ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 تير 1390     |     کد : 21504

روزگذشته در ديدارهاي جداگانه صورت گرفت

غربي‌ها مصمم هستند تا نگذارند حركت مردم ليبي به سرانجام برسد...

رؤساي ‌جمهوري سودان، عراق و پاكستان در محضر ولي امر مسلمين
روزگذشته در ديدارهاي جداگانه صورت گرفت


غربي‌ها مصمم هستند تا نگذارند حركت مردم ليبي به سرانجام برسد
بايد مراقب هرگونه انحراف حركت‌هاي مردمي در منطقه بود
حركت‌هاي مردمي در منطقه برخلاف خواست آمريكا، غرب و صهيونيست‌ها است
اميدوارم شاهد يك پيمان قوي اسلامي در شمال افريقا باشيم
غربي‌ها از تشكيل حكومت با گرايش‌هاي اسلامي در ليبي هراس دارند
جمهوري اسلامي ايران از حكومت اسلامي سودان حمايت مي‌كند
مقاومت دولت و ملت سودان قابل قدرداني است
ملت بزرگ عراق در حال خروج از محنت سال‌هاي اخير هستند
صدام، عامل تحميل جنگ به دو ملت دوست و برادر بود
نيات شوم واشنگتن در پاكستان

************** ديدار آقاي عمرالبشير رئيس جمهور سودان
روزگذشته رؤساي جمهور سودان، عراق و پاكستان با ولي امر مسلمين، حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي ديداركردند
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر ديروز در ديدار آقاي عمرالبشير رئيس جمهور سودان و هيأت همراه، حركت‌هاي مردمي اخير در منطقه را سرآغاز يك تحول اساسي در كشورهاي اسلامي و منطقه خواندند و اظهار اميدواري كردند :در آينده نزديك شاهد يك پيمان قوي اسلامي در شمال افريقا باشيم.
ولي امر مسلمين با اظهار خرسندي از بيداري اسلامي در مصر، تونس و ليبي، حركت‌هاي اخير مردمي در منطقه را برخلاف خواست و منافع آمريكا، غرب و صهيونيست‌ها دانستند و افزودند: برهمين اساس بايد هوشيار بود كه آمريكا و غرب، مانع از ادامه مسير طبيعي اين حركت‌هاي مردمي نشوند و آنها را مصادره نكنند.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي خاطرنشان كردند: البته آمريكا و غرب، در كوتاه مدت كاري از پيش نخواهند برد ولي بهرحال بايد مراقب هرگونه انحراف و يا مصادره حركت‌هاي مردمي در منطقه بود.
ايشان موضوع مصر را در تحولات منطقه بسيار مهم ارزيابي كردند و افزودند: پايگاه مستحكم آمريكا و رژيم صهيونيستي در مصر، اكنون فروريخته است و آمريكا و برخي حكومت‌هاي وابسته، در تلاش هستند كه شايد در بلندمدت، مسير را به سمت و سوي ديگري تغيير دهند.
ولي امر مسلمين با اشاره به سابقه تغيير تدريجي افراد و حركت‌هاي انقلابي در طول زمان تأكيد كردند: نبايد گذاشت چنين اتفاقي در مورد مسائل منطقه روي دهد.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي درخصوص مسائل ليبي هم افزودند: ما در مورد اوضاع ليبي بشدت نگران هستيم زيرا حركت مردم ليبي يك قيام جدي و واقعي است و غربي‌ها مصمم هستند تا نگذارند اين حركت واقعي مردم به سرانجام برسد.
ايشان علت دخالت نظامي غرب در ليبي را همين موضوع دانستند و خاطرنشان كردند: غربي‌ها از تشكيل يك حكومت با گرايش‌هاي اسلامي در ليبي و در يك قدمي اروپا به شدت هراس دارند و مي خواهند مانع از اين كار شوند.
ولي امر مسلمين در بخش ديگري از سخنان خود به مسائل سودان و فشارهاي غرب به اين كشور اشاره و تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران از حكومت اسلامي، دولت و ملت سودان كه مصمم به حفظ استقلال، اسلاميت و يكپارچگي سرزمين خود هستند، حمايت مي‌كند.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي افزودند: ايستادگي و مقاومت دولت و ملت سودان در برابر توطئه‌ها و فشارهاي آمريكا، رژيم صهيونيستي و غرب قابل قدرداني است.
ايشان تأكيد كردند: در شرايط كنوني بايد تمام جناح‌ها و گروه‌ها در سودان، هوشيار و متحد باشند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي عمرالبشير رئيس جمهور سودان روابط ايران و سودان را مستحكم و خوب ارزيابي كرد و ضمن قدرداني از حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران گفت: با وجود فشارهاي غرب، دولت و ملت سودان در مقابل اين فشارها ايستادگي كرده‌اند و به آينده اميدوار هستند.
رئيس جمهور سودان همچنين تحولات منطقه را مثبت و به نفع كشورهاي اسلامي دانست و گفت: قطعاً شرايط منطقه به دوران قبل از حركت‌هاي مردمي باز نخواهد گشت و آمريكا و رژيم صهيونيستي ضرركنندگان اصلي از تحولات منطقه خواهند بود.

****************** ديدار رئيس‌جمهوري عراق با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي جلال طالباني رئيس جمهور عراق، حضور غاصبانه و مداخله جويانه آمريكايي‌ها را منشأ مشكلات عراق و منطقه خواندند و خاطرنشان كردند: با وجود اين حضور متكبرانه، رويدادها و حوادث جاري در منطقه نشان مي دهد سياست خاورميانه‌اي آمريكا رو به ضعف است و ملت‌ها بايد از اين واقعيت، استفاده كنند.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي با ابراز خرسندي از گام‌هاي محكم ملت و دولت عراق براي حل مشكلات افزودند: ملت بزرگ عراق و مسئولان اين كشور با پشت سرگذاشتن گذرگاه‌هاي دشوار، در حال خروج از محنت سال‌هاي اخير هستند و بايد با حكمت و صبر و شجاعت مشكلات باقيمانده را نيز حل كنند.
ولي امر مسلمين با تأكيد بر گسترش و تقويت هرچه بيشتر همكاري‌هاي ايران و عراق، اين همكاري‌ها را امري طبيعي و نشانه برادري و دوستي حقيقي دو ملت دانستند و افزودند: نيروهاي مسلح ايران و عراق، 8 سال با يكديگر در جنگ بودند اما دو ملت اكنون كدورتي از يكديگر ندارند چرا كه مي‌دانند رژيم مضمحل شده صدام، عامل تحميل جنگ به دو ملت دوست و برادر بوده است.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي با اشاره به روابط خوب مسئولان كشور عراق با جمهوري اسلامي ايران، برخي تلاش‌ها براي تضعيف روابط دوستانه ايران و عراق را محكوم به شكست دانستند و افزودند: در پرتو پيوندهاي عميق ديني و فرهنگي، روابط دو ملت و دو كشور روز به روز محكم‌تر خواهد شد.
ايشان، وحدت هرچه بيشتر جناح‌هاي عراقي را موجب استحكام مواضع اين كشور دانستند و خاطرنشان كردند: آمريكايي‌ها براي تمديد حضورشان درعراق، روي اختلاف جناح‌هاي اين كشور حساب باز كرده‌اند و گروه‌هاي عراقي بايد با هوشياري مانع تحقق اهداف آنها شوند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي‌نژاد هم حضور داشت، رئيس جمهور عراق با اشاره به عمق پيوندهاي تاريخي دو ملت ايران و عراق گفت: روابط اقتصادي - سياسي و فرهنگي تهران - بغداد مسير توسعه را طي مي‌كند و اميدواريم زيرساخت‌هاي عراق را با توان فني و تجربيات ايران بازسازي كنيم.
آقاي طالباني افزود: جناح‌ها و گروه‌هاي مختلف عراقي در پيشرفت و آباداني عراق هم نظر هستند و متفق‌القول با تمديد حضور نظاميان آمريكايي مخالفند.

*************** ديدار رئيس‌جمهوري پاكستان با رهبر انقلاب
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي عصر ديروز در ديدار آقاي آصف علي زرداري، رئيس جمهور پاكستان، پيوندهاي تاريخي، فرهنگي و مذهبي دو ملت را زمينه‌ساز گسترش هرچه بيشتر روابط دو كشور دانستند و بر تقويت همه‌جانبه روابط تهران - اسلام آباد تأكيد كردند.
ولي امر مسلمين وحدت ملت پاكستان را موجب ناكامي نقشه‌هاي شوم آمريكايي‌ها خواندند و خاطرنشان كردند: آمريكا در تلاش است با ايجاد تفرقه در پاكستان به اهداف نامشروع خود دست يابد اما آگاهي مردم پاكستان از نيات شوم واشنگتن، ايستادگي بيشتر اين ملت را در مقابل سلطه جويي‌هاي آمريكا به همراه خواهد آورد.
آقاي آصف علي زرداري نيز با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با ولي امر مسلمين گفت: پاكستان همه تلاش خود را براي گسترش مناسبات خوب موجود با ايران به كار خواهد گرفت.
رئيس جمهور پاكستان، روابط دو ملت را داراي پشتوانه‌هاي قوي تاريخي فرهنگي دانست و گفت: اين روابط آينده‌اي به مراتب روشن‌تر خواهد داشت.


نوشته شده در   دوشنبه 6 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode