ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 5 مرداد 1390     |     کد : 23033

در بخش حوزوي نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم صورت مي‌گيرد

رئيس بخش حوزوي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم از اختصاص 19 غرفه به بخش حوزوي در اين نمايشگاه خبر داد.

ارائه آخرين دستاوردهاي قرآني حوزه
در بخش حوزوي نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم صورت مي‌گيرد


رئيس بخش حوزوي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم از اختصاص 19 غرفه به بخش حوزوي در اين نمايشگاه خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن طيب ‌حسيني ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه بخش حوزوي نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم بالغ بر 5 سال است راه‌اندازي شده، اظهار داشت: اين بخش با هدف ارائه آخرين دستاوردها و توسعه مناسبات قرآني حوزه با ساير مراکز علمي راه‌اندازي شده است.
وي با بيان اينکه بخش حوزوي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم با کمک مراکز کلان و تأثيرگذاري همچون مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه، جامعة‌المصطفي‌العالميه، مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران و دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم راه‌اندازي شده است، ابراز داشت: بعد از شناسايي و بررسي 132 مرکز به عنوان مراکز مرتبط به اين نتيجه رسيديم که 32 مرکز در قالب 19 غرفه مي‌توانند در بخش حوزوي اين نمايشگاه مشارکت داشته باشند.
رئيس بخش حوزوي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم ادامه داد: اين ستاد در راستاي نيل به اهداف خود، کميته‌هاي بين‌الملل، پشتيباني، تدارکات، تشريفات و تبليغات و اطلاع‌رساني را تعريف و هرکدام از اين کميته‌ها نيز با بررسي کارکرد نمايشگاه در سال‌هاي گذشته، پيشنهادهايي را به ستاد ارجاع دادند.
وي با اشاره به اينکه 14 برنامه از سوي بخش حوزوي در اين نمايشگاه برگزار خواهد شد که 6 برنامه آن براي اولين بار است، اذعان داشت: ارائه آثار جديد و دستاوردهاي ممتاز حوزوي، معرفي حوزه‌هاي کهن، برگزاري نشست‌هاي علمي، پاسخ به شبهات قرآني و مشاوره، ارائه آثار هنري و کتب خطي و نسخ قرآن کريم، معرفي خادمان قرآن کريم، برگزاري جلسات دفاعيه پايان‌نامه‌هاي سطح 4 و انتخاب 12 پايان‌نامه برتر، رونمايي از آثار جديد حوزوي، برپايي غرفه ويژه نرم‌افزاري قرآن، معرفي سايت‌هاي قرآني، برگزاري مسابقات قرآني، برگزاي شب شعر قرآني، برپايي کارگاه‌هاي آموزشي در زمينه حفظ و قرائت و اجراي زنده ترميم آثار و نسخ خطي کهن، 14 برنامه بخش حوزوي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم مي‌باشد.
طيب‌حسيني خاطرنشان کرد: در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم اردوهايي را براي اساتيد، طلاب، ائمه جماعات و جمعه و شخصيت‌هاي ملي و بين‌المللي جهت بازديد از بخش حوزوي و ساير بخش‌ها در نظر گرفته‌ايم تا بتوانيم علاوه بر معرفي آثار از حضور اين افراد نيز بهره کافي را ببريم.
مدير روابط عمومي مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه با بيان اينكه بعد بين‌المللي بخش حوزوي با مشارکت جامعه‌المصطفي و معاونت بين‌الملل مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه برگزار خواهد شد، تصريح کرد: در اين بخش اساتيد بين‌المللي حوزه از 20 مليت حضور پيدا خواهند کرد.
رئيس بخش حوزوي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم با اشاره به اينکه شرکت در بخش حوزوي براي مراکز حوزوي به صورت رايگان است، اظهار داشت: در اين نمايشگاه سامانه‌اي را جهت مديريت سريع و بهتر آماده کرديم تا مراکز حوزوي که در اين نمايشگاه حضور پيدا مي‌کنند، بتوانند به راحتي خدمات‌رساني شوند.
وي با اشاره به آغاز به کار نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم از 6 مرداد مصادف با 26 شعبان‌المعظم، ابراز داشت: بخش حوزوي دو روز بعد از افتتاح کلي نمايشگاه کار خود را با حضور يکي از بزرگان حوزه آغاز به کرده و در 26 ماه مبارک رمضان به پايان خواهد رسيد.
طيب‌حسيني ساعت کار نمايشگاه را از ساعت 17 تا 24 اعلام کرد و گفت: شعار امسال نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم بيداري اسلامي است و با هدف ترويج قرآن کريم و عترت است.
بر اساس گزارش مركز خبر حوزه، رئيس بخش حوزوي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم در پايان محل برگزاري اين نمايشگاه را مصلي امام خميني(ره) در تهران مدنظر قرار داد و ضمن نامناسب خواندن آن اذعان داشت: فضاي کلي برپايي نمايشگاه بسيار کم شده و فضاي اندکي به بخش حوزوي اختصاص داده شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 5 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode