ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 12 شهريور 1390     |     کد : 24825

11 سپتامبر گرايش آمريکاييها به اسلام را افزايش داد

حس کنجکاوي بسياري از آمريکاييها پس از حملات يازدهم سپتامبر و خصومتهاي فزاينده عليه مسلمانان براي شناخت بيشتر اسلام منجر به تغيير دين عده‌اي از آنها و تشرف به اسلام شد.

حس کنجکاوي بسياري از آمريکاييها پس از حملات يازدهم سپتامبر و خصومتهاي فزاينده عليه مسلمانان براي شناخت بيشتر اسلام منجر به تغيير دين عده‌اي از آنها و تشرف به اسلام شد.
جوانا سگاريچ استاد درس قرون وسطي در دانشگاه که از خود به عنوان زني مستقل و با روحيه اي معاصر ياد مي کند از جمله کساني است که حس کنجکاوي، مطالعه و آگاهي موجب تشرف وي به آخرين دين آسماني خداوند شده است.
وي پس از انتشار اخبار مربوط به حملات يازدهم سپتامبر و ادعاهاي رسانه اي مبني بر اينکه اين حملات از سوي مسلمانان انجام شده از خود پرسيد اسلام چگونه ديني است و چگونه موجب شده پيروانش دست به چنين عملي بزنند.
وي در جستجوي پاسخ به پرسشهاي خود تصميم گرفت نگاه عميق تري به اسلام داشته باشد و به اين منظور قرآن را مورد مطالعه قرار داد.
سگاريچ در اين رابطه گفت: پس از مطالعه قرآن به اين نتيجه رسيدم که با يک فرآيند تصميم گيري رو به رو شده ام و بايد تصميم بگيرم.
چند هفته بعد مطالعات اسلامي خود را جدي تر در پيش گرفت و چند ماه پس از آن شهادتين را گفت و مسلمان شد.
جوانا سگاريچ تنها کسي نبوده است که در اثر کنجکاوي و مطالعه اسلام به اين دين مبين مشرف شده است. انجلا کولينز تلز نيز پس از مشاهده خصومتهاي ضد اسلامي در فضاي پس از يازدهم سپتامبر مسلمان شد.
وي در اين رابطه مي گويد: ديدم که کشور اين افراد را چون افرادي شرور، تروريسم و عامل سرکوبي زنان توصيف مي کند و پس از آن به دنبال حقيقت گشتم، احساس کردم که بايد بايستم و از آنها دفاع کنم اما دريافتم که بدون دانش نمي توانم استدلال کنم.
انجلا کولينز تلز اضافه کرد: در اين مرحله مطالعه اسلام را براي درک بهتر اين دين آغاز کردم. پس از يک مطالعه عميق تصميم گرفتم که مسلمان شوم. مفهوم خداوند در دين اسلام زيباترين مفاهيم است و اين مفهوم با آنچه تصور مي کردم سازگار است.
کلي کافمن از ساکنان شيکاگو نيز تجربه اي مشابه داشته است، چرا که وي نيز در مرحله اول خواستار حمايت از مسلمانان در مقابل اتهامات ضد صلح بوده است.
کافمن در اين رابطه گفت: در آن زمان احساس کردم براي تحقق هدف خود بايد آمادگي کافي داشته باشم.
وي تصميم مي گيرد به مطالعه اسلام بپردازد اقدامي که از سوي بسياري از اطرافيانش با انتقاد رو به رو شد چرا که آنها نيز اسلام را به مثابه همان تصويري که رسانه ها ارائه داده درک کرده بودند و از ماهيت حقيقي اسلام اطلاع نداشتند.
احساسات ضد اسلام در جامعه آمريکا هنوز هم مايه نگراني بسياري از تازه مسلمانان اين کشور است.
کافمن که اکنون خانواده اش از وي حمايت مي کند و تنها يکي از بستگانش ارتباط خود را با وي قطع کرده است گفت: حدس مي کنم هنوز هم لحن ضد اسلامي در آمريکا تغيير نکرده است.
تريشا اسکويرز که ماه پيش به اسلام مشرف شد نيز با واکنشها خصومت آميزي رو به شده است. يکي از دوستان نزديکش با نااميدي گفته است که مادر خوانده فرزندان من مي خواهد مسلمان شود؟


نوشته شده در   شنبه 12 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode