ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 تير 1390     |     کد : 22571

از واردات محصولات قرآني چيني جلوگيري مي‌شود

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن: از واردات محصولات قرآني چيني جلوگيري مي‌شود...

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن: از واردات محصولات قرآني چيني جلوگيري مي‌شود
معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکريم با اشاره به چاپ قرآن در کشورهاي غيراسلامي، گفت: تابلوهاي قرآني وارداتي از چين غلط‌هاي بسياري دارند که از اين پس از گمرك ترخيص نمي‌شوند.
احمد حاجي‌شريف بااشاره به تابلوهاي منقش به آيات قرآن‌کريم يا بعضي سوره‌هاي کوتاه قرآن‌کريم كه از کشور چين يا ديگر کشورها وارد ايران مي‌شوند، گفت: مدتي است تابلوهايي که در آن‌ها آيات قرآن کريم بر روي پوست بز، تخته، مقوا و ... چاپ مي‌شوند را شرکت‌هاي ايراني از چين و ديگر کشورها خريداري كرده و از طريق گمرکات به کشور وارد مي‌كنند.
وي افزود: در تعدادي از اين تابلوها آيات نوشته شده روي آن‌ها غلط است و با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و گمرک جمهوري اسلامي ايران از ورود آنها جلوگيري و شرکت وارد کننده متضرر مي‌شود.
وي از شرکت‌هاي وارد کننده اين تابلوهايي که با آيات قرآن زينت مي يابند خواست که در مرحله اول اقدام به ورود چنين کالاهايي نکنند، زيرا در ايران تابلوهاي بسيار زيباتر از لحاظ خوشنويسي، طراحي و قاب وجود دارد و نيازي نيست که تابلوي قرآني از چين و يا ديگر کشورها وارد ايران شود.
معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکريم گفت: اگر اين شرکت‌ها مي‌خواهند اين تابلوها را وارد کنند، قبلاً تابلوها را بررسي و سپس به خريد آن‌ها اقدام کنند تا براي ترخيص بار خود در گمرکات با مشکل مواجه نشوند.
وي با اشاره به قرآن‌هاي چاپ شده در کشور چين و وارد شده از آن به كشور نيز اظهار كرد: قرآن کتاب مقدس ما است و براي چاپ و صحافي آن شرايط خاصي بايد وجود داشته باشد كه در کشورهاي غيراسلامي آن شرايط را رعايت نمي کنند لذا تقاضاي ما از تمام افراد حقيقي و حقوقي اين است که قرآنهاي خود را در داخل کشور چاپ کنند و از سفارش چاپ به ديگر کشورهاي غيرمسلمان خودداري کنند.
وي تأکيد کرد: طبق توافق انجام شده بين سازمان دارالقرآن الکريم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از فروش تابلوهاي قرآني و قرآنهاي وارداتي بدون مجوز و قرآنهاي چاپ داخل کشور که مجوز نشر نداشته باشند در نمايشگاههاي کتاب و نمايشگاه بين‌المللي قرآن جلوگيري مي شود.


نوشته شده در   دوشنبه 27 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode