ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 1 شهريور 1390     |     کد : 24336

ايران و روسيه براي ساخت نيروگاه‌هاي جديد هسته‌اي مذاكره مي‌كنند

ايران و روسيه براي ساخت نيروگاه‌هاي جديد هسته‌اي مذاكره مي‌كنند

رئيس سازمان انرژي اتمي ايران: ايران و روسيه براي ساخت نيروگاه‌هاي جديد هسته‌اي مذاكره مي‌كنند

رئيس سازمان انرژي اتمي ايران اعلام كرد: هرگونه توافق درآينده ميان جمهوري اسلامي ايران و روسيه در زمينه تاسيسات هسته‌اي، مربوط به احداث نيروگاه‌هاي جديد در ايران و توسعه بيش از پيش همكاري‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي دو‌كشور خواهد بود. ‏

فريدون عباسي اين مطلب را در گفت و گو با ايرنا مطرح كرد و اظهار داشت: موضوع راه اندازي نيروگاه بوشهر از مرحله توافق ميان تهران و مسكو فراتر رفته است و اگر قرار باشد توافق جديدي ميان ايران و روسيه در زمينه تاسيسات هسته‌اي انجام شود، مربوط به احداث نيروگاه‌هاي جديد در ايران و گسترش همكاري‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ميان دو طرف خواهد بود.

عباسي تاكيد كرد كه توافق ميان تهران و مسكو درباره نيروگاه بوشهر مدت‌ها پيش حاصل شده است و اين نيروگاه در واقع راه اندازي شده و در حال انجام آزمايش‌هاي نهايي است.

رئيس سازمان انرژي اتمي همچنين با اعلام اين خبر كه نيروگاه اتمي بوشهر اواخر آبان يا آذر امسال به‌طور رسمي افتتاح مي‌شود، گفت: نيروگاه اتمي بوشهر اكنون به مرحله پيش راه اندازي نزديك مي‌شود و مرحله اول اين نيروگاه با 40 درصد توان خود تا پايان ماه مبارك رمضان راه اندازي مي‌شود.

عباسي با رد برخي اظهارنظرها مبني بر اينكه روسيه پس از نيروگاه بوشهر در زمينه احداث نيروگاه‌هاي اتمي جديد با ايران همكاري نخواهد كرد، گفت: روس‌ها در زمينه احداث نيروگاه‌هاي اتمي جديد در ايران با ما مذاكراتي داشته‌اند و پيشنهادهايي را هم مطرح كرده‌اند.

وي افزود: ما هم نقطه نظرات خود را به طرف روس در زمينه احداث نيروگاه‌هاي اتمي جديد در كشور ارائه كرده ايم، اين تبادل نظرها و پيشنهادها ادامه خواهد داشت تا به نتيجه مشخص برسد.

رئيس سازمان انرژي اتمي ايران با بيان اينكه تهران و مسكو به‌طور طبيعي با در نظر گرفتن منافع ملي خود وارد هرگونه قرارداد جديد خواهند شد، اظهار داشت كه هرگونه قرارداد جديد ميان جمهوري اسلامي ايران و روسيه به گونه‌اي خواهد بود كه منافع هر دو طرف را تامين كند.

عباسي در پاسخ به اين سئوال كه آيا ايران علاوه بر روسيه، كشورهاي ديگري را هم براي همكاري در زمينه احداث نيروگاه‌هاي هسته‌اي جديد مد نظر دارد، گفت: ما با كشورهاي مختلف مي‌توانيم كار كنيم مشروط بر اينكه آن كشورها از استانداردها و توانمندي‌هاي لازم در زمينه احداث نيروگاه‌هاي هسته‌اي برخوردار باشند. وي گفت: بعد از زمين لرزه اخير ژاپن و اتفاقي كه براي نيروگاه هسته‌اي ‘فوكوشيما’ رخ داد، بايد به سطح فني و نكات ايمني كشورهايي كه قصد امضاي قرارداد با ايران را براي همكاري در زمينه احداث نيروگاه هسته‌اي دارند، اطمينان حاصل كنيم.

رييس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد: هر كشوري كه بخواهد در زمينه احداث نيروگاه اتمي با ايران همكاري كند، بايد ثابت كند و تضمين بدهد كه حادثه‌اي مشابه حادثه نيروگاه فوكوشيما براي نيروگاهي كه توسط آن كشور احداث خواهد شد، اتفاق نمي‌افتد.


نوشته شده در   سه شنبه 1 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode