فطرت الهي انسان آموخته شده است.
حجت‌الاسلام محمدي تصريح كرد: بنابر اين نتيجه مي‌گيريم كه حفظ قرآن كريم، يادآوري است، زيرا انسان قبل از خلقت با آيات نوراني قرآن كريم آشنا بوده است و بايد به مفاهيم قرآن كريم توجه ويژه شود، زيرا اين مفاهيم در باطن ما نهادينه شده است.
وي در ادامه افزود: فرق ميان باران و قرآن كريم اين است كه باران در روي زمين ريخته مي‌شود، اما قرآن كريم آويخته مي‌شود و طنابي است كه يك سر آن در دست خداوند است و اگر ما به قرآن كريم تمسك كنيم، به خداوند متعال متصل مي‌شويم و اين اتصال به صورت دسته جمعي بسيار بهتر است و ما اگر بخواهيم درجات عالي را طي كنيم، بايد به قرآن كريم متصل شويم.
رئيس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور عنوان كرد: تمام درجات بهشت بر اساس قرآن كريم طراحي شده و در روز محشر به انسان گفته مي‌شود كه بخوان و بالا برو و هر كس چيزي از قرآن با خود برده باشد، به درجات بالاتر خواهد رفت، همچنين جهنم نيز بر اساس قرآن كريم درجه‌بندي شده و اگر به آيات قرآن عمل نكرده باشيم، دركات ما بيشتر مي‌شود و به جهنم نزديكتر مي شويم.
حجت‌الاسلام محمدي بيان كرد: حفظ قرآن كريم افتخار اساسي است و اين همان افتخاري است كه رهبر معظم انقلاب به آن قبطه مي‌خورند و ما بايد شاكر اين نعمت عظيم خدادادي باشيم، زيرا خداوند ما را به اين وسيله مورد لطف خود قرار داده است.
وي اظهار كرد: بايد موسسه بيت‌الاحزان استهبان به عنوان الگوي قرآني در جامعه معرفي شود، زيرا اين موسسه حركت شورانگيزي را در راه حفظ قرآن كريم آغاز كرده و اين حركت جدي قرآني را يك روحاني ساده زيست دنبال كرده است.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني گفت: رهبر معظم انقلاب معتقد است كه حفظ قرآن كريم مقدمه‌اي بر تدبر در قرآن كريم است و اگر فهم قرآن حاصل شود، شكوفايي قرآني در جامعه حاصل مي شود.
حجت‌الاسلام محمدي تصريح كرد: امروز اولويت بودجه كشور در مسائل قرآني است و مشتاقان بي‌نظيري براي يادگيري قرآن كريم در كشور وجود دارد و مسئولان نيز در راه قرآن كريم از هيچ كوششي فرو گذار نيستند.
وي بيان كرد: در حال حاضر بيش از 10 هزار مؤسسه قرآني، بيش از 50 هزار جلسه قرآني در كشور وجود دارد و اين پتانسيل بسيار خوبي براي رشد فعاليت‌هاي قرآني در كشور است، همچنين ما موفق شديم، مصوبه هم براي حافظان به تصويب برسانيم و معاونت توسعه مديريت رياست جمهوري آن را ابلاغ مي‌كند و امتيازاتي براي حافظان قرآن كريم در نظر گرفته شده و اين امتيازات در چهار درجه داراي ارزش استخدامي است، درجه يك حفظ قرآن كريم معادل دكترا، درجه دو حفظ قرآن كريم معادل فوق ليسانس، درجه سه حفظ قرآن كريم معادل ليسانس و ... محاسبه خواهد شد.
رئيس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور در پايان افزود: امسال نشان فرهنگ و هنر به 14 قاري قرآن كريم تعلق گرفت و بايد اين نشان‌ها را در جامعه حافظان، مبلغان و ... فعال كنيم.


نوشته شده در   شنبه 26 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode