ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 25 مرداد 1390     |     کد : 24013

نظام اداري كشور مانع تحقق عدالت است

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اين كه بايد كارهاي بزرگ در كشور انجام شود، گفت: بايد تلاش كنيم تا رقم بيكاري در كشور به صفر برسد.

رئيس جمهوري در مراسم معارفه وزير تعاون، كار و رفاه: نظام اداري كشور مانع تحقق عدالت است
نرخ بيكاري در كشور بايد به صفر برسد
رئيس‌جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اين كه بايد كارهاي بزرگ در كشور انجام شود، گفت: بايد تلاش كنيم تا رقم بيكاري در كشور به صفر برسد.

به گزارش ايرنا، محمود احمدي‌نژاد در مراسم معارفه عبدالرضا شيخ‌الاسلامي به عنوان وزير وزارتخانه جديدالتاسيس تعاون، كار و رفاه اجتماعي، عزم دولت در خصوص ايجاد سالانه 5/2 ميليون شغل در امسال و سال آينده را يادآور شد.

وي به موفقيت به دست آمده در نهضت اشتغالزايي در سال گذشته تاكيد كرد و اظهار داشت: پارسال توانستيم يك ميليون و 600 هزار شغل در كشور ايجاد كنيم و ايجاد 5/2 ميليون شغل هم شدني است.

رئيس‌جمهوري اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را در زمره كارهاي بسيار بزرگ انجام شده در كشور دانست و افزود: برخي مي‌گفتند نمي‌توان اين كار را انجام داد، اما امروز شاهد هستيم كه اين كار با موفقيت انجام شده است و بنابراين مي‌توان كارهاي بزرگ ديگري هم در كشور انجام داد.

احمدي‌نژاد با نقد عملكرد برخي افراد در دوره‌اي از كشور در سال‌هاي گذشته گفت: متاسفم كه در دوره‌اي عده‌اي در كشور نه خودشان را و نه ملت ايران را باور كردند و فكر مي‌كردند كه نمي‌توان كارهاي بزرگ در كشور انجام شود.

وي افزود: حتي در دوره‌اي از كشور در سال‌هاي گذشته، دستورات استعماري كنترل جمعيت را آوردند و به زور به ملت ايران تحميل كردند.

رئيس‌جمهوري در ادامه با طرح اين سؤال كه چرا نمي‌شود كارهاي بزرگ در كشور انجام داد؟ يادآور شد: حتي كويرهاي ايران هم اقيانوس‌هاي بيكران است و بايد دست به دست هم بدهيم و با ايجاد 5/2 ميليون شغل، يك ركورد تازه در كشور ثبت كنيم و البته براي انجام اين كار بايد كار عالمانه و هم افزا انجام دهيم.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: هر كار و هر حركتي كه ملت ايران را از كار عالمانه و هم افزا دور كند، يك اقدام خائنانه است.

وي با بيان اين كه از ادغام سه وزارتخانه كار و امور اجتماعي، تعاون و رفاه و تامين اجتماعي يك وزارتخانه تشكيل شده و همه آنها به يك خانواده تبديل شده‌اند، تاكيد كرد در اين وزارتخانه جديد حتي كوچك‌ترين فرصت‌ها هم نبايد به هدر برود.

رئيس قوه مجريه همچنين با بيان اين كه اخيرا چند وزارتخانه در كشور در هم ادغام شده و خللي هم در كارها ايجاد نشده است، خطاب به مديران و مسئولان وزارتخانه جديدالتاسيس گفت: به گونه‌اي اين وزارتخانه (وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي) را به صورت وزارتخانه الگو مديريت كنيد و بسازيد كه بتوان حتي چند وزارتخانه ديگر را هم در اين وزارتخانه ادغام كرد.

رئيس‌جمهوري در ادامه سخنان خود به وضع فقر و گرسنگي در جهان امروز پرداخت و گفت: گزارش‌هاي رسمي حاكي از آن است كه بيش از 3 ميليارد فقير در جهان وجود دارد كه در اين ميان، بيش از يك ميليارد و 200 ميليون انسان در جهان در فقر شديد به سر مي‌برند و اين بيانگر آن است كه جهان با وجود ادعاي برخي كساني كه مدعي مديريت جهان هستند و آباد نشده

است.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه براي احياي كرامت انسان تلاش و مجاهدت‌هاي فراواني شده است، از كساني كه به خاطر اهداف شخصي و به قدرت رسيدن خود ارزش و كرامت انسان را زير پا مي‌گذارند، به شدت انتقاد كرد و اظهار داشت: برخي براي اين كه در انتخابات راي بياورند، تصميم مي‌گيرند چندين كشور را له كنند و صدها هزار انسان را بكشند. وي ادامه داد:‌ سرمايه داران براي اين كه جيب‌هاي خود را پر كنند، تصميم مي‌گيرند ذخاير ملت‌ها را غارت كنند.

رئيس‌جمهوري درمورد قحطي سومالي كه ميليون‌ها انسان با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند، گفت: تصاويري كه اين روزها از سومالي نشان داده مي‌شود، نشانه ننگ مدعيان مديريت دنيا است.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش عدالت را ضامن آباداني زمين و احياي كرامت انسان دانست و گفت: تلاش براي اجراي عدالت، بزرگترين، زيباترين و متعالي‌ترين اقدام انساني است و اين يك ماموريت مستمر

است.

رئيس‌جمهوري با تاكيد بر اين كه افرادي كه دغدغه معيشت دارند، هرگز فرصت نخواهند يافت تا طعم كرامت را بچشند، گفت: در شرايطي كه عدالت وجود نداشته باشد، ديگر هيچ انگيزه‌اي براي افراد باقي نخواهد ماند تا استعدادهاي خود را پيدا كنند و آن را شكوفا سازند.

احمدي نژاد، اقدامات اخير دولت از جمله اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها، توزيع سهام عدالت و افزايش حقوق كارمندان و بازنشستگان را گام‌هايي بزرگ توصيف كرد و يادآور شد كه نمي‌توان گفت با انجام اين كارها عدالت واقعي تحقق يافته است بلكه ما هنوز در ابتداي راه تحقق عدالت هستيم.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: وزارتخانه جديد تعاون، كار و رفاه اجتماعي از وزارتخانه‌هايي است كه نقش بسيار مهمي در برپايي عدالت دارد.

وي در عين حال سيستم اداري امروز كشور را از موانع اصلي اجراي عدالت خواند و افزود: بايد اصلاحاتي در ساختار سيستم اداري امروز كشور ما انجام شود.

رئيس‌جمهوري همچنين با يادآوري اهميت ايجاد برخي اصلاحات و تغيير نگاه‌ها در بخش تامين اجتماعي گفت: بخش تامين اجتماعي امانت حقوق بگيران و بازنشستگان كشور است و بايد به خوبي از آن نگهداري شود.

احمدي‌نژاد بر ضرورت گسترش بيمه در كشور تاكيد كرد و اظهار داشت كه بايد به سمتي حركت كنيم تا همه مردم كشور تحت پوشش بيمه قرار گيرند.

وي همچنين با طرح بهداشت خانواده و اجراي موفق اين طرح در روستاهاي كشور اشاره كرد و گفت كه مي‌توان اين طرح را در شهرها هم اجرا كرد.

رئيس‌جمهوري با تاكيد بر كوچك سازي دولت گفت: حتي كشور را با 10 وزارتخانه هم مي‌توان اداره كرد و وزارتخانه‌هاي جديد بايد به يك ساختار چابك و مردمي تبديل شوند.

احمدي‌نژاد در پايان مراسم معارفه عبدالرضا شيخ‌الاسلامي به عنوان وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اهداي لوح تقدير به محمد عباسي و صادق محصولي از زحمات آنان در طول مدت تصدي دو وزارتخانه پيشين كار و امور اجتماعي و رفاه و تامين اجتماعي قدرداني كرد.

رئيس قوه مجريه همچنين در اين مراسم، حكم آغاز به كار عبدالرضا شيخ الاسلامي به عنوان سكاندار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي را به وي تقديم كرد.

در اين مراسم همچنين وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي مهمترين وظيفه وزارتخانه جديد را تحقق اهداف ادغام با سرعت و دقت كامل اعلام كرد.

به گزارش ايرنا، عبدالرضا شيخ‌الاسلامي گفت: مناسب‌سازي اندازه دولت در حيطه وزارتخانه جديد، افزايش بهره‌وري، كاهش هزينه‌ها، سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي از اهداف ادغام وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است.

وزير سابق تعاون هم گفت: تعداد تعاوني‌ها در شش سال گذشته از 85 هزار به 165 هزار تعاوني رسيده كه اين ميزان رشد برابر با رشد تعاوني‌ها در 70 سال گذشته است.

عباسي افزود: سهم بخش تعاون در اقتصاد در شش سال گذشته از 5/4 به 9 درصد رسيده است.

وي تأكيد كرد: تنها راه عدالت اجتماعي، توانمندسازي مردم است كه توزيع ثروت را به طور عادلانه انجام دهيم.

در اين مراسم همچنين صادق محصولي وزير سابق رفاه و تأمين اجتماعي با اشاره به عملكرد وزارت رفاه در سال‌هاي 85 تا 89 گفت: بودجه تحقق يافته براي امر رفاه در اين مدت در كشور 500 درصد افزايش يافته است.

codex01x

page01 



نوشته شده در   سه شنبه 25 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode