ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 تير 1390     |     کد : 22155

توافق ايران و عراق براي افزايش مبادلات تجاري تا20 ميليارد دلار

«ايران و عراق توافق كردند سطح مبادلات تجاري دو كشور را تا سقف 20 ميليارد دلار افزايش دهند.»

«ايران و عراق توافق كردند سطح مبادلات تجاري دو كشور را تا سقف 20 ميليارد دلار افزايش دهند.»

به گزارش ايرنا محمدرضا رحيمي در سفر خود به عراق در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود:‌مذاكرات سازنده و مفيدي بين ايران و عراق در مورد گسترش بيش از پيش روابط دو كشور و افزايش روزافزون سطح همكاري‌هاي تهران ـ بغداد صورت گرفت.

رحيمي در مورد رايزني‌هاي صورت گرفته با مقامات ارشد عراقي براي افزايش تعداد زوار و فراهم شدن امكانات مناسب براي آنان گفت: دولت عراق اعلام كرده كه با اين موضوع موافق بوده و به دنبال ايجاد زيرساخت‌ها و فراهم كردن امكانات رفاهي است.

وي همچنين از توافق صورت گرفته با نخست‌وزير عراق براي عفو و آزادي ايرانياني كه بدون مجوز قانوني براي زيارت عتبات عاليات و اماكن مقدسه به اين كشور سفر كرده‌اند خبر داد.



ديدار با آيت‌الله‌العظمي سيستاني

معاون اول رئيس‌جمهوري در دومين روز از سفر خود به عراق، روز پنجشنبه وارد شهر مقدس نجف اشرف شد و با آيت‌الله علي سيستاني از مراجع تقليد ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش ايرنا، رحيمي در اين ديدار ضمن تاكيد بر ضرورت گسترش بيش از پيش همكاري‌هاي دو كشور دوست و مسلمان ايران و عراق، در مورد موضوعات مهم دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي با اين مراجع عاليقدر شيعيان بحث و گفت‌وگو كرد.



ديدار با رئيس‌جمهوري عراق

معاون اول رئيس‌جمهوري ايران كه در راس يك هيات عاليرتبه سياسي ـ اقتصادي در بغداد به سر مي‌برد با رئيس‌جمهوري عراق هم ديدار و بر تعميق روابط دوكشور تاكيد كرد.

در جريان ديدار محمدرضا رحيمي با «جلال طالباني» كه در محل كاخ رياست جمهوري عراق انجام شد، دو طرف ضمن گفت‌وگو در باره مسائل مربوط به روابط دوجانبه، به بحث و بررسي در زمينه مهم‌ترين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي پرداختند.

رحيمي توسط نور‌المالكي نخست وزير اين كشور مورد استقبال قرار گرفت و با وي به گفت‌وگو و مذاكره پرداخت. معاون اول رئيس‌جمهوري در ديدار با وزيرخارجه عراق هم تاكيد كرد: تهران هيچ محدوديتي براي گسترش روابط و ارتقاي سطح همكاري‌ها با بغداد قايل نيست.

محمدرضا رحيمي كه در راس يك هيات عاليرتبه به بغداد سفركرده است عصر چهارشنبه در ديدار با هوشيار زيباري وزيرخارجه عراق اعلام كرد كه ايران و عراق ظرفيت‌هاي فراواني براي گسترش همكاري‌ها دارند.

در اين ديدار «هوشيار زيباري» وزير خارجه عراق هم با ابراز خرسندي از توافقات حاصل شده در جريان سفر هيات ايراني به بغداد گفت: معتقديم هر چقدر رايزني‌ها ميان دو كشور افزايش يابد اهداف مشترك آنها سريع‌تر محقق خواهد شد.


نوشته شده در   يکشنبه 19 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode