ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 مرداد 1390     |     کد : 23327

تا قرآن مهجور است جامعه اصلاح نمي‌شود

رئيس ستاد اقامه نماز كشور گفت: جامعه تشنه فهم قرآن است و ما حوزويان در اين راه کوتاهي کرده‏ايم.

حجت‌الاسلام قرائتي:تا قرآن مهجور است جامعه اصلاح نمي‌شود
رئيس ستاد اقامه نماز كشور گفت: جامعه تشنه فهم قرآن است و ما حوزويان در اين راه کوتاهي کرده‏ايم.
حجت‏الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در مراسم افتتاحيه دوره تربيت مبلغ قرآن محور كه صبح ديروز در حسينيه الزهرا مشهد در جمع 80 تن از طلاب برگزيده برگزار شد،‌ با بيان اين مطلب اظهار داشت: جامعه از کمبود مفسر و تفسير قرآن رنج مي‏برد و طلاب حوزه علميه بايد به دنبال فراگيري تفسير قرآن باشند.
وي با بيان اينكه بشر به سه دليل شخصي، اجتماعي و عالي به دين نيازمند است، افزود: دين پاسخگوي اين سه نياز ماست و بهترين دين، ديني است که علاوه بر عقلي، فطري، جامع و قابل عمل و قابل تطبيق با شرايط روز جامعه باشد و بتواند هماهنگ و همراه با پيشرفت‏هاي علمي پيش برود.
قرائتي درادامه با بيان تفسير آياتي از سوره بقره (245 تا 251) و با اشاره به داستان نبرد طالوت و جالوت در قرآن، افزود: از مهمترين درس‏هاي اين داستان اين است که ما بدانيم انقلابي بودن مهم نيست، بلکه مهم اين است که ما انقلابي بمانيم.
اين كارشناس امور قرآني خاطرنشان كرد: تا زماني که قرآن در جامعه ما مهجور بماند وضعيت جامعه اصلاح نخواهد شد.
قرائتي با بيان اينکه ما حتي در شب‏هاي قدر نيز به سراغ قرآن نمي‏رويم، تصريح كرد: طلبه‏ها در حوزه علميه بايد توجه بيشتري به تفسير قرآن داشته باشند، زيرا جامعه تشنه فهم قرآن است و ما بايد به اين مهم جامه عمل بپوشانيم.
وي ادامه داد: در دوره‏هاي تفسير قرآن در دانشگاه تهران بين 1500 تا 3000 دانشجو در جلسات تفسير شرکت مي‏کنند که اين نشانه علاقه جوانان به فهم بيشتر قرآن است.
مجتبي مهاجر مسول اداره قرآن و حديث جامعه المصطفي واحد مشهد نيز به ايسنا گفت:‌ مدت برگزاري دوره تربيت مبلغ قرآن محور را كه به اهتمام مجتمع آموزش عالي مشهد مقدس در محل حسينيه الزهرا مشهد براي جمعي از طلاب برگزار مي‌شود را 30روز اعلام كرد.


نوشته شده در   سه شنبه 11 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode